اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
3
بدرقه میلیونی پیکر آیت ا.. هاشمی رفسنجانی، تاریخ ساز شد

حماسه اکبر

  • کد خبر : 4442
  • 12 ژانویه 2017 - 11:58
حماسه اکبر
خبر تکان‌دهنده‌تر از آن بود که کسی به‌سادگی حتی آن را باور کند؛ هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت! مردی که رد پای حضورش در تاریخ معاصر ایران زدودنی نیست.

کمتر واقعه‌ای در تاریخ پرفرازو نشیب ۵۵ساله ایران، از آغاز خیزش روحانیت و مردم ایران علیه لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی رژیم پهلوی تا همین یکی دو روز پیش، رخ داده که حضوری از هاشمی را نتوان در آن دید. سیاست‌ورزی خردمند و خردمندی مدیر؛ مردی که ۸سال دفاع مقدس با فرماندهی او به فرجام رسید.
نقش آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی در برهه‌های مختلف معاصر ایران و در اداره هوشمندانه کشور در بحرانی‌ترین شرایط، نه‌فقط انکار ناشدنی است که دوست و دشمن نیز بدان اذعان دارند؛ شخصیتی که به‌رغم جفاها، تخریب ها و تهمت های بسیار، صبورانه در صحنه سیاست ایران ماند و امید بسیار به سربلندی ایران و ایرانی داشت. مردی که اعتدال و امید و صبوری و تحمل را با هم داشت.
ضایعه ارتحال آیت‌ا… را ساعتی پس‌از اعلام رسمی خبر، آیت‌ا.. هادی باریک‌بین، پدر معنوی استان قزوین تسلیت گفت. شخصیتی که او نیز چون هاشمی، نسبت عمیقی با اعتدال و میانه‌روی داشته و دارد. در پیامی که در کانال تلگرامی دفتر ایشان منتشر شد، آمده است: «ضایعه تاسف‌انگیز ارتحال انقلابی خستگی‌ناپذیر، یار دیرین و وفادار امام و رهبری و خدمتگزار مردم را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم بزرگوار ایران اسلامی و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم. آن فقید سعید از ابتدا و همواره در مسیر انقلاب و امام و آرمان‌های بلند ایشان و دلسوز مردم بود.»
استاندار قزوین، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین و آیت‌ا.. محمدی تاکندی دیگر مسوولین و شخصیت های استان بودند که با انتشار پیام‌های جداگانه، ارتحال ایشان را تسلیت گفتند. در فرازی از پیام فریدون همتی استاندار آمده است: «ایشان در دوران مبارزات نهضت اسلامی با پایمردی، تیزهوشی و تحمل شکنجه در مسیر پیروزی انقلاب همت گمارد و پس‌ازآن نیز با همراهی، وفاداری و ثبات قدم در کنار معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهبری معظم انقلاب در فراز و نشیب‌های فراوان و سختی‌های دوران دفاع مقدس و عرصه سازندگی و آبادانی میهن توانست در همه میدان‌ها و عرصه‌های آزمون و امتحانات سخت سربلند و پیروز بیرون بیاید و در ذهن و قلب ملت جای بگیرد.»
آن‌گونه که خبر می‌رسد، مراسم استانی بزرگداشت آیت‌ا… هاشمی رفسنجانی از ساعت۱۰ تا ۱۲ پنج‌شنبه ۲۳دی‌ماه در مسجد محمدرسول‌ا.. (ص) قزوین برگزار می‌شود. در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که در دفتر امام‌جمعه قزوین برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی تاکید کرد: «اختلاف سلایق سیاسی نمی‌تواند مانع از تجلیل و قدردانی از خدمات و تلاش‌های آیت‌ا.. هاشمی باشد و امیدواریم مراسم ایشان بتواند به محور وحدت و همدلی در جامعه تبدیل شود.»
هاشمی رفت، آن‌گونه که همه ما روزی خواهیم رفت، اما بدرقه باشکوه و کم‌نظیر پیکر مرد تاریخ‌ساز ایران تا حرم مطهر امام راحل (ره) با حضور میلیون‌ها زن و مرد، فصلی دیگر از انقلاب اسلامی را رقم زد؛ فصلی از شکوفایی امید، اعتدال و خردمندی!
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=4442

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.