اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
3
گزارشی که بی‌پاسخ نماند

از ادعای ضبط برنامه تا مصوبه دولت اصولگرایان

  • کد خبر : 4414
  • 10 دسامبر 2016 - 14:31
از ادعای ضبط برنامه  تا مصوبه دولت اصولگرایان
گزارش یک خبرگزاری اصولگرا به نقل از مدیرمسوول روزنامه «جوان» درباره ضبط یک برنامه دانشجویی در دانشگاه کار الوند به دستور فرماندار البرز، پاسخ معاون سیاسی-انتظامی فرمانداری این شهرستان را به دنبال داشت.

خبرگزاری «فارس» در گزارشی با عنوان «اتفاق نادر در یک دانشگاه قزوین» به نقل از عبدالله گنجی، مدیرمسوول روزنامه «جوان» نوشت: «اخیراً [به مناسبت هفته بسیج] برای جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ ویژه اساتید به یکی از دانشگاه‌های استان قزوین رفتم. رییس دانشگاه که فرد محترمی بود، قبل‌از شروع بحث گفت که فرماندار خواسته که فیلم و محتوای جلسه ضبط و برایش ارسال شود، اما من گفتم نمی‌توانیم این کار را بکنیم، اگر اصرار دارید نماینده بفرستید در جلسه حاضر باشد؛ نماینده فرماندار هم با دوربین فیلم‌برداری آمد و همه جلسه را ضبط کرد و با خود برد.»
وی افزود: «در طول سالیان متمادی که به جلسات دانشگاه‌ها دعوت می‌شوم با چنین موردی مواجه نشده بودم. این نشان از حساسیت مضاعف دولت طرفدار آزادی بیان و آزادی منتقد است. باید از این تظاهر روشن‌فکرانه و آن عمل تقیل‌گرایانه نگران بود. تازه موضوع جلسه هم بحث داخلی نبود. فکر می‌کنید دولت نگران بود ما علیه انقلاب صحبت کنیم؟ خیر اگر این‌گونه بود مثل زیباکلام تشویق هم می‌شدیم. احتمال این رویه را به همه استانداری‌ها و فرمانداری‌ها ابلاغ کرده‌اند که مبادا: ترک بردارد شیشه نازک تنهایی دولت من برای انتخابات.»
در واکنش به این گزارش، معاون سیاسی-انتظامی فرماندار شهرستان البرز با رد اظهارات مدیرمسوول روزنامه جوان اعلام کرد: «برابر مصوبه شورای امنیت کشور که اتفاقاً در دولتِ موردحمایت اصول‌گرایان به تصویب رسیده، به‌منظور برقراری نظم و امنیت مراسم، تجمعات و سخنرانی‌های قانونی، رییس دانشگاه موظف است گزارش نشست‌ها، جلسات و سخنرانی‌ها و تجمعات را به فرماندار و رییس شورای تامین ارسال نماید.»
نصیری تاکید کرد: «بنابراین اقدام رییس دانشگاه نه در راستای درخواست فرمانداری، بلکه از وظایف ذاتی و تکالیف قانونی وی محسوب می‌گردد؛ برهمین‌اساس، سخنرانان و مدعوین می‌بایست خود را ملزم به رعایت قوانین و مقررات نمایند و از درخواست‌های فراقانونی خودداری و خود را ورا و فرای قانون فرض ننمایند.»
این مسوول خاطرنشان کرد: «ممکن است سخنران محترم درخواست کرده که مراسم ضبط و فیلم‌برداری نشود که با این واکنش رییس دانشگاه مواجهه شده که اگر این‌گونه بوده باشد، قطعاً خواسته‌ای غیرقابل‌قبول و فاقد محل قانونی بوده و قابلیت اجرایی نداشته است.»
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=4414

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.