اطلاعیه

  • امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
6

قاتل تهرانی که به قزوین گریخته بود، دستگیر شد

  • کد خبر : 4317
  • 05 نوامبر 2016 - 15:37
قاتل تهرانی که  به قزوین گریخته بود،  دستگیر شد
داماد میان‌سال که همسرش را در شهر ری به قتل رسانده بود، در قزوین به دام پلیس جنایی افتاد. این در حالی بود که متهم که در یکی از محله‌های شهر قزوین دستگیر شده بود هرگز به قتل همسرش اعتراف نکرد، اما مدارک و مستندات موجود در پرونده، باعث شد قضات جنایی حکم قصاص‌اش را صادر کنند.

 رسیدگی به این پرونده از اوایل سال۸۸ با انتقال پیکر خونین زن جوانی به نام مریم به بیمارستان هفتم تیر، شهر ری آغاز شد. این زن که هدف ضربات متعدد چاقو قرار گرفته بود پس‌از چند روز کما سرانجام تسلیم مرگ شد. ازسوی‌دیگر پدر دختر جوان با تسلیم شکایتی، دامادش را عامل قتل دختر ۱۹ساله‌اش معرفی کرد و گفت: وقتی دخترم مهریه‌اش را اجرا گذاشت، اختلاف‌های آنها شدت گرفت و سرانجام شوهرش او را کشت. مادر قربانی هم گفت: نیمه‌شب حادثه داخل کوچه دخترم مریم را دیدم، او درحالی‌که غرق درخون بود گفت: ازسوی شوهرش هدف قرار گرفته است.
بدین‌ترتیب دستگیری همسر مریم در دستور کار پلیس و تیم جنایی قرار گرفت و سرانجام متهم‌به‌قتل پس‌از ماه‌ها پیگیری کارآگاهان جنایی در یکی از محله‌های شهر قزوین شناسایی و بازداشت شد. مرد ۴۶ساله پس‌از انتقال به شعبه دوم دادسرای جنایی تهران منکر قتل شد. بعداز صدور کیفرخواست و پایان جلسات بازپرسی، پرونده برای محاکمه به شعبه۷۴ دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد و درحالی‌که مریم قبل‌از مرگ به‌صراحت اعلام کرده بود توسط همسرش هدف قرار گرفته است متهم همچنان منکر قتل همسرش بود، ازسوی‌دیگر شوهرش پس‌از قتل گریخته بود و هیچ رد و سرنخی هم به جا نگذاشته بود ضمن‌اینکه زن وشوهر با داشتن یک فرزند خردسال، باهم اختلاف‌های جدی داشتند.
بدین‌ترتیب با توجه به مدارک موجود، مرد جوان به قصاص محکوم شد و پس‌از تأیید حکم در دیوان عالی کشور، پرونده برای طی مراحل اجرایی به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی فرستاده شد؛ اما اولیای دم پس‌ازمراجعه به دادسرای جنایی تهران و درحضور سرپرست اجرای احکام از قصاص دامادشان گذشت کردند.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=4317

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.