اطلاعیه

  • امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
پروژه «هفت‌سنگان» و طرح« بسته‌های حمایتی» مساله برانگیز شد؛

سوال زرآبادی از دو وزیر دولت روحانی

  • کد خبر : 4266
  • 10 اکتبر 2016 - 13:49
سوال زرآبادی از دو وزیر دولت روحانی
«دلیل حمایت از اجرای پروژه اراضی هفت‌سنگان قزوین باوجود اعلام نظر صریح شورای‌عالی شهرسازی درخصوص این اراضی چیست؟» این سوال کتبی سیدحمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک از وزیر کشور است؛ سوالی که رحمانی فضلی موظف است با حضور در کمسیون مربوطه بدان پاسخ دهد و چنانچه نماینده سوال‌کننده از پاسخ وزیر قانع نشود، در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

سوال زرآبادی، یازدهم مهرماه تحویل هیات رییسه مجلس شد و چند روز پس‌ازآن، کانال تلگرامی این نماینده مجلس، متن سوال دیگری از وزیر آموزش و پرورش را منتشر کرد که از فانی خواسته شده است « درباره اجرای سلیقه‌ای قوانین و عدم توجه به قواعد و ضوابط در آموزش و پرورش» پاسخ دهد.
این دو سوال، ازجمله سوال از وزیر آموزش و پرورش گرچه بازتاب‌های مختلفی را برانگیخته است، اما این واکنش‌ها بیش‌ازآنکه علنی و رسانه‌ای شده و یا حتی در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی طرح گردد، در محافل خصوصی مطرح شده است.
در شرح سوال زرآبادی از وزیر کشور آمده است: «چرا باوجود اعلام نظر صریح شورای‌عالی شهرسازی و معماری درخصوص اراضی هفت‌سنگان قزوین، مجددا پرونده در قالب پیشنهاد ناحیه منفصل به چرخه افتاده است. با توجه به اینکه کمیسیون ماده۵ صلاحیت صدور مجوز را نداشته است و علی‌رغم عدم صلاحیت به این پرونده ورود پیدا کرده [است، در حالی که] این اراضی، جزو اراضی درجه۱ کشاورزی می‌باشد و شرط باغ بودن در آن الزامی بوده، هرگونه تغییر کاربری مصداق زمین‌خواری است.»
تاکید این نماینده مجلس بر «جای‌تامل‌بودن لیست اعضای تعاونی» که در سطر پایانی این سوال آمده، ظاهرا اشاره‌به تعاونی یکی از سازمان‌های دولتی دارد که پیگیر تبدیل اراضی هفت‌سنگان به ویلاهای مسکونی ازطریق تصویب «ناحیه منفضل شهری» در این محدوده است.
در سوال نماینده مردم قزوین از وزیر آموزش و پرورش، ۵موضوع مطرح شده است: «عدم تمکین از رای دیوان عدالت اداری، جابه‌جایی و نقل‌وانتقال نیروها بدون در نظر گرفتن امتیازات و قوانین مربوطه، عدم دقت و نظارت در به‌کارگیری نیروهای انسانی در پست‌های مدیریتی که در مواردی دارای آرای قطعی از محاکم قضایی هستند، عدم اجرای صحیح طرح بسته‌های حمایتی در مناطق محروم استان و به‌کارگیری بستگان و مسوولان آموزش و پرورش در این طرح.»
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=4266

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.