اطلاعیه

  • امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2
دوچرخه‌سواری یا ولنگاری فرهنگی!

وقتی خبرگزاری «ایسنا» هم دلواپس می‌شود

  • کد خبر : 4190
  • 08 سپتامبر 2016 - 6:13
وقتی خبرگزاری «ایسنا»  هم دلواپس می‌شود
«در شهر دارالمومنین قزوین درکنار تصاویر ناخوشایندی که از عدم رعایت پوشش و حجاب اسلامی ازسوی برخی بانوان و دختران جوان مشاهده می‌کنیم، حرکاتی مثل دوچرخه‌سواری بانوان نیز رواج یافته که به ترویج بی‌حیایی و بی‌غیرتی در جامعه دامن می‌زند؛

متاسفانه در روزهای گذشته به‌بهانه روز قزوین شاهد آن بودیم که مسوولان فرهنگی!! شهرداری قزوین با برگزاری همایش‌های ضدفرهنگی و هنجارشکنانه مانند دوچرخه‌سواری مختلط قلب مردم مومن و انقلابی قزوین را به درد آوردند.»
آنچه آمد بخشی از بیانیه دو صفحه‌ای جمعی ناشناخته به نام «جمعی از طلاب و جوانان انقلابی استان قزوین» بود که تحت‌عنوان «دوچرخه‌سواری با چاشنی ولنگاری فرهنگی» در مراسم نماز جمعه هفته گذشته قزوین توزیع گردید. آتش حمله به همایش دوچرخه‌سواری روز قزوین را خبرگزاری «ایسنا» روشن کرد؛ این خبرگزاری هفته گذشته تصاویری را از ابوالفضل سلیمی باعنوان «رکاب‌زنی در مینودر، ولنگاری در قزوین» از این همایش روی خروجی خود قرار داد و مدعی شد که تصاویر دیگری هم از این ولنگاری فرهنگی! در آرشیو دارد که از انتشار آنها خودداری می‌کند.
انتشار این تصاویر به‌ویژه در کانال تلگرامی این خبرگزاری، واکنش شدید کاربران را به‌دنبال داشت؛ به‌حدی که یک کانال خبری با انتشار پُست ایسنای قزوین نوشت: «این خبر مربوط به دوره روحانی است، نه احمدی‌نژاد! ایسنا وابسته به جهاد دانشگاهی در قروین، این خبر را همراه عکس زن وبچه مردم منتشر کرده [است] تا اوج فساد در قزوین را نشان دهد!» واکنش‌ها به انتشار این تصاویر که نشانی از آنچه ولنگاری فرهنگی! خوانده می‌شد، در خود نداشت سبب شد تا این تصاویر ساعتی بعد از سایت خبرگزاری ایسنا حذف شود.
اما حذف این تصاویر پایان ماجرا نبود؛ انتشار بیانیه «جمعی از طلاب و جوانان انقلابی» در نماز جمعه که دقیقا از تیتر خبر حذف‌شده ایسنا بهره برده بودند، و تاکید بر اینکه: «مردم انقلابی و مومن شهر قزوین بی‌صبرانه منتظر برخورد جدی و عذرخواهی مسوولین امر می‌باشند» سبب شد تا رییس شورای شهر قزوین تصریح کند: «دوچرخه‌سواری مختلط با ارزش‌های اعتقادی مردم دارالمومنین قزوین سازگاری ندارد.»
به گزارش ایسنا، فرج‌اله فصیحی رامندی گفته است: «مسوولان و انجمن دوستداران دوچرخه باید نسبت‌به آسیب فرهنگی دوچرخه‌سواری مختلط بانوان و آقایان حساس بوده و از انجام این اقدام در یک‌زمان و مکان جلوگیری به عمل‌آورند؛ این اقدام با فرهنگ و ارزش‌های مردم متدین و دین‌دار قزوین سازگار نیست.»

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=4190

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.