اطلاعیه

  • امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1
امضای تفاهم‌نامه در غیبت مدیرکل

پایگاه پژوهشی راه ابریشم راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 4186
  • 07 سپتامبر 2016 - 12:48
پایگاه پژوهشی راه ابریشم راه‌اندازی می‌شود
«پایگاه پژوهشی مطالعات راه ابریشم در قزوین راه‌اندازی می‌شود.» ایجاد این پایگاه براساس تفاهم‌نامه‌ای که در نخستین روز اجلاس شهرداران راه ابریشم به امضای سیدمحمد بهشتی-رییس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور- و مسعود نصرتی، شهردار قزوین رسید، صورت خواهد گرفت. امضای این تفاهم‌نامه در حالی صورت گرفت که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در مراسم حضور نداشت.
هدف اصلی از امضای این تفاهم‌نامه که شامل ۸بند بوده و برای مدت ۵سال اعتبار دارد، تقویت مطالعات و پژوهش‌های حوزه راه ابریشم، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مرتبط با این راه در سطح ملی و بین‌المللی با محوریت پایگاه پژوهشی در قزوین اعلام شده است.
براساس این تفاهم‌نامه، پژوهشگاه با همکاری شهرداری، نسبت‌به راه‌اندازی پایگاه پژوهشی مطالعات راه ابریشم در قزوین-به‌عنوان یک پایگاه پژوهشی وابسته- بروفق اساس‌نامه و درچارچوب قوانین و مقررات جاری و مصوبه هیات‌امنای پژوهشگاه اقدام خواهد کرد. انتخاب رییس پایگاه پژوهشی پس‌از اخذ نظر شهردار، توسط ریاست پژوهشگاه و تامین پژوهشگران متخصص در حوزه راه ابریشم، در موضوعات مرتبط با حوزه میراث فرهنگی و گردشگری، از تعهدات پژوهشگاه دراین تفاهم‌نامه است. شهرداری نیز متعهد است فضای فیزیکی پایگاه پژوهشی را با حفظ مالکیت، در محلی مناسب و ضمن تجهیز پایگاه و هزینه‌های جاری و کارکنان آن تامین کند.
 به موجب این تفاهم‌نامه، کلیه فعالیت‌های پایگاه پژوهشی با رعایت حقوق مادی و معنوی طرف‌ها، به‌صورت مشترک منتشر و اطلاع‌رسانی شده و پایگاه پژوهشی نیز موظف است در چهارچوب مقررات، پژوهشگاه را از کلیه فعالیت‌ها و اقدامات خود در ارتباطات داخلی و بین‌المللی مطلع کند. همچنین هزینه‌های پایگاه، حتی‌الامکان ازطریق اجرای طرح‌های پژوهشی مصوب کمیته اجرایی، بروفق تفاهم‌نامه تامین می‌شود و نحوه اداره پایگاه نیز براساس مقررات مالی و اداری پژوهشگاه خواهد بود.
در بند۴ این تفاهم‌نامه آمده است: کمیته اجرایی متشکل از نمایندگان تام‌الاختیار و واجد صلاحیت طرف‌ها، هر شش ماه یک بار پس‌‍‌‌‌از امضای تفاهم‌نامه تشکیل خواهد شد تا نسبت‌به بررسی وضعیت ایفای تعهدات وعملکرد پایگاه پژوهشی اقدام کند. این کمیته موظف است علاوه‌بر ارائه گزارش‌های منظم و متناوب به مقام‌های امضاکننده، نسبت‌به نظارت برعملکرد پایگاه پژوهشی نیز اقدام کند.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=4186

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.