اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
از انتصاب تا برکناری

فرمانداری که نسبتی با دولت نداشت!

  • کد خبر : 4068
  • 04 جولای 2016 - 18:35
فرمانداری که  نسبتی با دولت نداشت!
در مراسمی با حضور فریدون همتی استاندار قزوین، سیاوش طاهرخانی به‌عنوان فرماندار جدید شهرستان تاکستان معرفی شد و پرونده ایرج حیدری، فرماندار سابق که معتقد است برکناری‌اش ناشی از سیاسی‌کاری و فشار جریان‌های نفوذی در استان است، بسته شد.

سونامی شکست سنگین رجب رحمانی، نماینده پیشین تاکستان در مجلس در جریان انتخابات اسفند‌ماه سال گذشته، زودتر از آنچه تصور می‌شد تاثیراتش را در این شهرستان برجای گذاشت و به برکناری فرمانداری که نماینده پیشین، عامل انتصاب او در این شهرستان بود، انجامید؛ گرچه پیش‌ازاین، آیت‌ا.. اسلامی، نماینده مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه تاکستان هرگونه تغییر و تحول مدیریتی در این شهرستان را تنها یک شایعه خوانده بود.
معرفی فرماندار جدید، اما با اتفاق‌هایی همراه شد؛ دریک‌نوبت، لغو مراسم تودیع و معارفه در فرهنگسرای امام علی (ع) و جمع‌آوری دعوت‌نامه‌های توزیع‌شده توسط فرمانداری، شایعات متعددی را در شبکه‌های اجتماعی درباره مخالفت امام‌جمعه تاکستان با انتصاب سیاوش طاهرخانی به‌عنوان فرماندار این شهرستان به‌دنبال داشت؛ شایعه‌ای که البته به‌سرعت رنگ باخت و رایزنی رجب رحمانی با وزیر کشور، مانع معرفی فرماندار جدید شد. هرچند این شایعه نیز عمر چندانی نداشت و شنبه این هفته با حضور استاندار، طاهرخانی مسوولیت فرمانداری تاکستان را بر عهده گرفت.
ایرج حیدری، که دیگر برکناری خود را قطعی‌شده می‌دانست، در گفت‌وگویی با برخی رسانه‌های اصولگرا، نسبت‌به عزل خود واکنش نشان داد. وی با بیان اینکه، از زمان آغاز مسوولیت در تاکستان سنگ‌اندازی‌های زیادی صورت گرفت که درنهایت منجر به برکناری من شد، اظهار کرد: «در مدت دو سال خدمت در فرمانداری تاکستان ازلحاظ برنامه و عملکرد هیچ مشکلی وجود نداشته، بلکه تنها به‌واسطه نفوذ جریان فتنه در استان هجمه‌هایی به خاطر ولایت‌مداری و اصولگرابودن بنده به وجود آمده که این امر با شایسته‌سالاری در تضاد است.»
وی مدعی شد: «زیاده‌خواهی این افراد با برکناری برخی از مسوولان استان که به خواسته‌ها و مطالبات آنان تن نمی‌دادند، آغاز شد، تاجایی‌که روزبه را به‌واسطه سیاسی‌کاری برکنار کردند و اگر همین روند ادامه پیدا کند تا برکناری همتی نیز ادامه خواهد داشت.» موضع‌گیری حیدری در حالی بود که رسانه‌های نزدیک به جبهه پایداری، در یک هجمه هم‌زمان خبری با تیتر «برکناری فرماندار انقلابی تاکستان» مدعی شدند: «این برکناری به دلیل موضع‌گیری حیدری علیه سران فتنه بوده است.»
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=4068

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.