اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3
حاشیه ها هنوز ادامه دارد

کنسرت بنیامین بهانه‌ای برای انتقاد

  • کد خبر : 3903
  • 02 می 2016 - 11:12
کنسرت بنیامین بهانه‌ای برای انتقاد
برگزاری اولین کنسرت موسیقی در شهر قزوین در سال1395، از سوی برخی جریان‌های سیاسی استان بهانه‌ای شد برای انتقاد از دولت و زیر سوال بردن عملکرد مسوولین، تا در این بین برخی دلواپسی خود را از تغییر شرایط سیاسی و شکست‌های انتخاباتی در قالب دغدغه فرهنگی بیان کنند.

 کنسرت بنیامین بهادری در حالی در شب ولادت امام اول شیعیان برگزار شد که از چند روز قبل فشارها برای برگزار نشدن این کنسرت در قزوین آغاز شده بود و به نوعی برای برخی از منتقدین دستاویزی برای حمله به دولت و زیر سوال‌بردن عملکرد مسوولین منصوب شده در حوزه فرهنگ استان فراهم شد.
این انتقادات در حالی از سوی یک سایت مخالف دولت به اوج خود رسید که فیلم‌های کوتاه و مخدوشی از شرکت‌کنندگان در شب برگزاری کنسرت در این سایت نزدیک به… بارگذاری شد. این‌که این سایت چگونه توانسته علی‌رغم ممنوعیت فیلم‌برداری از تماشاگران به‌راحتی  به‌طور حرفه‌ای به ثبت تصویر بپردازد سوال بسیار مهمی است که شائبه‌هایی از همکاری برخی را به ذهن متبادر می‌کند. اما نکته اصلی در این بین، برخی نابهنجاری‌ها و رفتارهایی است که در بتن جامعه هم مشاهده می‌شود و با برگزاری یک کنسرت نمود عینی‌تری پیدا می‌کند. بخشی از  دغدغه‌هایی  که منتقدان در برگزاری کنسرت بیان می‌کنند از واقعیات موجود در جامعه است ولی در این برهه به وسیله‌ای برای  تخریب مسوولین و زیر سوال بردن عملکرد دولت تبدیل شده است و این روش،  اثرگذاری انتقادات را کم رنگ می‌کند.
اما نکته اصلی را در این قضایا، امام جمعه قزوین بیان و ارائه طریق نمود و در دیدار با شهردار قزوین گفت: «نباید اجازه دهیم هنجارشکنان چهره شهر را تغییر داده و حیثیت مردم استان را زیر سوال ببرند.»
حجت‌الاسلام عابدینی خاطرنشان کرد که برخی با اقدامات هنجارشکنانه دل رهبری را آزرده خاطر می‌کنند و همه باید بدانند اگر شهر از درون پوسیده شود هیچ‌چیز نمی‌تواند به آن جلوه و زیبایی دهد. نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: «از مسولان انتظار دارم کمک کنند تا استان از درون معطر و زیبا شود و تنها به زیبایی ظاهری بسنده نکنند.»
با همه حساسیت‌ها اما این کنسرت با استقبال شهروندان قزوینی همراه بود و بلیط‌های این کنسرت از ۳۰ تا ۹۰هزار تومان فروش رفت تا با کسب تجربه‌ای بیشتر در برگزاری کنسرت، روند برگزاری کنسرت‌ها به شکل منسجم‌تری آغاز شود و برخی شرکت‌کنندگان هم به رعایت بیشتر هنجارهای اجتماعی در شهر دارالمومنین توجه کنند.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=3903

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.