اطلاعیه

  • امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
6
شتاب رشد بیکاری در استان

نرخ بیکاری به ۴/۱۲درصد رسید

  • کد خبر : 3431
  • 27 نوامبر 2015 - 15:29
نرخ بیکاری  به ۴/۱۲درصد رسید
در جدیدترین اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز ملی آمار، نرخ بیکاری در استان قزوین طی تابستان سال جاری، 12.4 درصد اعلام شد. پیش از این، نرخ بیکاری در استان در بهار امسال، 11.9درصد و در تابستان سال گذشته 9.7درصد گزارش شده بود.

براساس اطلاعات اعلام شده از سوی مرکز ملی آمار، قزوین به‌لحاظ نرخ بیکاری به‌ترتیب پس از استان‌های چهارمحال‌و‌بختیاری، کرمانشاه، لرستان، خراسان‌رضوی، کهکیلویه‌و‌بویراحمد، اصفهان و البرز در رده هشتم قرار دارد.
آمار تازه از نرخ بیکاری در استان درحالی است که یک هفته پیش از گزارش مرکز ملی آمار ایران، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، با اعلام نرخ ۱۱٫۹درصد برای بیکاری در قزوین گفته بود: «نرخ بیکاری در قزوین از ۱۰٫۶ درصد میانگین کشوری بالاتر است.»
مسعود بابایی تاکید کرده بود: «استان قزوین یکی از استان‌های صنعتی کشور است و در زمینه اشتغال باید از سایر استان‌ها از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار باشد، که برای رسیدن به این مطلوبیت باید برنامه ویژه‌ای تدوین کرد.» وی افزوده بود: «در شرایطی که باید اشتغال جدید ایجاد شود حتی در برخی موارد اشتغال موجود نیز به خطر می‌افتد که این امر نشان‌دهنده ضعیف شدن بخش صنعت است.»
بابایی با هشدار نسبت به وضعیت صنعت در دوران پسا تحریم، عنوان کرده بود: «نباید از صنایع و معادن و تولید کشور غافل شد، چراکه با سرازیر شدن کالاهای مصرفی به کشور زمینه فعالیت صنایع داخلی محدود می‌شود. باید از واردات کالای مصرفی به شدت پرهیز کرده و کالاهایی را وارد کنیم که در چرخه تولید قرار گرفته و ارزش افزوده آنها توسط صنعتگران داخلی انجام شود.»
درهمین‌حال، در جدیدترین اطلاعات مرکز ملی آمار، نرخ مشارکت اقتصادی استان در تابستان امسال ۴۱٫۳درصد اعلام شده است که این رقم برای بهار امسال ۴۰٫۳درصد و تابستان پارسال ۳۶٫۳درصد بود. به‌لحاظ نرخ مشارکت اقتصادی نیز قزوین به ترتیب پس از استان‌های گیلان، خراسان‌شمالی، اردبیل، زنجان و یزد در جایگاه ششم قرار گرفته است.
نرخ بیکاری حاصل تقسیم جمعیت بیکار بر جمعیت فعال و نرخ مشارکت اقتصادی حاصل تقسیم جمعیت فعال بر جمعیت در سن کار است. طبق تعریف کار، افراد ۱۰ساله به بالا، اگر در تولید کالا و خدمات مشارکت داشته باشند شاغل و اگر از قابلیت مشارکت برخوردار باشند، بیکار محسوب می‌شوند.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=3431

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.