اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4
آیا رکود 60 درصدی می‌شکند؟

بازار مسکن در انتظار یک اتفاق خوب

  • کد خبر : 3395
  • 16 نوامبر 2015 - 13:57
بازار مسکن  در انتظار یک اتفاق خوب
صنعت ساختمان و بازار مسکن همچنان با رکود مواجه است و به نظر نمی‌رسد که تا پایان امسال نیز در این بخش اتفاق خاصی رخ دهد؛ هر چند برخی کارشناسان هشدار می‌دهند اگر وضعیت رکود به مدت شش ماه دیگر در بازار تولید و عرضه مسکن ادامه یابد، این صنعت با ورشکستگی مواجه خواهد شد.

با این همه، برخی فعالان قزوینی بخش مسکن معتقدند سیاست های دولت در ایجاد شوک به بازار از طریق اعطای وام ۸۰ میلیون تومانی می تواند تا حدودی موثر واقع شده و تا سال آینده، رکود بازار مسکن را بشکند. اتفاقی که به باور همین کارشناسان می‌تواند اقتصاد کشور را که وابستگی شدیدی به بخش مسکن دارد نیز از رکود رهایی بخشد.
رئییس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان قزوین هم جزو این دسته از فعالان بازار مسکن است. یوسف عبدی، اظهار می دارد: «در حال حاضر در حوزه بازار مسکن، عرضه و تقاضا به تعادل رسیده و با توجه به شرایطی که ایجاد شده است؛ انتظار می‌رود سال آینده، شاهد خارج شدن این بازار از حالت رکود باشیم.»
عبدی با بیان اینکه از شهریورماه امسال تکاپویی هر چند کم در بازار مسکن ایجاد شده است؛ خاطرنشان می کند: «با توجه به وعده‌هایی که دولت در خصوص افزایش وام‌های مسکن داده است؛ پیش‌بینی می‌شود فعالیت در این بازار طی ماه‌های آینده بیش از گذشته شود.»
رییس اتحادیه‌ مشاوران املاک شهرستان قزوین تاکید می کند: «طبق تجربیات گذشته، هر دو ـ سه سالی یک بار پس از یک دوره‌ی رکود، رونقی در بازار مسکن ایجاد می‌شود.» همچنین اضافه می‌کند «جهش‌هایی که اخیرا در بازار مسکن رخ داده‌، در حالی است که از نظر قیمت‌ها، تغییر زیادی نداشته‌ایم.»
خوشبینی‌ها در باره رونق گرفتن دوباره صنعت ساختمان در شرایطی است که به گفته رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، رکود صنعت ساختمان در استان نسبت به دو سال گذشته به ۴۵درصد رسیده و در شهر قزوین نیز شاهد رکود ۶۰درصدی صنعت ساختمان بوده‌ایم.
علی فرخزاد همچنین با بیان اینکه رکود صنعت ساختمان در استان علل متعددی دارد، می افزاید: یکی از دلایل این رکود به میزان افزایش تولید در دو سال گذشته مربوط است که به ازای هر سال چهار الی چهار هزار و ۵۰۰ واحد احداث می‌شود که در دو سال گذشته این میزان به هفت تا هفت هزار و ۵۰۰ واحد افزایش یافته است.»
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=3395

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.