اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4
سیدحسن ، سیدعلی خمینی به همراه علیخانی به دیدار امام جمعه قزوین رفتند

عیادت‌های خبر ساز

  • کد خبر : 3218
  • 16 سپتامبر 2015 - 11:49
عیادت‌های خبر ساز
در گفتمان(discourse)سیاسی  عصر مدرن اتفاقات در لحظه (Moment)حادث می‌شود. لحظه‌هایی که تنش‌های موجود در  فضای حاکم بر جامعه را  افزایش یا کاهش خواهد داد. در واقع در عصری که نحوه‌ی نشستن روی صندلی در گفت‌و‌گو ها، خود زبان به بیان می‌گشاید و فضای حاکم بر آن را تشریح می‌کند دیگر نباید به‌دنبال اتفاقات بزرگ و حرکت‌های انقلابی بود بلکه گام‌های مثبت در لحظه‌ها اتفاق می‌افتد لحظه‌هایی که قدر آن  را باید دانست و از آن به نیکی یاد کرد.

از دیگر سو در فضای سیاسی کشورمان رویکرد نماینده ولی‌فقیه  در استان‌ها قاعدتا باید یک رویکرد فرا حزبی باشد ، این روند پتانسیل لازم را برای جذب و تعامل جناح‌ها و جریانات سیاسی در خود دارد. در واقع  نماینده ولی‌فقیه به  وسیله حزبی قابل مصادره نیست و هرچقدر این مساله  در مسیر اصلی و اصیل خود طی شود به پیشبرد اهداف استان کمک  خواهد کرد.
از چند روز پیش یکی از همین گام‌های موثر در فضای سیاسی استان برای همدلی و هم‌افزایی هرچه بیشتر روابط برداشته شد و بار دیگر نشان داد که رویکرد به نماینده ولی‌فقیه  یک مساله شخصی و در گرو طیف خاص نیست. این دیدار های اخیر با امام جمعه قزوین در بیمارستان بقیه‌ا…جماران  می‌تواند فضای استان را تلطیف سازد البته اگر بعضا با عینک غبار‌آلود به موضوع نگریسته نشود.
عمل جراحی قلب حجت‌الاسلام عابدینی امام جمعه قزوین در بیمارستان قلب جماران یکشنبه گذشته صورت گرفت و بعد از این عمل موفقیت‌آمیز جمعی از شخصیت‌های سیاسی به دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان رفتند. این بیمارستان کوچک دیوار به دیوار بیت امام در کوچه شهید حسنی‌کیا در محله سیاسون چپ شناخته شده‌ای مانند آیت ا… اکبر هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام سید‌حسن خمینی، حجت‌الاسلام سیدمحمد خاتمی، حجت‌الاسلام موسوی‌لاری و حجت‌الاسلام قدرت‌ا… علیخانی قرار دارد.
عصر پنجشنبه خبر حضور حجت‌السلام‌و‌المسلمین سیدعلی خمینی نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی به همراه حجت‌الاسلام علیخانی نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در بیمارستان و عیادت از حجت‌الاسلام عابدینی برای برخی اصولگرایان خبری غیرمنتظره بود که با خشم یا تایید در فضای مجازی همراه شد. جماران پایگاه خبری بیت حضرت امام با انتشار خبری کوتاه به این دیدار اشاره کرد و گفت:«حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید‌علی خمینی با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین و امام جمعه قزوین عیادت کرد و سلامتی وی را از خداوند خواستار شد. در این عیادت حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین قدرت‌ا… علیخانی و مرتضی علیخانی وی را همراهی می‌کردند.»
داستان عیادت علیخانی‌ها با یکی از مخالفان سیاسی چند سال اخیرشان به اینجا ختم نشد و در بهت و تعجب سیاسیون خصوصا اصولگرایان افراطی، پایگاه خبری جماران خبر دیگری را این بار به همراه عکس منتشر کرد که بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی  بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد‌. جماران نوشت: «آیت‌ا… سید‌محمد بجنوردی با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین و امام جمعه قزوین عیادت کرد و سلامتی وی را از خداوند خواستار شد.» در این دیدار حجت‌الاسلام عابدینی که بهبود نسبی یافته بود به گپ‌و‌گفت با آیت‌ا… بجنوردی و مرتضی علیخانی فرزند نزدیک به اصولگرایان ، حجت‌الاسلام علیخانی پرداخت.
اما خبری که رسانه‌ای نشد عیادت حجت‌الاسلام‌والسلمین سید‌حسن خمینی تولیت بیت حضرت امام در عصر روز جمعه بود که با عیادت از امام جمعه قزوین برای نماینده ولی‌فقیه در استان آرزوی بهبودی کرد. باز هم در این دیدار مرتضی علیخانی که رابطه خویشاوندی با بیت امام نیز دارد، نقش محوری داشت و به گفته یک منبع مطلع بانی این عیادت‌ها فرزندآخر علیخانی بود که با همه جناح‌های سیاسی کشور رابطه بسیار حسنه دارد.  این دیدارهای  خبرساز اما با واکنش‌هایی هم همراه بود؛ اولین واکنش رسمی را حاج‌محمد عابدینی فرزند امام  جمعه قزوین داشت. وی در گفت‌و‌گو با یک سایت خبری اصولگرا به این دیدارها روی خوش نشان نداد .  
محمد عابدینی به قزوین خبر گفت: «به دستور پزشکان ملاقات با آیت‌ا… عابدینی ممنوع می‌باشد و تاکید شده است که عیادتی صورت نپذیرد. تیم حفاظت ایشان هم محدودیت‌هایی را اعمال کرده‌اند. اینکه برخی با زیر پا گذاشتن قوانین بیمارستان و تیم حفاظتی، از پشت شیشه ccu، ایشان را دیدار کرده‌اند را که نمی ‌وان ملاقات نامید. ضمن اینکه این اتفاق دیروز انجام شده و آیت‌ا… عابدینی امروز به بخش منتقل شده‌اند.»
به‌نظر می‌رسد واکنش‌های منفی به این عیادت که سنتی مذهبی و اسلامی است بیشتر جنبه سیاسی به خود دارد  تا جنبه اخلاقی.  با نزدیک‌شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه هر حرکتی در جو سیاست‌زده و فضای غبار‌آلود سیاسی قزوین با واکنش‌هایی همراه می‌شود . اما نفس این‌گونه دیدار‌ها که باید در بین شخصیت‌های سیاسی و تاثیر‌گذار قزوین مرسوم باشد نباید در عیادت‌ها و مراسم‌های سوگواری و… محدود شود. تلطیف‌شدن فضا و ایجاد یک جو همدلی در استان حداقل دستاورد این‌گونه دیدارها خواهد بود.
 اگر عینک بدبینی را کنار بگذاریم  اقدام علیخانی، چه در رویکرد صرفا سیاسی  دیده شود (که بی‌شک اینگونه نیست) و چه در فرا جناحی، صرف‌نظر از انکارها و نیز اختلاف‌نظرهای دیرینه، اقدامی مطلوب بود که باید آن را در فضای غبارآلوده سیاسی استان به فال نیک گرفت و به این امر  امیدوار بود که در سایه سنگین برخی سیاسیون تندرو نسل جدید، رفتار توام با اخلاق سیاسیون پیشکسوت الگوی سیاست‌ورزی دوره‌های نخستین انقلاب را برای نسل جدید یادآوری و بازنمایی کند.

آرش عرفانی

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=3218

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.