اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
5
آن روی سکه رونمایی شد؛

استفاده از لوله‌های نامرغوب در شهرک مهرگان

  • کد خبر : 3215
  • 16 سپتامبر 2015 - 11:47
استفاده از لوله‌های نامرغوب در شهرک مهرگان
پروژه پر سر و صدای مسکن مهر دولت احمدی‌نژاد، به یک مشکل جدی برای دولت یازدهم تبدیل شده است. کمبود شدید اعتبارات برای به پایان بردن این پروژه عظیم که انتظارات فراوانی در میان مردم فاقد مسکن ایجاد کرده است و عدم تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز ساکنان در این شهرک‌ها، ازجمله معضلات فرا روی دولت روحانی است.

در این میان، یک اتفاق تازه در شهرک مهرگان قزوین، پرده از روی دیگر پروژه دولت قبل برداشت. در‌حالی‌که همزمان با هفته دولت از بسیاری پروژه‌های مسکن مهر بهره‌برداری می‌شد، منطقه نوساز مهرگان به دلیل شکستگی لوله اصلی به مدت یک هفته از آب لوله‌کشی محروم شد.
ترکیدگی‌های پی‌در‌پی در قسمت‌های مختلف این شهرک، آن هم به دلیل استفاده از لوله‌های نامرغوب برای انتقال آب به این شهرک سبب‌ساز رونمایی از مشکل تازه در زیر ساخت مهرگان گردید. مشکلی که به گفته یک مسوول، شش‌میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا با تعویض خطوط انتقال، از ترکیدگی‌های تازه و قطع مکرر آب ساکنان این شهرک جلوگیری شود.
مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان در‌این‌باره می‌گوید: «قسمت زانویی لوله اصلی انتقال آب با قطر ۶۰۰میلی‌متر از سه ناحیه دچار شکستگی شد. این نوع لوله با برند نا مرغوب GRP در بازار وجود دارد و علت حادثه نیز پایین‌بودن کیفیت لوله در برابر افزایش فشار آب است. پس از شکستگی لوله به سرعت برای تعمیر آن اقدام کردیم، اما در عملیات تست دوام نیاورد و مجدداً دچار شکستگی شد و مجبور به تعمیر دوباره لوله شدیم.»
مجید برخورداری می‌افزاید: «ترمیم این نوع لوله؛ فرآیندی زمان‌بر است و پس از آن که لوله اصلاح می‌شود باید عملیات مهاربندی و بتن‌ریزی اطراف آن انجام شود و در‌صورتی‌که مجدداً لوله آسیب ببیند بتن‌ها باید شکسته شود و عملیات از سرگرفته شود، هرچند با افزایش مصرف شهروندان، فشار آب نیز لاجرم افزایش می‌باید و همین مساله سبب فشار به لوله شده تا بدترین و حساسترین نقطه آن بشکند.»
وی در پاسخ به این سوال که چرا این لوله‌های بی‌کیفیت برای منطقه مهرگان انتخاب شده است، تاکید می‌کند: «این لوله‌ها در زمان نصب مشکل را نشان نمی‌دهند و به مرور زمان و در تماس با آب و افزایش ورودی آب دچار مشکل می‌شوند.»
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=3215

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.