اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
5
تفکیک جنسیتی کنسرت‌ها کلید خورد

از تاکید اصولگرایان تا مخالفت وزارت ارشاد

  • کد خبر : 3213
  • 16 سپتامبر 2015 - 11:45
از تاکید اصولگرایان  تا مخالفت وزارت ارشاد
جدال بر سر ورود زنان و مردان به کنسرت‌های موسیقی در قزوین و تلاش دلواپسان برای آنچه که این روزها از آن به عنوان «تفکیک جنسیتی» در کنسرت‌ها یاد می‌شود، وارد مرحله تازه‌ای شد.

پس از آنکه امام جمعه قزوین، اظهار نمود: «با هنر مخالفتی نداریم؛ ما با اختلاط زن و مرد جوان در مراسم کنسرت، بی‌بندوباری، عمل منافی با عفت، منافی با غیرت و منافی با دین مخالف هستیم»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز ضمن مخالفت با هر گونه بی‌بندوباری در کنسرت‌ها، تاکید کرد: «جداکردن زن و مرد توهین به شعور مردم است. یعنی هرقدر با مردم به سبک معرفتی رفتار کنیم، نگاه مردم به ما نیز محترمانه‌تر می‌شود. چطور می‌شود در کنسرتی زن را در یک بخش و همسرش را در جای دیگری قرار دهیم. این براساس کدام مقوله فرهنگی است؟ ما می‌توانیم فرهنگ‌سازی کنیم؛ اما نمی‌توانیم بگوییم مردم جدای از یکدیگر بنشینند. این نگاه امنیتی به مقوله فرهنگ باید سنجیده‌تر باشد».
این اظهارات، واکنش سید مرتضی حسینی را برانگیخت و این نماینده اصولگرا با اشتباه خواندن سخنان احمدی، گفت: «در نشستی که بنده و برخی از مسوولان استان با نماینده ولی‌فقیه در استان داشتیم، بر ضرورت مختلط نبودن کنسرت‌های موسیقی در استان تأکید شد.» وی با اشاه به اینکه، قزوین ظرفیت برگزاری کنسرت مختلط را ندارد، افزود: «به دلیل فساد اخلاقی که در کنسرت مختلط اجتناب‌ناپذیر بوده، جلوگیری از برگزاری این نوع مراسم امری ضروری است.»
به دنبال ایجاد موانع تازه بر سر برگزاری کنسرت در قزوین و تلاش سایت های همسو با اصولگریان به همین منظور، سخنگوی وزارت ارشاد با تاکید بر این نکته که تصمیمی برای تفکیک جنسیتی در اجرای برنامه‌های موسیقی گرفته‌ نشده است، گفت: «مجوز‌های برپایی کنسرت براساس موازین قانونی و شرعی صادر می‌شود و لزومی هم ندارد که کنسرت‌های عمومی را به صورت تفکیک جنسیتی برگزار کنیم؛ مگر اینکه اجرای نوازندگان، خوانندگان و دست‌اندرکاران یک کنسرت خانم‌ها باشند که در آن صورت کنسرت برای بانوان برگزار می‌شود.»
حسین نوش‌آبادی افزود: «وقتی از واژه مختلط استفاده می‌کنیم، این موضوع به ذهن می‌آید که کنترل و ضابطه‌ای بر خانم‌ها و آقایان نیست درحالی‌که مختلط یعنی خانوادگی. کنسرت‌ها براساس چارچوب‌های قانونی برپا می‌شوند و بیشتر شرکت‌کنندگان آن خانواده‌ها هستند. چنین حرف‌هایی برخلاف سیاست‌های فرهنگی کشور است چراکه سیاست فرهنگی کشور برپایه تحکیم بنیان‌های خانواده است».
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=3213

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.