اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4
حسینی، نماینده منتقد دولت در گفت و گو با فروردین امروز:

روحانی شعار اعتدال داد ولی روزبه عمل کرد!

  • کد خبر : 3162
  • 31 آگوست 2015 - 15:18
روحانی شعار اعتدال داد  ولی روزبه عمل کرد!
گفت و گو با سید مرتضی حسینی، سهل نیست! سهل از آن جهت که حرف های او همواره چالش برانگیز است، اما با این همه، گپ و گفت با این نماینده اصولگرای قزوین، دلچسب است؛ چون رک حرف می‌زند و از باورهایش کوتاه نمی‌آید. 

آنچه پیش روی دارید، گفت و گوی فروردین امروز با چهره‌ای است که از دولت در استان، به دلیل آنچه عملکرد مرتضی روزبه می‌خواند، رضایت دارد؛ اما فراتر از استان، دولت را ناموفق و نا کارآمد می‌داند.

 اجازه بدهید گفت و گو را با این سوال شروع کنیم؛ شما از منتقدان جدی دولت یازدهم هستید، با توجه به اینکه در هفته دولت قرار داریم چه عملکرد مثبتی برای دولت روحانی قائل هستید؟
البته به شرطی می‌گویم که به نقاط منفی هم بپردازیم.
 مشکلی نیست، بفرمایید!
دولت آقای روحانی در سه محور کلی عملکرد مثبت و مطلوبی داشته است که مهم ترین آنها به سرانجام رساندن بحث مذاکرات هسته‌ای با کشورهای غربی بود. رفع تشویش و نگرانی مردم در مباحث اقتصادی چون گرانی کالا و ارز و عدم افزایش قیمت کالاهای اساسی و مهار تورم ازدیگر اقدامات مثبت دولت است . هم چنین در حوزه بهداشت و سلامت هم دولت توانست با اجرای یک طرح خوب نگرانی‌های مردم را در زمینه هزینه‌های درمانی رفع کند.
اما به نکات منفی می‌رسیم؛ متاسفانه دولت اقتصاد را رها کرد و بحث صنعت و کشاورزی و تولید را تعطیل کرده و همه چیز را به مذاکرات هسته‌ای گره زد و هیچ برنامه‌ای در زمینه اقتصاد و تولید داخلی نداشت.

  چگونه دولت توانست تورم را کنترل کند و تشویش مردم را رفع کند، اما در حوزه اقتصاد کاری نکرده است؟
دولت برای مهار تورم نقدینگی به بازار نداد، عدم تزریق باعث رکود شدید در صنعت ، گردشگری، کشاورزی و… است. وقتی پولی نباشد مسلما تورم هم نخواهیم داشت. اگر دولت می‌توانست تورم را با تزریق نقدینگی مهار کند موفق بود. این وضعیت باعث بیکاری شدید شده است و نرخ بیکاری در استان قزوین افزایش شدید داشته است. در گذشته نرخ بیکاری قزوین ۱ تا ۵ درصد بوده، ولی امروز این نرخ بیکاری در استان به ۱۶درصد رسیده است.
یکی دیگر از مهم‌ترین نقاط ضعف دولت این است که انتقادپذیر نیست و کوچک‌ترین انتقادی را برنمی‌تابد و شروع می‌کند به توهین کردن.

 شما به طور مصداقی بفرمایید کدام بخش یا فرد در دولت انتقاد پذیر نیست؟
شخص رییس جمهور انتقادپذیر نیست و ارتباطات ایشان با نمایندگان مجلس بسیار بد است. در زمان احمدی‌نژاد ما هر موقع اراده کردیم رییس جمهور را می‌دیدیم، ولی در این دولت دو سال است که مجمع نمایندگان استان به رییس جمهور درخواست کرده اند ولی ایشان پاسخگوی نمایندگان نیست.
متاسفانه دولت روحانی نسبت به گذشته سیاه‌نمایی می‌کند. من دولت روحانی را ۴۰درصد قبول دارم ولی ۶۰درصد قبول ندارم، ولی باید منصف باشم نباید تمام اقدامات دولت کنونی را زیر سووال ببرم. آخرین مورد اینکه این دولت نگاه به غرب دارد و نسبت به کشورهای غربی خوشبینی زیاد دارد و ما در دولت آقای خاتمی این تجربه ناموفق را داشتیم.

 شما می‌گویید روحانی انتقاد پذیر نیست نسبت به آقای احمدی نژاد چه طور؟
آقای احمدی‌نژاد خیلی انتقادپذیر بودند و شما مشاهده کردید که ایشان به همه انتقادات پاسخگو بود.

 به قزوین برسیم؛ عملکرد دولت را در استان چگونه می‌بینید؟
در استان ما از دولت تندروی ندیدیم. آن اعتدالی که آقای روحانی شعارش را ‌داد، ولی عمل نکرد؛ آقای روزبه عمل کرد. استاندار افراد تندرو را منصوب نکرد.  نکته‌ای که باید حتما اشاره کنم این است که استان قزوین در سالیان گذشته از تندروی‌های جریان آقای علیخانی آسیب دیده است و همیشه در اختلاف بوده است. ایشان و طیف‌شان یا همیشه مخالف دولت بودند و اختلاف داشتند و یا با نمایندگان اصولگرا و اصلاح‌طلب اختلاف داشته‌اند. این مانع رشد اقتصادی و سیاسی استان شده است، اما نگاه کنید آقای روزبه گفته است با کسی دعوا ندارد. این اعتدالی که آقای روزبه ایجاد کرده است باعث شده یک وفاق و همدلی بین نمایندگان و دولت در استان بوجود بیاید، اما اصلاح طلبان انتظار دارند ایشان با نمایندگان بجنگد!
معتقدم استاندار نسبتا موفق و اعتدال‌گرا بوده است و در راستای فرمایشات رهبری که در سال۸۲ به قزوین آمدند حرکت می‌کند. آقای روزبه از همه‌ی استاندارهای گذشته بیشتر در راستای فرمایشات رهبری در سفر به قزوین گام برداشته‌اند. کارهای خوبی با عملکرد استاندار و هماهنگی با نمایندگان صورت گرفته که آینده خوبی برای استان فراهم خواهد شد.

 کسانی که به دولت روحانی رای داده‌اند انتظار دارند که براساس مشی فکری ایشان استان اداره شود. قبول دارید دولت باید به حرف‌ها و خواسته های آنها توجه کند؟ شما که به آقای روحانی رای ندادید؟
نه من به آقای روحانی رای ندادم، اما باید ببینیم که انتظارات آنها چیست؟ آنها انتظار دارند اصلاح‌طلبان روی کار بیایند که آمده‌اند. روزبه اصلاح‌طلبان تندرو و اعضای مشارکت و مجاهدین را منصوب نکرده است. استاندار آدم‌های معتدل و معتقد به دولت را منصوب کرده است؛ آقای رحیمی، معاون سیاسی استاندار مگر اصلاح‌طلب نیست. آقای موسوی، فرماندار قزوین که خودش را برای اصلاح‌طلب‌ها می‌کُشد مگر اصولگراست؟! امثال اینها فراوان سرکار آمده‌اند.
من به معاون رییس جمهور هم گفتم اگر تندرو‌های مشارکت و مجاهدین انقلاب و امام جماعت متحصنین، استان را دست بگیرند شخصا وارد عمل خواهم شد و نخواهم گذاشت. من در استان بر علیه دولت صحبت نمی‌کنم؛ چون مدیر تندرو در استان نداریم و همه می‌خواهند برای استان کار کنند.

 دولت که افراد معتدلی را منصوب کرده است؟
نه، اینطور نیست! خیلی از افراد تندرو منصوب کرده است مثلا نمونه بارز آقای مجید انصاری نماینده پارلمانی رییس جمهور است.

 با توجه به اینکه شما عضو کمیسیون فرهنگی هستید عملکرد دولت را در حوزه فرهنگی را چه طور می‌بینید؟

متاسفانه دولت اصلا دغدغه و توجهی به حوزه فرهنگ ندارد. دولت هیچ لایحه‌ای در این حوزه به مجلس نداده است، ما خودمان در مجلس هشتم بحث حمایت از رسانه‌ها را تصویب کردیم. در استان هم به طبع کشور وضعیت همین گونه است.

 چرا شما پیگیری نکردید؟
ما که قانون‌گذاریم، بودجه فرهنگی کشور ۴درصد است. اصلا بودجه‌ای نبوده که بشود کار فرهنگی کرد. متاسفانه وقتی بودجه نیست هنرمندان انگیزه‌ای برای کار کردن ندارند و دغدغه دولت سیاسی و  اقتصادی است و توجهی به فرهنگ ندارد.

 نظر شما درباره برگزاری کنسرت‌ها در قزوین چیست؟ شاهدیم که کنسرت خواننده‌هایی که مجوز دارند به یکباره در قزوین لغو می‌شود.
موسیقی اگر در چارچوب مسایل شرعی باشد کسی با آن مخالف نیست، این حواشی موسیقی و کنسرت است که برخی از جمله امام جمعه با آن مخالفت می‌کنند. متاسفانه کسانی را دعوت می‌کند که چندان موجه نیستند و زیرزمینی هستند و بعضا در هنگام کنسرت با اختلاط دختران و پسران و حرکات غیرشرعی مواجه هستیم. این موارد باعث مخالفت منتقدین است. 

آرش عرفانی

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=3162

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.