اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4
پرونده استعفا بسته شد

پایان گمانه‌زنی‌ها برای حضور مسوولان در انتخابات

  • کد خبر : 3013
  • 09 جولای 2015 - 18:25
پایان گمانه‌زنی‌ها برای حضور مسوولان در انتخابات
دبیر ستاد انتخابات استان می‌گوید: «باتوجه به پایان یافتن تاریخ استعفای مقامات و مسوولان مشمول ماده29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، از بین مدیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان تاکنون هیچ مقامی جهت ثبت نام در انتخابات مجلس دهم استعفا نداده است.»

فرامرز مرادی با بیان اینکه، از لحاظ قانونی ارسال متن استعفای مدیران به مقامات استانداری یا وزارت کشور پیش‌بینی نشده، بلکه مدیران مستعفی باید به هنگام ثبت‌نام موافقت مقام بالا دستی در مورد پذیرش استعفای خود را ارائه کنند، می‌افزاید: «فقط یک نفر از اعضای شورای اسلامی یکی از شهرها و یک نفر از مشاوران ابلاغی استاندار به منظور شرکت در انتخابات استعفا داده‌اند.»
اظهارات دبیر ستاد انتخابات استان، پایان بخش گمانه‌زنی‌های متعددی است که درباره قصد کاندیداتوری شماری از مدیران اجرایی و اعضای شورای شهر استان در انتخابات مجلس دهم صورت گرفته بود. سالار قاسمی، علی فرخ‌زاد و فرج‌اله فصیحی رامندی از جمله این چهره‌ها بودند که در این گمانه‌زنی‌ها از آنان به عنوان کاندیداهای احتمالی مجلس دهم در حوزه انتخابیه قزوین نام برده می‌شد.
گرچه دبیر ستاد انتخابات استان نامی از افراد مستعفی نبرده است، اما برخی خبرها حکایت از آن دارد که یکی از این دو نفر؛ علی اصغر مولایی، عضو شورای شهر بویین زهرا است. به نوشته باران اعتدال، وبلاگ یک خبرنگار آزاد، استعفای مولایی برای شرکت در انتخابات مجلس دهم مورد پذیرش اعضای شورای شهر بویین زهرا قرار گرفته است.
با این همه، در حالی که هیچ یک از مدیران و اعضای شورای شهری که در گمانه‌زنی‌های اولیه از آنان به عنوان کاندیداهای احتمالی مجلس دهم در استان نام برده می‌شد، حاضر به استعفا از مسوولیت‌های خود نشدند؛ استعفای علیخانی پدر و علیخانی پسر، بیش از همه بازتاب داشت.
سایت نواندیش در گزارشی با عنوان؛ «چه کسانی برای شرکت در انتخابات مجلس استعفا دادند؟» از استعفای قدرت‌اله علیخانی، مشاور پارلمانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمد علیخانی، مشاور وزیر نفت در مهلت قانونی برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس دهم خبر داده است. گفته می‌شود؛ این دو چهره اصلاح طلب در نظر دارند در رقابت‌های انتخاباتی حوزه‌های انتخاباتی قزوین و بویین زهرا حضور یابند. هرچند تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید یا رد نکرده است، اما انتشار این احتمال به ویژه در شبکه‌های اجتماعی، بر نگرانی اصولگرایان برای پیروزی اصلاح‌طلبان در استان افزوده است.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=3013

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.