اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4
روی خط پیگیری

سفر پر ابهام الهام در قزوین به دنبال چه بود؟

  • کد خبر : 2814
  • 29 آوریل 2015 - 17:48
سفر پر ابهام الهام در قزوین به دنبال چه بود؟
سفر یک‌روزه غلامحسین الهام، مشاور محمود احمدی‌نژاد به قزوین و دیدار او با جمعی که از آنان به‌عنوان نیروهای انقلابی و ایثارگران استان نام برده شده است، گمانه‌زنی‌هایی را در محافل سیاسی درباره اهداف سفر وی باعث شده است. 

خبر منتشر شده در میدان ۷۲، پایگاه خبری نزدیک به احمدی‌نژاد، گویای آن است که غلامحسین الهام ۲۵ فروردین‌ماه امسال با سفر به قزوین در میان جمعی از نیروهای انقلابی سخنرانی کرده و همچنین، با آیت‌اله باریک‌بین و حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین دیدار و گفت‌و‌گو کرده است. با وجود انتشار این خبر، هیچ‌گونه تصویری از حضور الهام در قزوین یا مفاد سخنان وی در دیدارهایش منتشر نشد و جزییات سفر وی، محرمانه باقی ماند.
درحالی‌که سفر چهره‌های اصولگرا به استان، معمولا با بازتاب گسترده تصویری و خبری همراه است، عدم تکرار این اتفاق در سفر الهام به قزوین، سبب‌ساز گمانه‌زنی‌ها و بروز شایعاتی در محافل خبری و سیاسی گردید. در این محافل گفته می‌شود که غلامحسین الهام برای راه‌اندازی «شوراهای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی» در میان حامیان احمدی‌نژاد به قزوین سفر کرده است. شوراهایی که برخی سایت‌های خبری، آن را تلاش سازماندهی‌شده نیروهای نزدیک به احمدی‌نژاد برای حضور در عرصه انتخابات مجلس دهم می‌دانند.
خبری که عقیل امامی، مسوول روابط عمومی دفتر رییس جمهور سابق آن را تکذیب می‌کند و با بیان اینکه این شوراها، ترجمان واقعی کرسی‌های آزاد‌اندیشی در جامعه است که در پاسخ به دغدغه‌های فرهنگی دلسوزان انقلاب و نظام شکل گرفته است، اخبار منتشر شده درباره آغاز فعالیت‌های انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد را غیر واقعی و بیانگر تلاش سازمان‌یافته برای تداوم بی‌اخلاقی‌ها نسبت به خادم ملت می‌داند.
وی با تاکید بر ماهیت غیرسیاسی این شوراها یادآور شده است: «این شوراها، طیف‌های گسترده‌ای از سلایق گوناگون که دل در گرو انقلاب اسلامی و گفتمان ارزشی آن دارند را در برمی‌گیرد و اساسا رویکرد انتخاباتی برای این شوراها مدنظر نیست.»
با وجود تکذیب ارتباط این شوراها با انتخابات، این سوال همچنان بی‌پاسخ مانده است که هدف سفر غلامحسین الهام به قزوین چه بوده که خبر و تصویری از این دیدارها و سخنانش منتشر نشده است.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=2814

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.