اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
ایستگاه خبر

پیامد اعتراض کسبه یا تصمیم نوروزی؛ پیاده راه خیام جنوبی برچیده شد

  • کد خبر : 2698
  • 19 مارس 2015 - 9:26
پیامد اعتراض کسبه یا تصمیم نوروزی؛ پیاده راه خیام جنوبی برچیده شد
پیاده راه خیام، بدون هیچ گونه اعلام قبلی و بی سر و صدا برچیده شد. عصر بیست و سوم اسفند ماه، نیروهای شهرداری در اقدامی ضربتی، کلیه موانع انسداد محدوده اجرای طرح پیاده راه در خیابان خیام را برچیدند و مسیر را برای تردد خودروها بازگشایی کردند.

 این اقدام ۹ ماه پس از آن صورت گرفت که شهرداری با پیاده راه کردن این بخش از خیابان خیام، از اجرای فازهای بعدی آن در سال ۹۴ خبر داد. گرچه برخی منابع در شهرداری، این اقدام را موقتی و برای تسهیل حرکت خودروها و گردشگران در ایام نوروز می دانند و از ادامه این طرح ازخرداد سال آینده از چهارراه عدل تا سه راه خیام خبر می دهند. اما خبرهایی نیز در دست است که از تاثیرگذاری اعتراض کسبه خیام در تصمیم مسوولان شهرداری برای متوقف ساختن همیشگی طرح حکایت دارد.
کسبه محدوده ی اجرای پیاده راه خیام، کاهش شدید فروش در ۸ ماه گذشته و نیز کسادی بازار نوروزی خود را ناشی از عدم امکان ورود خودرو به این خیابان در پی پیاده راه شدن خیام می دانند.
اعتراض کسبه در حالی بود که سید اسماعیل عرشیان، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، رکود حاکم در کشور را سبب کاهش درآمد کسبه صنوف مختلف می دانست و با بی ارتباط دانستن آن با اجرای این طرح، معتقد بود: «نمی‌توان کاهش درآمد کسبه را به دلیل اجرای طرح پیاده راه خیام دانست. این مساله نیازمند کار کارشناسی دقیق است و نباید تک بعدی به این موضوع نگاه کرد و تنها گروه هدف خاصی را مدنظر قرار داد.»
اما تنها ۳ روز پس از واکنش مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک به اعتراض کسبه، شهرداری در اقدامی از پیش اعلام نشده، اجرای طرح را متوقف کرد و کلیه موانع ورود خودرو را به این مسیر برچید. جمع آوری موانع آنچنان به سرعت انجام شد که عوامل اجرایی شهرداری، با هوا برش موانع فلزی ورود خودرو به داخل کوچه های این محدوده را هم بریدند و با خود بردند. موانعی که نصب آن در صورت اجرای مجدد طرح، با دوباره کاری و تخریب سنگفرش پیاده رو همراه خواهد بود.
در این میان، نصب بلافاصله پلاکارد تشکر کسبه خیابان خیام از شهرداری برای متوقف کردن اجرای طرح پیاده راه، نشان داد که آنان پیش تر از این اقدام شهرداری با خبر بوده اند. اقدامی که به نظر می رسد نوروز، تنها بهانه آن بوده است!

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=2698

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.