اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4
با پیروزی ائتلاف پیشگامان

ترکیب اتاق بازرگانی قزوین بدون تغییر ماند

  • کد خبر : 2704
  • 19 مارس 2015 - 10:25
ترکیب اتاق بازرگانی قزوین بدون تغییر ماند
ائتلاف پیشگامان بهبود کسب و کار بار دیگر توانست در انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی قزوین، بیشترین کرسی های این اتاق را به خود اختصاص دهد.

هجدهم اسفندماه همزمان با سراسر کشور چهارمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی در قزوین برگزار شد. در این دوره، رقابت اصلی بین دو ائتلاف اصلی یعنی ائتلاف پیشگامان بهبود کسب و کار با سرلیستی علیرضا کشاورز قاسمی و ائتلاف هم اندیشان تحول اقتصادی (همتا) با سرلیستی علی‌محمد زمانی بود.
پس از اعلام نتایج اولیه شمارش آرا، ائتلاف پیشگامان با نتیجه ای قاطع توانست از ۱۵کرسی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی قزوین ۱۴کرسی را به‌دست آورد و به ائتلاف همتا تنها یک کرسی رسید. پیروزی ائتلاف پیشگامان بهبود کسب و کار، گرچه تعجب اعضای ائتلاف پیروز را نیز برانگیخت، اما نکته اساسی، وزن بیشتر لیست ائتلاف پیشگامان در برابر ائتلاف رقیب بود که باعث پیروزی تیم فعلی اتاق بازرگانی قزوین گردید.
در همین حال، نگاهی به آمار تعداد اعضای اتاق بازرگانی و واجدین شرایط رأی‌دادن در این دوره از انتخابات نگران‌کننده است. استانی مانند قزوین که قطب دام و طیور و کشاورزی کشور است، با بیش از ۳ هزار واحد صنعتی، در پارلمان بخش خصوصی‌اش۳۰۰ عضو فعال دارد، ولی با این وجود، تنها ۱۸۰نفر در انتخابات شرکت کردند.
پرونده این انتخابات درحالی بسته شد که در هیچ دوره‌ای از انتخابات ترکیب برندگان به این صورت یک دست نبود و حالا باید منتظر ماند و دید در دوره جدید فعالیت اتاق بازرگانی قزوین این یک دستی و هماهنگی  چه ثمراتی برای فعالان اقتصاد و صنعت استان و بخش خصوصی به ارمغان خواهد آورد. این روزها که حال صنعت و تجارت و بازرگانی چندان مطلوب نیست، اتاق بازرگانی قزوین می‌تواند مأمن و خواستگاه صنعتگران استان باشد تا مشکلات آن‌ها را با رویکرد بومی بررسی کند و با تعامل و پیگیری از مسوولان اجرایی استان در حد توان گامی برای رونق کسب و کار و تجارت بردارد.
این قابلیت و پتانسیل در اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی جدید وجود دارد تا در همین ابتدای کار در دوره چهارم با هدف‌گذاری و  برنامه‌ریزی بلند‌مدت، افق‌های پیش روی اتاق بازرگانی را مشخص کنند و به سوی دستیابی به آن گام بردارند. در این صورت دوره چهارم می‌تواند جزو موفق‌ترین اتاق‌های چند دوره اخیر باشد و شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت با برگزاری این انتخابات خواهد توانست جان دوباره ای بگیرد.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=2704

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.