داوود محمدی در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان که بهمنظور افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکونی مهر صورت گرفت، راهاندازی قطار شهری محمدیه به قزوین را یکی از مهمترین نیازهای مردم شهرستان البرز دانست و از آخوندی خواست تا به این خواسته مردم جامه عمل پوشیده شود.
ارائه این طرح درحالی صورت گرفت که این نماینده مجلس سه ماه قبل در سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه قزوین با اشاره به اینکه، بحث راهها، از مسائل اساسی در رشد و توسعه استان است، تاکید کرده بود: «مهمترین و امنترین این راهها، راه ریلی است که ما در دفتر آقای لاریجانی مطالعات راهاندازی قطار قزوین به قم را بررسی کردهایم همچنین درخواست دادهایم که متروی قزوین به هشتگرد راهاندازی شود، هر چند برای آن درحالحاضر اعتباری نیست، اما پیگیر هستیم تا از روش فاینانس برای اجراییشدن این طرح استفاده شود.»
سخنان وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهرهبرداری از ۱۰ هزار خانه مسکن مهر در شهرک مهرگان نشان از آن داشت که سیاست راهبردی این وزارت خانه، تنها دوخطه کردن راهآهن قزوین-تهران بوده و طرحهایی نظیر احداث متروی هشتگرد–قزوین و یا احداث قطار شهری محمدیه–قزوین، حداقل در دو سال آینده جایی در برنامههای دولت برای توسعه خطوط ریلی استان نخواهد داشت.
آخوندی در این مراسم با تاکید بر اینکه خط آهن قزوین–تهران در سال آینده دوخطه خواهد شد، اظهار داشت: «در این طرح هدف ما استفاده بیشتر مردم از خطوط ریلی بهمنظور سفرهای بین شهری است که به همین منظور، ایجاد ایستگاههای جدید در محدودههای شهری ازجمله محمدیه مدنظر قرار گرفته است.»
منتقدان معتقدند: استقرار ایستگاه راهآهن در جنوب شهر تهران، امکان دسترسی سریع به آنها برای استفاده از این خطوط در سفرهای بین شهری را دشوار کرده و از این رو، دوخطه کردن خط آهن قزوین-تهران، تاثیر چندانی در افزایش مسافران خطوط ریلی نخواهد داشت.
ارائه این طرح درحالی صورت گرفت که این نماینده مجلس سه ماه قبل در سخنرانی پیش از خطبههای نماز جمعه قزوین با اشاره به اینکه، بحث راهها، از مسائل اساسی در رشد و توسعه استان است، تاکید کرده بود: «مهمترین و امنترین این راهها، راه ریلی است که ما در دفتر آقای لاریجانی مطالعات راهاندازی قطار قزوین به قم را بررسی کردهایم همچنین درخواست دادهایم که متروی قزوین به هشتگرد راهاندازی شود، هر چند برای آن درحالحاضر اعتباری نیست، اما پیگیر هستیم تا از روش فاینانس برای اجراییشدن این طرح استفاده شود.»
سخنان وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهرهبرداری از ۱۰ هزار خانه مسکن مهر در شهرک مهرگان نشان از آن داشت که سیاست راهبردی این وزارت خانه، تنها دوخطه کردن راهآهن قزوین-تهران بوده و طرحهایی نظیر احداث متروی هشتگرد–قزوین و یا احداث قطار شهری محمدیه–قزوین، حداقل در دو سال آینده جایی در برنامههای دولت برای توسعه خطوط ریلی استان نخواهد داشت.
آخوندی در این مراسم با تاکید بر اینکه خط آهن قزوین–تهران در سال آینده دوخطه خواهد شد، اظهار داشت: «در این طرح هدف ما استفاده بیشتر مردم از خطوط ریلی بهمنظور سفرهای بین شهری است که به همین منظور، ایجاد ایستگاههای جدید در محدودههای شهری ازجمله محمدیه مدنظر قرار گرفته است.»
منتقدان معتقدند: استقرار ایستگاه راهآهن در جنوب شهر تهران، امکان دسترسی سریع به آنها برای استفاده از این خطوط در سفرهای بین شهری را دشوار کرده و از این رو، دوخطه کردن خط آهن قزوین-تهران، تاثیر چندانی در افزایش مسافران خطوط ریلی نخواهد داشت.