اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4
با پیشنهاد آیت ا.. باریک بین، حجت الاسلام عابدینی امام جمعه قزوین شد

خاطره ی ماندگار ۳۳ سال امامت جمعه

  • کد خبر : 2679
  • 08 مارس 2015 - 8:11
خاطره ی ماندگار ۳۳ سال امامت جمعه
با حکم مقام معظم رهبری، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی به سمت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین منصوب شد. آنگونه که در خبرهای غیر رسمی منتشر شده، آمده است: آیت ا.. هادی باریک بین، به دنبال بیماری طی نامه به رهبر انقلاب از این مسوولیت استعفاء داده و آقایان محمدحسن ابوترابی فرد و عبدالکریم عابدینی را جهت تصدی امام جمعه قزوین پیشنهاد داده است که رهبر انقلاب، حکم انتصاب حجت الاسلام عابدینی را بدین منظور صادر کرده اند.

این رخداد، به گمانه زنی های چند ماهه در این باره در محافل سیاسی استان خاتمه بخشید. گمانه زنی هایی که روی چهار چهره روحانی استان؛ علی اسلامی، سید محمد ابوترابی، عبدالکریم عابدینی و محمد باریک بین، به عنوان گزینه های احتمالی متمرکز بود.
آیت ا.. شیخ هادی باریک بین در حالی پس از ۳۳ سال، مسوولیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین را وا می گذارد که تنها امام جمعه در میان امامان جمعه مراکز استان ها بود که بیش از سه دهه عهده دار چنین سمتی بود و در این مدت طولانی، همواره مورد عنایت و توجه حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری قرار داشت و توانست به بهترین وجه و با شایستگی دوران مسوولیت را سپری ساخته و هنگامی که احساس کرد به علت بیماری و کاهش توان جسمی، دیگر چون گذشته قادر به ادامه مسوولیت نیست، شخصا درخواست استعفا را به محضر رهبر معظم انقلاب تقدیم کرد و با نظر وی، رهبری امام جمعه جدید را منصوب کردند.
تدین و تقوا؛ از شاخصه های خاندان اصیل و دیرپای باریک بین است، هر چند بر این دو خصوصیت والا، باید اعتدال و انصاف را نیز افزود. همانکه راز ماندگاری ۳۳ ساله آیت ا.. در مسوولیت خطیر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین بوده و سبب آرامش سیاسی استان، علی رغم وجود بسترهای فراوان برای ظهور و بروز تنش در میان جریان های سیاسی گردید.
 نقش پدرانه و محور مدارانه آیت ا.. باریک بین در قزوین، آنگونه بود که همواره ملجاء و محل مراجعه جریان های سیاسی استان از چپ و راست دهه شصت گرفته تا اصولگرایان و اصلاح طلبان امروز به شمار می رفت و سبب حل و فصل اختلافات و رفع مشکلات بسیار گردید.
گرچه این هفته، با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری، مراسم تقدیر از آیت ا.. باریک بین و معارفه نماینده جدید ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار می شود، اما خاطره ماندگار دوران امامت جمعه آیت ا.. همواره در حافظه تاریخی مردم قزوین باقی خواهد ماند.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=2679

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.