اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
3
شهری که هتل ندارد

قزوین، مقصد تازه گردشگران ایرانی

  • کد خبر : 2602
  • 14 فوریه 2015 - 14:25
قزوین، مقصد تازه گردشگران ایرانی
قزوین، یکی از 10 شهری است که ایرانیان با بیشترین تعداد سفر در تابستان سال 92 به مقصد این شهرها، آن‌ها را به‌عنوان مقاصد مهم گردشگرپذیر کشور برگزیده‌اند. 

مرکز آمار ایران با انتشار نتایج مطالعات آماری خود درباره مقصدهای گردشگری در کشور، بیشترین مقصد سفرها را به استان‌های گیلان با ۱۵ درصد، خراسان رضوی با ۱۴ درصد، مازندران با ۱۲ درصد، تهران با ۶ درصد و اصفهان با ۵ درصد اعلام کرده است. این درحالی است که براساس یافته‌های مطالعات انجام شده، مشهد، تهران، رشت، قم، ساری، قزوین، بندرانزلی، شیراز، اصفهان و چالوس به‌ترتیب با بیشترین تعداد سفر به عنوان ۱۰ شهرستان مهم گردشگرپذیر کشور در تابستان سال ۱۳۹۲ شناخته شده‌اند.
هرچند براساس این گزارش، الگوی گردشگری از لحاظ نوع سفر، در این شهر‌ها با هم متفاوت است. عمده سفرها در شهرستان‌های مشهد، تهران، قم، ساری، شیراز، اصفهان و چالوس از نوع سفرهای با اقامت شبانه و عمده سفرها در شهرستان‌های رشت، قزوین و بندرانزلی از نوع سفرهای بدون اقامت شبانه بوده است. موضوعی که برخی کارشناسان آن را نداشتن زیر ساخت‌های گردشگری مورد نیاز، ازجمله کمبود شدید هتل و مراکز اقامتی مناسب در قزوین را علت آن می‌دانند که سبب شده است تا گردشگران ترجیح دهند به سفر یک روزه آن هم بدون اقامت شبانه در قزوین بسنده کنند.
یکی از نمایندگان قزوین در مجلس، تدوین نشدن سند جامع گردشگری استان را زمینه‌ساز این مشکل می‌داند. داوود محمدی با بیان اینکه تاکنون سند جامعی در حوزه گردشگری نداشته‌ایم، می‌گوید: «این مساله پیگیری شده است و از رییس سازمان میراث فرهنگی دستور مربوطه اخذ شده است، بناست با استانداری تفاهم‌نامه‌ای امضا کنند تا ما سند جامع گردشگری داشته باشیم، که در این سند مزیت‌ها و کاستی‌ها دیده شده و می‌توان براساس آن حرکت کنیم.»
وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های گردشگری در استان می‌افزاید: «یکی از الزامات توسعه گردشگری، ایجاد زیرساخت‌های لازم در این زمینه است. متاسفانه در‌حال‌حاضر ما هتل مناسبی نداریم که البته قدم‌هایی در این زمینه برداشته شده و حدود ۵ ـ ۴ هتل چهار ستاره و پنج ستاره در سطح استان در حال ساخت است که بعضی از آن‌ها هنوز نیمه‌کاره است‌.»
وی بر ضرورت فراهم‌آمدن زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری تاکید کرده معرفی آثار تاریخی و باستانی قزوین را گام مهم دیگری برای افزایش شمار گردشگران می‌داند.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=2602

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.