اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3
روی خط پیگیری

از تصمیم شورا تا حرف های تازه آقای شهردار

  • کد خبر : 2485
  • 22 ژانویه 2015 - 1:56
از تصمیم شورا  تا حرف های تازه  آقای شهردار
یک هفته پس از آنکه عباس ظاهری، رییس شورای شهر قزوین تاکید کرد: «براساس نظر اکثریت اعضای شورای شهر، هرگونه اقدام در خصوص ادامه اجرای پروژه پارکینگ طبقاتی سعدالسلطنه بر اساس صلاح و نظر استاندار انجام خواهد شد» نصرتی، شهردار قزوین می گوید: «کسانی که آهنگ ناکوک با توسعه شهری می‌زنند، باید سریع از صحنه خارج شوند»!

وی همچنین از استاندار خواسته است تا اجازه ندهد عده‌ای با اطمینانی که مردم و سرمایه گذاران به استان قزوین و مدیریت شهری کرده‌اند، بازی کنند.
به نظر می رشد این اظهارات آقای شهردار، بیش از آنکه تلاشی برای حل و فصل مسایل پدید آمده بین میراث فرهنگی و مدیریت شهری تلقی شود، سبب افزایش اختلاف نظرهایی خواهد شد که از چند ماه قبل با مخالفت اداره کل میراث فرهنگی استان با پروژه احداث بخش شرقی خیابان شهید انصاری آغاز و با ممانعت از ادامه اجرای احداث پارکینگ طبقاتی در حریم مجموعه تاریخی سعدالسلطنه به اوج خود رسید.
این در حالی است که مصوبه شورای شهر برای واگذاری تصمیم گیری در این خصوص به استاندار که ظاهری از آن به عنوان اقدامی به منظور «پرهیز از جنجال و حل قانونی و منطقی پروژه پارکینگ سعدالسلطنه» یاد کرد، می توانست سبب مهار تنش و در نتیجه تصمیم سازی منطقی در فضایی فارغ از درگیری های لفظی گردد.
گرچه پیش از این، توقف عملیات احداث پارکینگ طبقاتی که برای انجام کاوش‌های اضطراری توسط باستان شناسان در حریم بافت تاریخی سعدالسلطنه صورت گرفت و گفته می شود با کشف آثار مهمی در دل خاک همراه بوده است، واکنش استاندار را برانگیخت. روزبه در جلسه کمیسیون ماده ۵، گفت: «هیچ چیزی نمی‌تواند در اجرای مصوبات کمیسیون وقفه ایجاد کند، اگر قرار باشد نامه از تهران در کارهای استان وقفه ایجاد کند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، اما متاسفانه در سه چهار ماه اخیر حرکت‌های ناپخته‌ای صورت گرفت که برای قزوین فوق‌العاده پرهزینه بود.»
اظهاراتی که با پاسخ رییس پژوهشکده باستان‌شناسی کشور همراه بود. دکتر حمیده چوبک با تاکید بر اینکه رویکرد سازمان میراث فرهنگی مخالفت با طرح‌های عمرانی نیست، اظهار کرد: «براساس قانون، طرح‌های توسعه و عمرانی در بافت تاریخی باید با استعلام از میراث فرهنگی انجام شود.» وی تاکید کرد: «باید قوانین و مصوبات دستگاه‌ها پاس داشته شود، ضمن آنکه قوانین حوزه میراث فرهنگی نیز باید رعایت شود.»

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=2485

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.