اطلاعیه

  • امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 1 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
6
قزوینی‌ها برای مردی از تبار روح اله سنگ تمام گذاشتند

به نام پیـر خمین

  • کد خبر : 2343
  • 24 دسامبر 2014 - 0:58
به نام پیـر خمین
مردم شهر عشق و ایمان در حالی نفس‌های آخر خزان فصل سال را به نظاره نشستند که زمستانی نورس از ره رسید و دانه‌های سپید برفش را قربانی قدوم مردی از تبار نور کرد. مردی که با حضور خود عطر و بوی پیرجماران را به ارمغان آورد و آمده بود تا مرهم دل مردمی باشد که سال‌هاست به یاد امام خوبی‌ها، شب خود را به طلوع خورشید صبح سنجاق می‌کنند.

از همان آغازین لحظات حضور یادگار امام(ره) در قزوین می‌شد برق امید را بر چشمان پیر و جوان این دیار مشاهده کرد و دید که چگونه عالی‌ترین مقامات استان در کنار مهربان شیخ قزوین سوز سرمای آخر پاییز را به جان خریدند و به استقبال عزیز سید احمد خمینی رفتند.
ادای احترام به مقام شامخ لاله‌های پرپر قزوین، دیدار با آیت‌اله باریک نماینده ولی فقیه در استان و آیت اله محمدی تاکندی نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری، دیدار با خانواده معظم شهدا،  سخنرانی در جمع طلاب و روحانیون و حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین از جمله برنامه‌هایی بود که یادگار امام پیش از حضور در جمع عزاداران قزوینی رحلت حضرت رسول(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در آن‌ها شرکت کرد.
حالا به میعادگاه مردم عاشقی می‌رویم که از روزها پیش، در پی دعوت حجت‌الاسلام علیخانی یار دیرینه امام(ره) و رهبری و رفیق روزهای تنهایی سید احمد خمینی لحظه شماری می‌کردند تا دیدگانشان به قامت نورانی سیدعلی خمینی روشن شود و میزبان یادگار عزیز سفرکرده ملت باشند.
اینجا حسینیه یادگار امام(ره) است. لحظه به لحظه به تعداد حاضرین افزوده می شود و مهربان شیخ قزوین خود پای در میدان گذاشته و به رتخ و فتخ آیینی می پردازد که وعده کرده بود.
گویی گرمای حضور یادگار امام(ره) از سوز سرما، حلاوتی دلچسب را برای مردم تدارک دیده بود که خیل عظیمی از دلدادگان انقلاب زیر برف نوبرانه‌ی پاییز، خود را به میعادگاه عشق رسانده بودند و پذیرای مردی به رنگ روح اله کبیر باشند.
مدیران و بزرگان قزوین نیز از قافله مردم عقب نماندند و با حضور خود در این آیین نشان دادند همگام با مردم، قدرشناس حضور یادگار امام(ره) هستند. حضور روزبه استاندار قزوین و نصرتی سکاندار بلدیه از یکسو و همچنین پیگیری‌های آیت‌اله محمدی تاکندی، سید ناصر قوامی، محمد علیخانی و امیر طاهرخانی از سویی دیگر باعث شد تا محفلی درخور نام پیرخمین منعقد گردد و عزیز سید احمد خمینی با خاطره‌ای بس شیرین راه جماران را در پیش بگیرد.   
حجت الاسلام علیخانی که خود سالها در کسوت وکیل مردم در بهارستان، داعیه‌دار حق مردم استان بود حالا در قامت مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و با کوله باری از تجربه امور موطن خود را پیگیری می‌کند، به روی سن آمد و دقایقی برای مردم استان به سخنرانی پرداخت.
او به جمله امام(ره) در وصف سید علی خمینی اشاره کرد و گفت: امام عزیزمان در وصف این یادگار گران‌سنگ سیداحمدآقا فرموده‌اند: من در جبهه ایشان نور و نور علی نور می‌بینم و رهبر معظم انقلاب نیز از فضائل وی بارها تمجید کرده‌اند.
مشاور رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز مردم استان شهیدپرور قزوین از دورترین مناطق خود را به اینجا رسانده‌اند تا با افتخار اعلام کنند دلداده امام و رهبری هستند و ما نیز مفتخریم به این مردم قدرشناس خدمت می‌کنیم.  
علیخانی همکاری و همراهی مدیران و مسوولان ارشد اجرایی استان در استقبال از یادگار امام(ره) را ارزشمند خواند و گفت: خوشبختانه از زمان اعلام سفر حجت‌الاسلام سید علی خمینی به قزوین، همه مسوولان کمر همت بستند و یاریگر ما در هرچه بهتر برگزار شدن این محفل شدند.
حالا همه چشم‌ها به سن دوخته شده بود و حاضرین آماده بودند تا با دل‌هایشان پذیرای منبری باشند که یادگار بنیانگذار کبیر انقلاب برآن جلوس کرد.
سید علی خمینی آمد و سخنان خود را با اشاره به رسالت پیامبران در پیشگیری از فساد آغاز کرد: با دقت بر آیات قرآن پی می‌بریم که مبارزه با فساد و پیشگیری از آن مهمترین ماموریت و گوهر حرکت انبیاء بوده است.
یادگار امام راحل(ره) مبارزه با فساد را یکی از عوامل اصلی رقم خوردن انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و اظهار داشت: مردم در زمان طاغوت با راهنمایی روحانیت برای ریشه‌کنی فساد قیام کردند و آمدند تا جامعه‌ای به دور از فساد را برای خود رقم بزنند.
نوه بنیانگذار کبیر انقلاب، پیگیری مساله فساد در کشور را یکی از مطالبات مردم معرفی کرد و گفت: متاسفانه گاهی اوقات اعلام می‌شود اختلاس‌های ۳۰۰۰میلیاردی، ۸۰۰۰ میلیاردی و ۱۲۰۰۰میلیاردی در کشور صورت گرفته، که این موضوع می‌تواند نگران کننده باشد و بایستی مسوولان با اندیشیدن تمهیداتی به دنبال ریشه‌کنی این معضل اساسی در جامعه باشند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه اقدام عملی در ریشه‌کن کردن فساد یکی از خواسته‌های اصلی مقام معظم رهبری و رییس جمهور محترم است و به تبع آن باید همه کمک کنند تا انقلابی که امروز قدرتمندتر از قبل در مسیر پیروزمندانه خود حرکت می‌کند، از این دغدغه رهایی یابد.
یادگار امام(ره)، مردم قزوین را مردمی ولایی و انقلابی خواند و گفت: خدا را شاکرم که با تلاش برادرعزیزمان حجت‌الاسلام علیخانی توفیق حضور در جمع مردم همیشه در صحنه استان قزوین را پیدا کردم و از تلاش همه مسوولان تقدیر می‌کنم.
به هرحال حضور یادگاری از جنس امام روح اله در قزوین باعث شد تا پس از مدت‌ها مردم پای منبری ارزشمند بنشینند و درس عشق را در مکتب خمینی کبیر مشق کنند.     

حاشیه های مراسم عزاداری  درحسینیه یادگار امام(ره)

 جمعی از مسوولان استان از جمله معاونین سیاسی، عمرانی، برنامه ریزی، مدیرکل شهری استانداری، فرمانداران و بخشداران، شهردار قزوین و شهرداران بویین زهرا، محمدیه، محمودآباد و اعضای شورای اسلامی شهرهای مختلف ، جمعی از مدیران کل و روسای دانشگاه های بین المللی امام خمینی(ره) و آزاد اسلامی در این مراسم حضور داشتند.
  استقبال مردم از حضور یادگار امام(ره) در استان به حدی بود که برگزارکنندگان مراسم عزاداری را شگفت زده کرده بود.
 اصلاح طلبان و حامیان دولت در استان در این مراسم حضور پررنگی داشتند.
  به دلیل محدودیت مکانی برای بانوان، در مقابل حسینیه جایگاهی برای آنان پیش بینی گردید که یادگار امام(ره) قبل از ورود به حسینیه به آن ها ادای احترام کرد.
 حجت الاسلام علیخانی از مسوولین دولت گذشته در همکاری برای احداث حسینیه تشکر کرد و از شهردار قزوین هم بابت همکاری در این موضوع تقدیر به عمل آورد.
 با تکمیل این حسینیه به نظر می رسد پایگاه مردمی برای برگزاری مراسم به طور مستقل در شهر قزوین ایجاد خواهد شد.
 نوحه خوانی حاج همت بابااولادی در مراسم با استقبال عزاداران مواجه شد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=2343

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.