اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1
بازتاب

استاندار قزوین: حق تقدم با مسجد سازی است

  • کد خبر : 2339
  • 24 دسامبر 2014 - 0:51
استاندار قزوین: حق تقدم  با مسجد سازی است
«هیچ دکانی نباید کنار مسجد ساخته شود. الان حق تقدم با مسجدسازی است. حسینیه سازی و نظایر آن، همان بساط خانقاه سازی است که در کنار مسجد درست کرده اند.»

استاندار قزوین که به همراه مدیران کل و مسوولان استان در نماز صبح مسجد امام حسین (ه) قزوین حضور یافته بود در سخنانی با بیان این مطلب، ضمن تاکید بر اینکه، مسجد است که مورد تاکید است و حرمت دارد، اظهار داشت: «راه انحرافی نرویم و بیاییم حسینیه سازی و خانقاه سازی را در استان باب کنیم؛ برای اینکه چند روز هر سال در ماه محرم بخواهد از آن استفاده شود. شما الان چند تا حسینیه در سطح استان دارید که در طول سال خیلی از آن ها استفاده شود یک ماه محرم است، اما شما یک مسجد را پیدا کنید که در طول سال یک روز تعطیل باشد. یک مسجد کوچک پس ِمحله ای هم در طول سال در قزوین مشاهده نمی کنید که درش بسته باشد، چرا باید این نعمت را از دست بدهیم و دنبال حرکت ها و بازی های دیگر باشیم.»
مرتضی روزبه با بیان اینکه، بهترین راه برای پیشگیری از بسیاری از مشکلات و آسیب های فردی و اجتماعی، بهره گیری از ظرفیت مساجد است، افزود: «تاکید می کنم چنانچه ۳۰ درصد از ظرفیت مساجد استفاده شود شهر و استان ما خیلی از مسایل را نخواهد داشت. سلامت روحی یعنی چی؟ یعنی اینکه در استان شما، تا دیشب ۲۶ مورد خودکشی نداشته باشد. حالا نسبت به سال گذشته که این آمار ۳۲ مورد بود، امسال وضع بهتر است، اما نمی شود دست روی دست گذاشت و کاری نکرد که به اعتقاد من، باید از ظرفیت مساجد در این موضوع نهایت بهره را برد و اگر بتوانیم چنین شرایط و فضایی را فراهم کنیم قطعا دیگر بسیاری از مشکلات اجتماعی را نخواهیم داشت.»
وی مساجد را مراکز مهم تعلیم و تربیت در استان دانست و اضافه کرد: «استانی که بیش از ۱۴۰۰ مسجد و نزیک به ۲۰۰ بقعه متبرکه دارد، نباید فضای عمومی جامعه اش اینچنین باشد. روزگاری که در قبل از انقلاب، مسجد امام حسین (ع) بنا شد، از سر پل طالقانی تا سبزمیدان، ۶ مغازه مشروب فروشی فعال بود. در آن مقطع این مسجد مثل دژ مستحکم ایستاده بود و باعث بیداری جوانانی شد که آن روز پدیده انقلاب را بوجود آوردند.»

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=2339

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.