اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
6
عباسپور، نماینده بویین‌زهرا و آوج:

حکم فرماندار جدید آوج اجرایی نمی‌شود

  • کد خبر : 2290
  • 08 دسامبر 2014 - 19:00
حکم فرماندار جدید آوج اجرایی نمی‌شود
روز مجلس، فرصت مناسبی بود تا در گفت‌و‌گو با روح‌ا.. عباسپور، نماینده مردم بویین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، به طرح سوالاتی از وی درباره اهم اقدامات در سال سوم نمایندگی و همچنین برخی از مسایل مربوط به حوزه انتخابیه‌اش بپردازیم. سوالاتی که البته با پاسخ صریح عباسپور همراه بود؛

آقای عباسپور، عملکرد مجلس در سال سوم را چطور ارزیابی می‌کنید؟
الحمدا.. مجلس نهم از ابتدا، وضعیت و جهت‌گیری‌های خوبی داشته است. هم وقت مبسوطی در جهت قانونگذاری گذاشته و هم در جهت نقش نظارتی خودش به‌درستی عمل کرده است. در زمینه تحقیق و تفحص هم، اقدامات خوبی در مورد خودروسازی و دانشگاه آزاد در این دوره صورت گرفته و تمام نمایندگان مجلس در شوراهایی که نقش نظارتی در کشور دارند مانند شورای‌ عالی آموزش و پرورش و شورای عالی پول و اعتبار و … به‌نحو مطلوبی نقش نظارتی خودشان را ایفا کرده‌اند. اخیرا هم بعضی احکام بودجه را که دولت فرستاده بود در ۵۲ ماده الحاقی، با اضافه‌کردن پیشنهادات کمیسیون‌ها در دو شیفت کاری تصویب کردند که این مصوبه می‌تواند بخش زیادی از مشکلات دولت در بودجه‌نویسی سالانه را حل کند و مجلس نیز با فراغ بال بیشتری  هر سال به بودجه‌های سنواتی رسیدگی کند.
 مهمترین کارتان در سال سوم نمایندگی چه بود؟
وظیفه نمایندگان قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین است لذا انتظار می‌رود رسانه‌ها، سوالاتی را از نمایندگان بپرسند که در حوزه وظایف آنان است، نه اینکه مسایلی که در حوزه اختیارات ما نیست، مورد پرسش قرار گیرد، اما برای اینکه سوالتان هم بی‌پاسخ نماند؛ عرض می‌کنم که ازجمله اقدامات ما در حوزه انتخابیه، پیگیری اتصال بویین‌زهرا به شبکه ریلی کشور است که با درخواست بنده، با حضور رییس مجلس جلسه‌ای برگزار شد که تبدیل قزوین و بویین‌زهرا به کریدور شمال جنوب کشور در حوزه حمل و نقل ریلی مورد بررسی قرار گرفت و بنا بر این است که خط ریلی که از آستارا و رشت به قزوین می‌رسد و سپس به تهران می‌رود، از قزوین به بویین‌زهرا، ساوه و قم ادامه پیدا کرده و شمال را به جنوب کشور متصل کند. مطالعات این طرح آغاز شده و قرار است اعتبارات لازم برای عملیاتی‌شدن این کار در بودجه سال آینده دیده شود که عملی‌شدن این طرح می‌تواند تحول بسیار خوبی در اقتصاد استان و شهرستان بویین‌زهرا ایجاد کند.
 چه کاری را مد نظر داشتید که انجام بدهید، اما نشد که انجام شود؟
یکی از این کارها، راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در بویین‌زهرا است که در پیگیری‌ها به جای خوبی رسانده بودیم که با تغییر دولت مسکوت مانده است که دنبال اجرایی‌شدن آن هستیم. بحث شهرستان‌شدن شال از دیگر این موارد است که مصوبه دولت قبل را دارد که به‌دنبال آن هستیم. بحث شهر‌شدن روستای عصمت آباد در بویین‌زهرا و  روستاهای اردلان و دشتک در آوج است که این موارد با متوقف‌شدن طرح تقسیمات کشوری در دولت یازدهم، عملی نشده است.
 بحث دانشگاه فنی بویین‌زهرا به کجا کشیده شد؟
این موضوع با همکاری و کمک سازمان فنی و حرفه‌ای و تامین مکان مورد نیاز دانشگاه فنی حل شده است تا ان‌شاا.. در آینده ساختمان اصلی دانشگاه با زیربنایی حدود ۴هزار مترمربع به انجام برسد.
  اگر بخواهید نمره‌ای به عملکرد خودتان بدهید، چه نمره‌ای خواهد بود؟
این را مردم باید قضاوت کنند، ما که نباید در مورد خودمان قضاوت کنیم.
  الان مهمترین اولویت کاری شما در بحث استان، کدام است؟
مهمترین اولویت در حال ‌حاضر، موضوع تامین آب شرب پایدار برای استان قزوین از طریق انتقال آب از الموت رود است. از دیگر موارد هم می‌توانم به بحث اتصال مترو از هشتگرد به قزوین، توسعه شبکه ملی اطلاعات قزوین در حوزه فنآوری اطلاعات اشاره کنم، اما آب از همه مسایل دارای اولویت بیشتری است.
  ارزیابی شما از عملکرد دولت در استان به‌ویژه آقای روزبه در یک‌سال گذشته چیست؟
به استانداری کاری ندارم، چون باید منابع در اختیار استانداری قرار بگیرد بعد نسبت به عملکردها قضاوت کرد، ولی در مجموع عملکرد دولت را در سطح کشور مناسب نمی‌دانم. مخصوصا در حوزه تولید، متاسفانه وضعیت اصلا خوب نیست. دولت وعده‌اش بر این بود که با کُند‌کردن سرعت سانتریفیوژها در حوزه هسته‌ای، بتواند به تولید رونق بیشتری ببخشد، اما علی‌رغم کاهش شتاب  رشد و توسعه در حوزه هسته‌ای و بعضا توقف آن، هیچ‌گونه اقدامی در حوزه تولید صورت نگرفت.
  یعنی دولت قبل را در این زمینه موفق‌تر می‌دانید؟
البته این دولت تازه یک سال و اندی است که شروع به کار کرده و جا هم دارد که گفته شود؛ دولت در حوزه سلامت  اقدامات خوبی را به انجام رسانده است که نمی‌توان کتمان کرد، اما در حوزه صنعت و کشاورزی اقدامات جدی چندانی صورت نگرفته است.
  پس این لایحه خروج از رکود که دولت به مجلس فرستاده، برای کدام هدف است؟
این لایحه آمده و یک فوریت آن هم تصویب شده و ان‌شاا.. هفته آینده در صحن علنی مورد بررسی نمایندگان قرار خواهد گرفت.
 شما به عملکرد دولت در کشور اشاره کردید، در استان عملکرد آقای روزبه را چگونه می‌بینید؟
بالاخره استان هم متاثر از اقدامات و عملکرد دولت در کشور است.
 پس با این حساب، عملکرد استاندار را مطلوب ارزیابی می‌کنید؟
ما را با استاندار درگیر نکنید. حالا که شیخ قدرت می‌کوبد، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهید بگویید عباسپور هم انتقاد کرد.
 قضیه برکناری خطیب، رییس آموزش و پرورش بویین‌زهرا که مطرح کرده بودید به کجا رسید؟
این موضوع در دست اقدام است و انجام خواهد شد.
 یعنی هنوز دارید پیگیری می‌کنید؟
نه! اگر من هم پیگیری نکنم خود وزارتخانه و اداره کل آموزش و پرورش استان از من برای برکناری رییس آموزش و پرورش بویین‌زهرا جدی‌تر هستند.
 موضوع انتصاب رضا عسگری به سمت فرمانداری آوج چه شد؟
درحال حاضر سید‌عبدا.. [موسوی] فرماندار است.
 یعنی موسوی فرماندار آوج خواهد ماند؟
بله!
 پس شما در جریان این بحثی که گفته می‌شود ۱۸ آبان حکم فرمانداری عسگری توسط وزیر کشور صادر شده است، نیستید؟
این حکم اجرایی نمی‌شود. سید‌عبدا.. [موسوی] همچنان فرماندار است.
امیر حسین رجب پور
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=2290

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.