اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1
واکنش به اظهارات نماینده مجلس؛

مشکل واگذاری ۴ کلاس مازاد است یا…؟

  • کد خبر : 2079
  • 19 اکتبر 2014 - 7:23
مشکل واگذاری ۴ کلاس مازاد است یا…؟
تذکر آیین‌نامه‌ای نماینده بویین‌زهرا درباره اشغال یک مدرسه دولتی توسط معاون آموزش‌وپرورش بویین‌زهرا و استقرار مدرسه غیرانتفاعی خود در آن محل، واکنش آموزش‌وپرورش این شهرستان را برانگیخت.
روح‌اله‌عباسپور خطاب به وزیر آموزش‌وپرورش گفته بود: «معاون آموزش‌وپرورش شما در بویین‌زهرا یک مدرسه دولتی را درحالی‌که خود آموزش‌وپرورش به آن نیازمند است، اشغال و مدرسه غیرانتفاعی خود را در آن مدرسه مستقر کرده است و متأسفانه بدون رعایت اصول فنی حیاط مدرسه را تقسیم و برای فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان محدودیت ایجاد کرده‌اند.»
در واکنش به سخنان عباسپور، اداره آموزش‌وپرورش بویین‌زهرا ضمن پاسخگویی به اظهارات وی، به واگذاری ساختمان یک مدرسه نوساز دولتی به دانشگاه فنی و مهندسی این شهرستان در سال ۹۰ که گفته می‌شود با پیگیری این نماینده مجلس و توسط مدیریت سابق این اداره صورت گرفته نیز اشاره‌کرده است. موضوعی که بر اساس جوابیه آموزش‌وپرورش سبب‌ساز بروز مشکلات بسیاری در امور آموزشی این شهرستان گردید. هرچند مساله همچنان از سوی عباسپور برای واگذاری مدرسه دیگری به این دانشگاه تحت پیگیری است.
در جوابیه آموزش‌وپرورش بویین‌زهرا، تأکید شده است: «معاون آموزشی دارای یک شخصیت حقوقی (به‌عنوان معاون اداره) و یک شخصیت حقیقی (به‌عنوان مؤسس مدرسه) می‌باشد که فعالیت این دو شخصیت کاملاً قانونی بوده است و منافاتی با قوانین آموزشی ندارد. شخصیت معاونت آموزشی سه ماه است که ایجادشده، ولی وی سیزده سال است که مؤسس مدرسه غیرانتفاعی نوآوران است و این موضوع ارتباطی به دوره معاونت سه‌ماهه ندارد.»
آموزش‌و‌پرورش بویین‌زهرا، اجاره فضای مازاد مدرسه «ولایت‌فقیه» به مدرسه غیرانتفاعی «نوآوران» را با مجوز اداره کل آموزش‌وپرورش استان ذکر کرده و اضافه می‌کند: «برخی از یک‌سو مسوولین آموزش‌وپرورش را زیر سوال می‌برند که چرا مدرسه وسیع مهدیه با ۲۴ کلاس را به دانشگاه واگذار نمی‌کنید و از طرفی، مدعی هستند چرا چهار کلاس بلااستفاده یک مدرسه را به مدرسه غیرانتفاعی واگذار کرده‌اید؟ حال‌آنکه آموزش‌وپرورش موظف است در دفاع از حقوق دانش‌آموزان، ابتدا فضای موردنیاز مدارس دولتی را تأمین نماید و در صورت داشتن فضای آموزشی مازاد از مدارس غیرانتفاعی نیز برابر مقررات حمایت نماید.»

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=2079

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.