اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2
بوی مهر، بوی مهربانی

دغدغه دانش آموزانی که مدرسه ندارند

  • کد خبر : 2014
  • 01 اکتبر 2014 - 20:48
بوی مهر، بوی مهربانی، بوی لبخند، بوی درس و مدرسه و شوق کودکانه در پیاده روها، بوی نمره های بیست، بوی دفتر حساب و مشق های ناتمام، بوی دوستی و محبت... پاییز با خود شور می آورد و قاصدکها خبر بازگشایی مدارس می دهند، درختان آماده می شوند تا با شوق، برگهای رنگارنگشان را چون کاغذهای رنگی بر سر کودکانی که مشتاقانه به مدرسه می روند بریزند و نسیم، نفس های معطرش را هر صبح بر گونه های سرخابی کودکانه شان می دمد تا خواب را در سایه های کوتاه دیوار جا بگذارند و مشتاقانه تا حیاط منتظر مدرسه بدوند.
در سال تحصیلی تازه، ۹ هزار و ۳۳۷ کلاس درس در دو هزار و ۳۱۲ مدرسه در استان قزوین، با آغوش باز در آستانه درها ایستاده اند تا میهمانان خود را در آغوش بکشند. واژه ها بر تخته های سیاه جان می گیرند و پروانه می شوند تا در نفس های هیجان زده کودکان پرواز کنند و فضای لرزان کلاس را گرم نمایند.
در میان این شور و حال، هنوز در برخی از مناطق استان از جمله شهرک مهرگان، نوباوگانی هستند که یا از نعمت کلاس درس بی بهره اند و یا برای دسترسی به مدرسه باید بار دغدغه ها و نگرانی های بسیاری را بر دوش بکشند. مشکلی که مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز به آن اذعان دارد. سالار قاسمی می گوید: «در شهرک مهرگان تعداد ۵۱ مدرسه نیاز داریم که تاکنون چهار مدرسه افتتاح شده و چهار واحد دیگر در مهرماه آماده بهره برداری خواهد شد.» وی با اشاره به اینکه ۹ واحد آموزشی دیگر نیز در مرحله پیشرفت ۲۰ تا ۴۰ درصدی قرار دارد، اظهار امیدواری می کند تا اداره کل راه و شهرسازی به تعهدات خود در ساخت مدارس عمل کند تا اندکی از حجم مشکلات ساکنان این شهرک کاسته شود.
مشکلی که البته از نگاه برخی از مسوولان استان چندان هم بغرنج نیست! در حالی که به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان شهرک مهرگان با افتتاح چهار مدرسه در مهرماه امسال، با کمبود ۴۳ مدرسه مواجه است، معاون عمرانی استاندار قزوین معتقد است: «با افتتاح ۱۰۰ کلاس نگرانی های شهروندان مرتفع خواهد شد.» منوچهر حبیبی می گوید: «تاکنون چهار هزار دانش آموز در مدارس ناحیه شهری مهرگان در مقاطع مختلف تحصیلی ثبت نام کرده اند و برای سایر دانش آموزان نیز مشکل خاصی نداریم و بتدریج به سایر نیازها هم پاسخ خواهیم داد.»
وی اظهار می دارد: «با اقدامات خوبی که توسط راه و شهرسازی و نوسازی مدارس در استان صورت گرفته تا پایان شهریور ماه، شش باب مدرسه دیگر با ظرفیت ۱۰۰ کلاس درس آماده تحویل و استفاده دانش آموزان خواهد شد.» معاون عمرانی استاندار قزوین با تاکید بر این مطلب که با بهره برداری از این مدارس، تعداد واحدهای آموزشی شهرک مهرگان به ۹ باب خواهد رسید، می افزاید: «افتتاح این کلاس ها می تواند بخشی از نگرانی خانواده ها در تامین فضای آموزشی مورد نیاز فرزندانشان را برای تحصیل برطرف کند.»
صرف نظر از تناقض آماری بین گفته های دو مسوول در استان، که یکی تعداد مدارس آماده افتتاح در شهرک مهرگان در مهر امسال را چهار واحد و دیگری شش واحد ذکر می کند، سی و یکم مهرماه با نواختن شده زنگ شکوفه ها در مدارس ابتدایی استان قزوین، هجده هزار و ۸۲۹ دانش آموز کلاس اولی با حضور در کلاس های درس، سال تحصیلی را آغاز کردند و بدین ترتیب، ۲۱۶ هزار دانش آموز قزوینی در نخستین روز مهر، پای در مدرسه می گذارند و فصل نوینی در زندگی شان شروع می شود. فصلی که نه فقط فردای آنان، که آینده ایران عزیز را هم رقم خواهد زند. آینده ای که در گرو، تدبیر و برنامه ریزی مسوولان و عزم و همت کودکان و نوجوانان این سرزمین است.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=2014

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.