اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه:

نه چاقوکشی بود و نه پلیس دخالتی کرد!

  • کد خبر : 1946
  • 06 سپتامبر 2014 - 14:52
نه چاقوکشی بود  و نه پلیس دخالتی کرد!
مخالفت با رییس دانشگاه بین‌المللی، این روزها ابعاد تازه‌تری به خود گرفته‌است. یک سایت خبری که پیش از این خبرهای متعددی علیه دکتر نایینی منتشر کرده‌بود در تازه‌ترین خبر خود درباره این دانشگاه، نوشت: «باز هم درگیری بین دانشجویان خارجی دانشگاه بین‌الملل در خوابگاه مرکزی این دانشگاه حادثه آفرید.»

این سایت خبری وابسته به اصولگرایان همچنین مدعی شد: «دانشجویان تاجیک در زمین چمن خوابگاه با دانشجویی از کشور سوریه درگیر شدند که با دخالت حراست ماجرا تقریبا به اتمام رسید، اما اندکی بعد دانشجویان سوری با فراخوان دانشجویان خود جهت تلافی این حرکت به خوابگاه دانشجویان تاجیک یورش بردند، در این درگیری که با چاقو، میل گرد، چوب دستی و… انجام شد متاسفانه برخی از دانشجویان زخمی شدند و در نهایت با دخالت پلیس، دانشجویان درگیر از هم جدا شده و مجروحان برای مداوا به درمانگاه اعزام شدند.»
در‌حالی‌که انتشار این خبر بازتاب فراوانی برجای گذاشت، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی‌(ره) قزوین، هرگونه چاقوکشی، دخالت پلیس و یا اعزام مجروحان به مراکز درمانی را تکذیب کرد. حمید ساوه به فروردین امروز گفت: «موضوع تنها یک درگیری بین چند دانشجوی خارجی در کنار زمین چمن بوده که با دخالت حراست پایان یافته و هیچگونه درگیری مجدد دیگری هم اتفاق نیفتاده است».
وی با اشاره به این نکته که عِرق و تعصب دانشجویان خارجی به ملیت خود گاهی سبب نزاع بین آنان می‌گردد، افزود: «اینگونه مسایل در محیط‌های دانشجویی مساله تازه‌ای نیست. بروز اختلاف و حتی نزاع بین دانشجویان چه ایرانی و چه خارجی به انگیزه‌های مختلف، از گذشته وجود داشته و دانشگاه هم به تناسب موضوع، با دانشجویان خاطی برخورد انضباطی کرده است».
مدیرکل روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی خاطرنشان کرد: «کسانی که با اهداف سیاسی، اینگونه خبرها را بزرگنمایی می‌کنند، تبعات سیاسی و حتی امنیتی اقدام خود را نادیده می‌گیرند. این یک مساله محلی نیست و انتشار اینگونه‌ی آن، بازتاب بین‌المللی خواهد‌داشت و سفارت کشورهایی که دانشجویان آن‌ها در ایران تحصیل می‌کنند را نسبت به موضوع حساس خواهد کرد و می‌تواند باعث تبلیغات سوء علیه کشورمان شود».
ساوه اضافه‌کرد: «اختلاف با رییس دانشگاه، نباید باعث شیطنت برخی شود و منافع ملی کشور با خبرسازی‌هایی از این دست مورد بی‌توجهی قرار گیرد.» 
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=1946

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.