اطلاعیه

  • امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
روی خط پیگیری

واکنش آیت‌الله به اظهارات قابل: از کجا می‌دانید رأی عارف چقدر بود؟

  • کد خبر : 1916
  • 21 آگوست 2014 - 17:21
واکنش آیت‌الله به اظهارات قابل: از کجا می‌دانید  رأی عارف چقدر بود؟
اظهارات چندی پیش علی قابل، رییس دفتر نظارت شورای نگهبان در استان که گفته بود: « نتیجه کناره‌گیری عارف جابجایی ۴۰۰ هزار رأی به نفع روحانی بود و این آرای کلی به هیچ‌ وجه متعلق به جریان اصلاح‌طلب نیست.» واکنش نماینده سابق استان در مجلس خبرگان رهبری را برانگیخت.

آیت‌الله علی محمدی تاکندی، گفت: «مگر آقای قابل علم غیب دارند که چنین پیش‌بینی از آرای دکتر عارف می‌کنند. وقتی دکتر عارف در روز برگزاری انتخابات کاندیدا نبودند، چطور می‌توان گفت که چقدر رأی داشتند. معلوم نیست اطلاعات ایشان از چه منبعی است.» وی با اشاره به نقش آیت‌الله هاشمی و سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: «هر عاقلی چنانچه این موضوع را خوب بررسی کند متوجه تاثیر اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال پیش خواهد شد؛ زمانی که مردم پس از رد صلاحیت هاشمی سرخورده‌شده ‌بودند این اصلاح‌طلبان بودند که با هدایت آقایان خاتمی و هاشمی رفسنجانی فضای انتخابات را تغییر دادند.»
مدرس برجسته حوزه علمیه قزوین، افزود: «زمانی که بزرگوارانی مثل خاتمی، آقای عارف را قانع کردند که به نفع آقای روحانی کنار برود و ایشان هم بزرگواری کردند، مردم خیلی امیدوار شدند و پس از آنکه آقایان هاشمی و خاتمی گفتند به روحانی رأی می‌دهیم و اصلاح‌طلبان هم از این اقدام حمایت کردند مردم پای صندوق رأی حاضر شده و به روحانی رأی دادند.» آیت‌الله محمدی تاکندی با بیان اینکه اظهارات رییس هیات نظارت شورای نگهبان در استان پذیرفتنی نیست، اضافه کرد: «بنده از همه کسانی که راجع به این‌گونه مسائل اظهار نظر می‌کنند، می‌خواهم عقلانی حرف بزنند تا دیگران حرف آن‌ها را قبول کنند.»
اظهارات علی قابل که در گفت‌و‌گو با یک سایت وابسته به اصولگرایان عنوان کرده بود؛ اصلاح‌طلبان نقشی در پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری نداشتند، بازتاب گسترده‌ای یافت و سبب واکنش حامیان دولت شد. وی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان در حال برنامه‌ریزی برای مجلس آینده هستند، گفته‌بود: «هدف امروز گروه‌های اصلاح‌طلب، سهم‌خواهی و برنامه‌ریزی برای مجلس بعدی است. آن‌ها می‌خواهند عنصری روی کار بیاید که از وجود او برای رسیدن به خواسته‌های نامشروع خود در مجلس آینده استفاده کنند و در این زمینه در حال برنامه‌ریزی هستند.»
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=1916

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.