اطلاعیه

  • امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
نمایندگان استان نظر ‌ می‌دهند

نتیجه مذاکرات هسته‌ای؛ نفع یا ضرر؟

  • کد خبر : 1805
  • 03 آگوست 2014 - 12:37
نتیجه مذاکرات هسته‌ای؛ نفع یا ضرر؟
نماینده مردم قزوین در مجلس معتقد است: «تمدید مذاکرات هسته‌ای باعث رفع نقاط ابهام و نزدیک شدن نظرات طرفین خواهد شد و نتیجه این مذاکرات هرچه باشد به نفع ملت ایران است.»

داود محمدی روند مذاکرات هسته‌ای ۱+۵ و جمهوری اسلامی ایران را مثبت ارزیابی می‌کند و می‌گوید: «بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری، مذاکرات دستاوردهای زیادی برای ما به همراه دارد. این دستاوردها به صورتی است که نیت منافقانه دشمنان نظام نمایان خواهد کرد چهره جمهوری اسلامی را مکدر کرده بودند.»
وی در عین‌حال می‌افزاید: «عزم ما برای مذاکرات جدی است و این مذاکرات وسیله‌ای است که در کاهش مشکلات و تنگناهای کشور نقش مؤثری دارد و تیم مذاکره‌کننده موردحمایت مجلس و رهبری و مردم است.»
این نماینده مجلس اضافه می‌کند: «اگر طرف مقابل زیاده‌طلبی نکند و به بازی برد برد معتقد باشد این مذاکرات به نتیجه مطلوب خواهد رسید.» محمدی همچنین با اظهار رضایت از دیپلماسی خارجی و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: «خوشبختانه دکتر ظریف یکی از قوی‌ترین دیپلمات‌های جمهوری اسلامی است که به مبانی دیپلماسی اشراف کامل دارد و در مذاکرات، بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند. مجلس شورای اسلامی و مسئولین نظام هم عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را مطلوب می‌دانند و با تمام توان از دولت در این مذاکره حمایت می‌کنند.»
ولی نماینده اصولگرای مردم بویین‌زهرا و آوج در مجلس بر این باور است که درروند مذاکرات هسته‌ای، موفقیت‌های بسیاری را ازدست‌داده‌ایم. روح اله عباسپور دراین‌باره می‌گوید: «شاید بتوان گفت که فقط در یک مرحله اگر دستاوردی داشته باشیم، بار روانی ترددها و رفت  و آمدهای بین کشوری برداشته شد  وگرنه خیلی چیزها را از دست دادیم و در مرحله توافق شش ماهه قدرت چانه زنی داشتیم ولی با توافقنامه نهایی هیچ جایی برای چانه زنی نگذاشته‌ایم.»
وی تأکید می‌کند: «اینکه می‌گویند ما به توافق می‌رسیم، به چه قیمتی است؟ به قیمت تعطیلی صنعت هسته‌ای یا به قیمت خانه‌نشینی دانشمندان هسته‌ای؟ صرفاً رسیدن به توافقنامه نهایی معنا ندارد، مساله این است چه میزان عزت، کرامت، حقوق‌ملی، منافع‌ملی و حق مسلم ما درزمینه هسته‌ای حفظ می‌شود و با ما مطابق قانون NPT و آژانس رفتار می‌شود.»
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=1805

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.