اطلاعیه

  • امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5
پایان گمانه‌زنی‌های اصولگرایان

موسوی فرماندار شهرستان قزوین شد

  • کد خبر : 1739
  • 13 جولای 2014 - 19:16
موسوی  فرماندار شهرستان قزوین شد
امضای حکم انتصاب سیدعلی موسوی موینی به‌عنوان فرماندار قزوین توسط وزیر کشور، پایان گمانه‌زنی‌های محافل سیاسی نزدیک به اصولگرایان در منتفی شدن این انتصاب بود.

در نخستین روزهای اسفند سال گذشته، استاندار، وی را به‌عنوان فرماندار شهرستان مرکز استان به وزارت کشور معرفی کرد. اما روند بررسی و صدور حکم موسوی، با مخالفت برخی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و نیز بروز یک مشکل اداری در ارتباط با نحوه بازنشستگی وی، با چالش مواجه  شد و پرونده تنها کاندیدای احراز این مسوولیت در معاونت سیاسی وزارت کشور باقی ماند.
۲۲ اردیبهشت‌، هفتاد روز پس از معرفی موسوی به وزارت کشور، استاندار قزوین که به تدریج از صدور حکم انتصاب وی ناامید شده بود و درعین‌حال، حضور سعید میربها در فرمانداری قزوین، با توجه به افزایش مطالبه اصلاح‌طلبان و حامیان روحانی در استان برای برکناری وی را به صلاح نمی‌دید، با صدور حکمی، منوچهر حبیبی، معاون هماهنگی امور عمرانی خود را با حفظ سمت به‌عنوان سرپرست فرمانداری قزوین منصوب کرد.
با برکناری میربها که واکنش‌هایی را از سوی برخی طرفداران جبهه پایداری سبب شد، فرماندار سابق به‌عنوان مشاور هماهنگی ایثارگران استاندار به ساختمان میدان سرداران رفت، اما نیروهایش همچنان در فرمانداری فعال بودند و حضور کمرنگ حبیبی در فرمانداری، به شایعاتی دامن زد که براساس آن، میربها به‌عنوان مدیر در سایه، اداره امور را بر عهده داشت. شایعه‌ای که البته رحیمی، معاون سیاسی استاندار آن را تکذیب کرد.
به باور صاحب‌نظران، با صدور حکم انتصاب موسوی موینی به‌عنوان فرماندار قزوین که مسوولیت‌هایی چون؛ بخشدار الموت و بویین‌زهرا، فرماندار شهرستان‌های بویین‌زهرا و البرز را در پیشینه خدمتی خود دارد، فرمانداری این شهرستان دست‌خوش تحولات بسیاری خواهد شد. این تغییرات نه تنها مسوولین فرمانداری و بخشداران بخش‌های پنج‌گانه شهرستان را نیز در بر خواهد گرفت، بلکه سبب دور شدن اصولگرایان نزدیک به جبهه پایداری از مسوولیت‌های دولتی خواهد شد که توانسته‌اند در طول هشت سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد به آن‌ها دست یابند. موضوعی که از مطالبات چندین ماهه حامیان اعتدال‌گرای دکتر روحانی در استان به شمار می‌رود و باعث بروز اعتراض‌هایی نسبت به عملکرد استاندار نیز گردیده است.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=1739

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.