اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7
حیدری، فرماندار تاکستان در گفت و گو با «فروردین امروز»

وابسته به هیچ گروه و جریان سیاسی نیستم

  • کد خبر : 1700
  • 28 ژوئن 2014 - 10:02
وابسته به هیچ گروه و جریان سیاسی نیستم
مسوولین باید با نمایندگان مجلس هماهنگ باشند .

انتصاب ایرج حیدری به‌عنوان فرماندار تاکستان با موجی از مخالفت اصلاح‌طلبان و حامیان دکتر روحانی در استان مواجه‌شد. شدت مخالفت‌ها تا به‌آنجا پیش رفت که مخالفان دست به تجمع در برابر ساختمان ریاست جمهوری و وزارت کشور زدند، اما همه این اعتراض‌ها نتیجه‌ای در‌بر نداشت و با تاکید وزیر کشور، وی توسط استاندار معارفه شد. درباره اینکه چه کسی، پیگیر انتصاب حیدری به‌عنوان فرماندار تاکستان بوده‌است، روایت‌های مختلفی بیان شده‌است. مخالفان این انتصاب، رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس که آشنایی دیرینه‌‌ای با وزیر کشور دارد و با او در دیوان محاسبات همکار بوده‌است را، این چهره معرفی می‌کنند، در‌حالی‌که موافقان این انتصاب از‌ جمله سید مرتضی حسینی، نماینده قزوین در مجلس، می‌گویند؛ نه تنها نماینده تاکستان که حتی روزبه، استاندار هم در این موضوع دخیل نبوده‌اند!
برای روشن‌شدن ابعاد این موضوع، با ایرج حیدری، فرماندار شهرستان تاکستان که در دولت دهم، معاون استاندار سیستان‌و‌بلوچستان و فرماندار ویژه شهرستان چابهار بوده‌است به گفت‌و‌گو نشستیم. هر‌چند حیدری در این گفت‌و‌گو، در پاسخ به سوالات ما، تنها به جواب‌های کلی بسنده کرد؛

 آقای فرماندار! حضور شما در استان قزوین با چالش و اعتراض‌هایی همراه‌شد. لطفا از زمینه ورودتان به استان و انتخاب به‌عنوان فرماندار تاکستان بگویید؟
آقای روزبه در تماسی، بنده را دعوت کردند و در یک نشست کاری با یکدیگر بیشتر آشنا شدیم. بعد از این نشست، آقای استاندار من را به وزارت کشور برای صدور حکم معرفی کردند که روند کاری آن طی‌شد و امروز در خدمت شما هستم.
   گفته می‌شود که شما ارتباط خوبی با آقای مهندس رحمانی، نماینده تاکستان در مجلس دارید و داماد ایشان در زمانی که شما در فرمانداری ساوجبلاغ بودید، همکار شما بوده‌اند؟ این زمینه معرفی‌تان به آقای روزبه شده‌است؟!
ملاک انتخاب فرمانداران دوستی و رابطه نیست. نمایندگان مجلس منتخب مردم هستند و مسوولین باید با آنها هماهنگ باشند. من ارتباط خاصی با ایشان ندارم. اما در رابطه با همکاری فردی که گفتید بالاخره ما وزارت کشوری هستیم و ارتباط کاری با همکاران طبیعی است.
   شما فرماندار ویژه دولت احمدی‌نژاد در چابهار بودید و انتخاب فردی به‌عنوان فرماندار ویژه معمولا باید با عنایت و اعتقاد خاص دولت توأم باشد. حضورتان در آن دوره به‌عنوان مقام اجرایی دولت عدالت‌گرا و حالا به‌عنوان فرماندار دولت تدبیر‌و‌امید را چگونه تفسیر می‌کنید؟
 من سرباز نظام جمهوری اسلامی و مستخدم دولت هستم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. هرجا که از بنده دعوت می‌کنند در راستای اهداف عالیه نظام انقلاب و رهبری انجام وظیفه می‌کنم.
 یعنی شما گرایش سیاسی خاصی ندارید؟
من همیشه راه راست را انتخاب کردم و در مسیر ولایت گام برداشتم.
  البته همه باید در این مسیر حرکت کنیم، بالاخره گرایش سیاسی شما هم باید مشخص باشد، یعنی شما هیچ خط سیاسی و فکری ندارید؟
وابسته به هیچ گروه و جریان سیاسی نیستم!
 پس چه‌طور در دولت تدبیر‌و‌امید که آرمان‌ها و اهداف خاصی را دنبال می‌کند حضور پیدا می‌کنید؟
گفتم من سرباز نظام هستم و هرجا تکلیف شود، خدمت می‌کنم.
  بگذریم، از مهم‌ترین هدفی که در تاکستان به‌دنبال آن هستید، بگویید؟
من به‌دنبال انسجام اجتماعی در تاکستان هستم. نگاه من نگاه اقتصادی است و توسعه همه جانبه تاکستان، با  همکاری همه جناح‌های سیاسی و گروه‌ها را مدنظر دارم.
  بررسی‌های‌تان در مورد مشکلات و پتانسیل‌های تاکستان به کجا رسیده و چه برنامه‌هایی در این زمینه  مدنظر دارید؟
من برنامه‌های کوتاه مدت، میان و بلندمدت برای تاکستان مدنظر دارم. رفع مشکلات و معضلات ضروری تاکستان، برنامه کوتاه مدت است و تدوین و اجرای برنامه یک‌ساله برای پیشرفت تاکستان، برنامه میان مدتم است و توسعه همه جانبه این شهرستان هم برنامه بلند مدت من است.
 جایگاه احزاب و رسانه‌ها و فعالیت آنها از نگاه شما چگونه‌است؟
در این زمینه قانون همه‌چیز را مشخص کرده‌است و در چارچوبی که قانون احزاب مشخص کرده‌است، ما با فعالیت احزاب مشکلی نداریم. مطبوعات هم به همین صورت‌است.
  آیا تغییرات خاصی در مجموعه فرمانداری تاکستان و ادارات شهرستان مدنظر دارید؟
فعلا در حال بررسی هستم، اما ملاک من خدمت و رضایت مردم است و به دنبال کار سیاسی و حزبی نیستم.
 رابطه‌تان با هواداران دولت و گروه‌های سیاسی هم‌طیف دولت در تاکستان چگونه‌است. آیا نشستی داشته‌اید؟
من نماینده عالی دولت در تاکستان هستم، معمولا کسی که منتصب می‌شود به دیدارش می‌روند و ما با آغوش باز در خدمت همه عزیزان هستیم. البته تا الان توفیق نداشتیم.
  یکی از دلایل انتخاب شما به فرمانداری تاکستان تجربه‌های شما در منطقه آزاد تجاری چابهار بوده، وضعیت این منطقه تجاری به کجا انجامید؟!
اجرای منطقه ویژه اقتصادی و آزاد در شهرستان تاکستان جزء مصوبات دولت بود و مکان آن هم تعیین شده‌است. امیدواریم در ادامه با کمک استاندار کار اجرای این منطقه سرعت بیشتری به خود بگیرد!

سید امیر حسین رجب پور

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=1700

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.