اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
معاون امنیتی سیاسی استاندار در گفت و گو با فروردین امروز

قبول ندارم دولت در استان مظلوم است

  • کد خبر : 1634
  • 12 ژوئن 2014 - 21:10
قبول ندارم دولت در استان مظلوم است
انتصاب مسوولان براساس باور به دیدگاه های دولت است .ایوب رحیمی منفرد، نه از جنس آنانی است که پرهیاهو و التهاب زده اند، و نه از جماعتی که به مترصد تغییر آب و هوا در آسمان سیاست کشور، رنگ می بازند و جهتی تازه می یابند! ایوب رحیمی، اصلاح طلبی است که موضع سیاسی خود را پنهان نمی کند، اما معتقد است که کار اجرایی، گرایش سیاسی را بر نمی تابد و اعتدال، زمینه ساز وفاق همه جریان های سیاسی برای توسعه و آبادانی استان است.

 پس از پیگیری فراوان توانستیم در آستانه ۲۴ خرداد، سالروز پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، با معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در حاشیه یک نمایشگاه گفت و گویی کوتاه بکنیم؛

– آقای رحیمی! با توجه به تغییراتی که پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده، وضعیت سیاسی استان را چگونه ارزیابی می کنید؟
به اعتقاد من، وضعیت سیاسی استان الحمدا.. از قبل خوب بوده و با این تغیییرات نیز رو به بهبود است. با تعامل مثبتی که بین استاندار و مجموعه استانداری، مدیران استان، نمایندگان مجلس و معتمدین استان وجود دارد آینده خوبی را برای استان پیش بینی می کنم. اما پیشنهادم به همه صاحبان نفوذ، نمایندگان و مدیران آن است که قدری با وسعت نظر و دید بلند به مسایل بنگرند. نگاه ما باید فراتر از تفکرات جناحی باشد و با نگاه به مجموعه نظام، هدفی جز خدمت به مردم نباید داشته باشیم.

– اخیرا شاهد فعال شدن ارتباط مجموعه استانداری با تشکل ها و احزاب سیاسی استان هستیم. فکر می کنید جلسات هم اندیشی با احزاب چه تاثیری در نشاط سیاسی استان دارد؟
می دانید که دومین جلسه هم اندیشی با تشکل های سیاسی را هفته گذشته در استانداری برگزار کردیم. دولت دقیقا به همان چیزی که قانون مقرر داشته برای فعالیت احزاب معتقد بوده و بر این باور است احزابی که در چارچوب نظام هستند نظرات و دیدگاه های خودشان را مطرح کنند و عملکرد مسوولان و دستگاه ها را به صورت منصفانه و اخلاق مدارانه به نقد بکشند. باید توجه داشت که این نقدها ضمن آنکه باید سازنده باشد، در جهت تخریب یکدیگر هم نباید باشد و همه این فعالیت ها، باید به تقویت نظام منتهی شود. انعکاس باورها و دیدگاه های احزاب و فعالیت آنان، طبیعی است که مردم را نیز به صحنه می کشاند و همین امر، باعث شور و نشاط جامعه خواهد شد. یک مساله هم در این میان مطرح است و آن اینکه، اگر نسبت به امثال بنده انتقادی شد، ظرفیت نقد پذیری من آنقدر باشد که از کوره در نروم و برای رفع مشکلات و نقدهایی که شده، جدیت داشته باشم.

– این روزها بحثی مطرح است که گفتمان دولت، همانکه در جریان انتخابات ۲۴ خرداد مورد نظر و رای اکثریت مردم قرار گرفت در استان مورد توجه نیست. بسیاری از مسوولین، همان هایی هستند که در دولت قبل بودند و تفکرات و باورهایشان، همان تفکرات دولت احمدی نژاد است. احساس می شود خلایی در تبیین این گفتمان وجود دارد و دولت روحانی در استان مظلوم واقع شده است.
من این دیدگاه را به آن معنا قبول ندارم که دولت مظلوم واقع شده است. بله از طرف جریان های تندرو، انتقادات تندی نسبت به دولت وجود دارد. از این جریان ها، انتظار می رود با نگاهی منصفانه به مسایل نگاه کنند. خودشان را جای دولت بگذارند. نقدی اگر هست اشکال ندارد عنوان شود نه اینکه بنا بر تخریب باشد. این نکته را هم باید توجه کرد که جابجایی ها، براساس ضرورت و با حفظ آرامش و ثبات در استان انجام خواهد شد. بنای ما، انجام امور براساس روال طبیعی است نه آنکه باعث بروز مشکلاتی برای مردم و ادارات شویم.

– شما خودتان فرماندار بودید و بهتر از دیگران به نقش فرمانداران در پیگیری و اجرایی کردن سیاست های دولت واقفید. برخی جریان های سیاسی حامی دولت معتقدند که برخی از افرادی که به عنوان فرماندار منصوب شده اند، مانند فرماندار تاکستان، چندان اعتقادی به تفکر و باور دولت تدبیر و امید ندارند. فکر نمی کنید اعتراض به چنین انتصاباتی در استان مشکل ساز می شود؟
تلاش ما این است که افرادی در جایگاه های مختلف قرار بگیرند که با سیاست های دولت تدبیر و امید همراه باشند. اینکه به آقای حیدری، فرماندار تاکستان اشاره کردید، بررسی ما نشان می دهد اینگونه نیست.
سیاست وزارت کشور، انتصاب مسوولان براساس باور به دیدگاه های دولت است و قطعا این موضوع چه توسط وزارت کشور و چه در استان توسط استانداری مورد بررسی قرار می گیرد و انتصاباتی هم که صورت گرفته خارج از این مشی نبوده است. و اما در ارتباط با اعتراض توسط فعالان یک جریان سیاسی نسبت به انتصابات باید عرض کنم؛ طبعا هر کس حق دارد دیدگاه خودش را اعلام کند و آنها هم دیدگاه خودشان را بیان کرده اند.

– اخیرا حادثه نظام آباد، بازتاب گسترده رسانه ای یافت. به طور کلی وضع امنیتی استان را چگونه ارزیابی می کنید؟
ضریب امنیتی استان بسیار خوب است و جای هیچگونه نگرانی نیست. چنین مسایلی نظیر حادثه روستای نظام آباد، هر جای دیگر هم ممکن است پیش بیاید که برخی، بزرگش می کنند.

– گفته می شود آقای میربها، بعد از تعیین سرپرست فرمانداری قزوین، کماکان در فرمانداری حضور دارند.
چنین چیزی نیست و ایشان از روزی که مسوولیت را تحویل داده اند، دیگر به فرمانداری نرفته اند.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=1634

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.