اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2
ادامه انتقادها از طرح احمدی نژاد

شهردار قزوین: مشکلات مسکن مهر تا سال ها ادامه دارد

  • کد خبر : 1624
  • 12 ژوئن 2014 - 20:55
شهردار قزوین: مشکلات مسکن مهر تا سال ها ادامه دارد
مسکن مهر، مهمترین و پر سر و صداترین طرح محمود احمدی نژاد برای خانه دار کردن افراد فاقد مسکن، در طول یک سال گذشته با انتقادهای متعدد مسوولان دولتی و کارشناسان حوزه مسکن و شهرسازی مواجه شده است. 

طرحی که استقراض دولت از بانک مرکزی به منظور تامین منابع اعتباری آن، تورم سنگینی را به مردم تحمیل کرد و مشکلات فزاینده ای را نیز متوجه دولت یازدهم ساخت.
در تازه ترین این انتقادها، شهردار قزوین در دیدار با اساتید و دانشجویان دکترای رشته برنامه‌ریزی شهری دانشگاه تهران گفت: «پروژه مسکن مهر بدون توجه به دانش برنامه‌ریزی و طراحی شهری اجرا شده است. مسعود نصرتی افزود: پروژه مسکن مهر نتوانست پاسخگوی نیاز و انتظارات مردم باشد و هم اکنون بعد از اجرای آن شاهد مشکلات فراوانی در زمینه‎های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستیم». وی با اشاره به اینکه باید قبل از اجرای پروژه مسکن مهر فرهنگ آپارتمان نشینی در بین مردم ترویج پیدا می کرد، اضافه کرد: «اگر چنانچه این فرهنگ در جامعه گسترش می یافت ما امروز شاهد مشکلات کمتری در زمینه اجتماعی و فرهنگی بودیم». شهردار قزوین با بیان اینکه مباحث اجتماعی در اجرای پروژه مسکن مهر کنترل نشده است و مشکلات آن تا سال‌ها ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: «اگر سرمایه‌ای که در پروژه مسکن مهر هزینه شد در احیای بافت فرسوده به کار گرفته می شد با توجه به اینکه همه شرایط اجتماعی و فرهنگی و زیرساخت‎های مورد نیاز فراهم بود قطعا نتایج بهتری به دست می آمد».
در این دیدار، رییس دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران نیز با انتقاد از این طرح گفت: «باید در اجرای پروژه مسکن مهر، نگاه کارشناسی صورت می گرفت و به موضوعات اجتماعی توجه بیشتری می‌شد». دکتر احمد پوراحمد افزود: «نمونه‌های ناموفق اجرای طرح مسکن مهر در جهان دیده شده بود و اجرای این طرح‌ها، نوعی حاشیه نشینی جدید با فضای مدرن است».
آنچه این استاد دانشگاه درباره حاشینی نشینی مدرن به آن اشاره می کند، پیش از این مورد تاکید استاندار قزوین قرار گرفته بود. مرتضی روزبه با اظهار نگرانی از گسترش این پدیده در استان گفته بود: امروز به دلیل تحولاتی که در حوزه‌های مختلف روی داده است، با پدیده حاشیه‌نشینی مدرن روبرو هستیم که این موضوع به ویژه در شهرستان قزوین در حال توسعه است.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=1624

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.