داود محمدی، نماینده قزوین در مجلس درباره تاثیرات اجرای این پروژه، با تاکید بر اینکه اجرای پروژه راه آهن «قزوین- قم» از سال آینده از طریق فاینانس عملیاتی خواهد شد، به فروردین امروز گفت: «با اجرای این طرح کریدور شمال به جنوب در موقعیت خوبی قرار میگیرد و بخش عظیمی از جابهجایی مسافر و بار از این کانال صورت خواهد گرفت که در کاهش حجم بار ترافیک تهران تأثیرگذار است.» داود محمدی با اشاره به این نکته که با راهاندازی راهآهن قزوین، ساوه و قم، راه شمال به شمالغرب کشور وصل میشود و بدون اینکه مردم به تهران بروند میتوانند مستقیم به شرق کشور سفر کنند، افزود: «راهاندازی این راهآهن نقش بسزایی در توسعه استان قزوین دارد که در کمیسیون برنامه و بودجه پیگیریهای لازمه صورت گرفته و اعتبار آن نیز در سال آینده لحاظ میشود.»اجرای این پروژه، برای کشور بسیار مهم و استراتژیک است. استاندار قزوین با بیان این مطلب گفت:«با احداث این پروژه، علاوه بر کم کردن ۱۰۰کیلومتری این مسیر، ارتباط حدود ۱۵ استان کشور تسهیل میشود.» مرتضی روزبه، بُعد ملی کار را بسیار مهم تر از وجه استانی آن دانست و تاکید کرد: «با توجه به اینکه اجرای این پروژه برای استانهای قزوین و قم نیز بسیار حیاتی است، قرار شد از منابع داخلی دولت و راه و شهرسازی، مطالعات اولیه انجام شود و در سال۱۳۹۴ ردیفی از بودجه برای اجرای این پروژه سنگین در نظر گرفته شود.»
در حالی که هنوز مطالعات اجرایی این پروژه آغاز نشده و فاینانس داخلی یا خارجی آن مشخص نگردیده است، معاون فنی اداره کل راه و شهرسازی استان از امکان اجرای طرح راه آهن قزوین به قم، توسط شرکتهای چینی خبر میدهد. قزوینیان، گرچه به بهرهگیری از فاینانس خارجی برای اجرای این طرح اشاره نمیکند، اما با اشاره به امکان انجام این پروژه توسط چینیها، تلویحا استفاده از فاینانس چینی به این منظور را مورد تایید قرار میدهد.
در حالی که هنوز مطالعات اجرایی این پروژه آغاز نشده و فاینانس داخلی یا خارجی آن مشخص نگردیده است، معاون فنی اداره کل راه و شهرسازی استان از امکان اجرای طرح راه آهن قزوین به قم، توسط شرکتهای چینی خبر میدهد. قزوینیان، گرچه به بهرهگیری از فاینانس خارجی برای اجرای این طرح اشاره نمیکند، اما با اشاره به امکان انجام این پروژه توسط چینیها، تلویحا استفاده از فاینانس چینی به این منظور را مورد تایید قرار میدهد.