اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7
استاندار در دومین نشست هم‌اندیشی تشکل‌های سیاسی استان:

با هم‌اندیشی نخبگان مشکلات استان حل شدنی است

  • کد خبر : 1579
  • 28 می 2014 - 12:09
با هم‌اندیشی نخبگان  مشکلات استان حل شدنی است
دومین نشست هم‌اندیشی احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی استان در حالی در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد که این بار، چهره های شاخصی از گروه‌های اصلاح طلب استان در این نشست شرکت کرده بودند.

در این نشست، معاون سیاسی امنیتی استاندار با تأکید بر استفاده از ظرفیت احزاب سیاسی برای توسعه استان گفت: اعضای فعال در احزاب سیاسی از نخبگان جامعه هستند که برای توسعه استان می‌توانند همکاری خوبی با مسوولان داشته باشند.
ایوب رحیمی اظهار کرد: اعضای احزاب سیاسی به ویژه آن دسته از افرادی که از نخستین روزهای انقلاب در عرصه‌های مختلف نظام حضور فعال داشتند، سرشار از تجربیات مفید هستند که در رفع مشکلات و توسعه استان می‌تواند موثر باشد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به اینکه برگزاری چنین نشست‌هایی تأثیر زیادی در ارتقای عملکرد احزاب سیاسی و به تبع آن رشد و تعالی استان دارد، اضافه کرد: مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان برای ارتقای دستگاه خود می‌توانند از تجربیات این افراد بهره‌مند شوند.
وی تصریح کرد: استفاده از تجربیات و نظارت اعضای فعال در احزاب سیاسی که قطع‌یقین از نخبگان و فرهیختگان جامعه به شمار می‌روند در ایجاد شادابی و پویایی در استان موثر است.
وحدت در عین کثرت احزاب
در ادامه این نشست، دکتر محسن بهشتی سرشت، فعال سیاسی اصلاح طلب و دبیر انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اشاره به ضرورت وحدت در کشور گفت: نیروهای سیاسی کشور باید به این نکته توجه جدی داشته باشند که کشور در عین کثرت احزاب سیاسی، وحدت خود را از دست ندهد زیرا سوق یافتن کشور به سمت دوقطبی شدن خطر بزرگی است که امروز برخی از کشورها با آن روبرو هستند.
وی افزود: در کشورهایی مانند مصر و اوکراین دیدیم که دوقطبی شدن جامعه چه به روز کشورشان آورد و این امر چه پیامدهای ناگواری برایشان به دنبال داشت.
این استاد دانشگاه با بیان این نکته که وجود اختلاف سلیقه در بین احزاب و گروه‌های سیاسی مختلف امری بدیهی است و برای رفع آن‌ها باید در نشست‌های داخلی اقدام کرد تا با نقد منصفانه نقاط ضعف برطرف شود، اضافه کرد: در برخی از موارد ممکن است اشتباهاتی رخ دهد اما باید صبور بوده و تلاش کنیم همه مردم جامعه را در زیر چتر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حفظ کنیم و با سرعت بیشتر و کیفیت بهتر راه توسعه را ادامه دهیم.
بهشتی سرشت خاطرنشان کرد: این جای بسی خرسندی است که احزاب استان به دور از اختلاف نظرهای سیاسی سعی دارند مشکلات جامعه را احصاء کرده و در راستای رفع آن‌ها گام بردارند.
وی بیان کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که در جامعه کنونی وجود دارد، بحث اشتغال است که از دل آن مشکلات زیادی به وجود می‌آید بنابراین همه ما باید به دور از اختلاف نظرهای سیاسی به دنبال یافتن راهکاری برای رفع این مشکل باشیم.
دبیر انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه بین‌المللی امام خمینی با تأکید بر راه‌اندازی خانه احزاب در استان قزوین همچنین گفت: راه‌اندازی خانه احزاب دراستان علاوه‌ بر افزایش هم‌گرایی و وحدت در بین احزاب سیاسی فعال در استان، مکانی را برای انجام فعالیت‌های مختلف احزاب سیاسی فراهم کرده و از بروز بسیاری از مشکلات نیز جلوگیری می‌کند.
این فعال سیاسی با بیان این‌که سرمایه اعتماد در کشور لطمه خورده است، یادآور شد: پیشنهادات و فعالیت‌های احزاب و گروه‌های سیاسی در تقویت و افزایش سرمایه اعتماد بسیار موثر است بنابراین اعضای فعال در احزاب سیاسی باید با فعالیت‌های خود در این راستا گام بردارند.
براساس این گزارش، در این نشست نمایندگان احزاب هم دیدگاههای خود را در خصوص مسایل مختلف استان و لزوم بستر سازی برای بیان انتقاد سازنده احزاب، تقویت همدلی احزاب، و هم فکری برای رشد و توسعه استان مطرح کردند.
احزاب، پایگاه نخبگان
استاندار قزوین نیز در دومین نشست هم‌اندیشی احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی استان با گرامیداشت سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر با بیان اینکه به نتیجه‌بخش بودن این نشست و نشست‌های مشابه اعتقاد راسخی دارم و اهل بازی سیاسی نیستم خاطرنشان کرد: به مجموعه احزاب استان به عنوان جمع نخبگان قزوین نگاه کرده و بر این باورم که این افراد از فرهیختگان جامعه هستند که در رفع مشکلات استان می‌توانند کمک‌های زیادی کنند.
استاندار با اشاره به این‌که قطع‌یقین یکی از بهترین جمع‌های استان جمع احزاب سیاسی است، بیان کرد: بنده به عنوان استاندار وظیفه دارم در خدمت آحاد مردم باشم، اما این جمع از افراد متفاوتی تشکیل شده که می‌تواند با استفاده از تجربیات خود که در اختیار دارد به رفع مشکلات استان کمک موثری کند.
روزبه افزود: هیچ حس بیگانگی نباید به وجود آید بلکه باید با بالابردن آستانه تحمل تمام سخنانی که در این جلسه مطرح می‌شود را بشنویم و از این میان قول احسن را انتخاب کنیم.
وی اضافه کرد: نکاتی در جلسات اول و دوم هم‌اندیشی احزاب و گروه‌های سیاسی بیان شده که در لابلای این موارد هشدارهای اساسی ذکر شد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. فهم مشترکی باید از مسائل داشته باشیم تا به ادبیات مشترکی دست یابیم زیرا در اختیار داشتن ادبیات مشترک در رفع مشکلات و توسعه استان تأثیر زیادی دارد.
استاندار خاطرنشان کرد: قاعده مشخصی برای فعالیت‌های حزبی وجود ندارد و فقط در دوران انتخابات شاهد فعالیت احزاب سیاسی هستیم که این موضوع در برخی از موارد سبب بروز مشکلاتی در بین احزاب می‌شود.
برنامه محوری و نقد منصفانه
نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: یکی از فعالیت‌های احزاب سیاسی این است که برای دست‌یابی به قدرت در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی طرح و برنامه مشخصی ارائه دهند و از همین رو از احزاب و گرو‌ه‌های سیاسی استان انتظار می‌رود برنامه محور بوده و نخبگان جامعه نیز برنامه‌ها و طرح‌های احزاب سیاسی را مورد نقد منصفانه قرار دهند تا برنامه‌های این مجموعه‌ها به رشد و تعالی استان کمک کند و شرایطی فراهم شود که گروه‌های مختلف برای اداره کشور طرح‌های خود را ارائه دهند تا نظام پاسخگویی برای برنامه‌ها به وجود آید.
روزبه اضافه کرد: با شکل‌گیری کارگروه احزاب در استان موافقم و باید افرادی در این کارگروه فعال باشند که سازوکار کارگروه و نشست‌های هم‌اندیشی احزاب سیاسی استان را تعریف کنند تا این جلسات هرچه سریعتر در مسیر مشخصی قرار گرفته و حرکت کند.
استاندار خاطرنشان کرد: انسجام، خواست و مطالبه عمومی در مدل مدیریتی کشور معنادار بوده و از جایگاه خوبی برخوردار است و اگر بتوانیم ارتباطات موجود در نشت‌های هم‌اندیشی احزاب سیاسی را بیشتر کنیم، قطع‌یقین می‌توانیم بهره‌برداری بیشتری از ان جلسات داشته باشیم.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=1579

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.