اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
8

بازتاب یک برکناری سکوت اصولگرایان، انتقاد برانگیز شد

  • کد خبر : 1566
  • 28 می 2014 - 11:44
بازتاب یک برکناری سکوت اصولگرایان، انتقاد برانگیز شد
برکناری سعید میربها از فرمانداری قزوین، آن هم پس از 90ماه مسوولیت، چندان هم دور از انتظار نبود.

 با معرفی منوچهر حبیبی، معاون امور عمرانی استاندار به عنوان سرپرست فرمانداری توسط مرتضی روزبه، مشخص بود که روند انتصاب سیدعلی موسوی موینی – گزینه مدنظر وی برای تصدی این مسوولیت – در وزارت کشور دچار چالش شده است و استاندار تمایلی ندارد که حضور بیشتر میربها در فرمانداری، برای او هزینه ساز گردد.
این اقدام روزبه، در حالی که با رضایت اصلاح طلبان در قزوین همراه بود، در جبهه مقابل، سکوت اصولگریان، به ویژه نمایندگان متعلق به این جریان در مجلس، با وجود نارضایتی شدید برخی از آنان از برکناری میربها را در بر داشت. هر چند در این میان، یک عضو سابق شورای اسلامی شهر قزوین و چهره نزدیک به جبهه پایداری، این سکوت را شکست و در واکنشی که تلاش کرد به مخالفت با روزبه تلقی نگردد از این اقدام انتقاد کرد.
حامد کبودوند، در این واکنش مطلبی را تحت عنوان «فشار یا اعتدال» در وبلاگ خود منتشر کرد و با اشاره به مشی معتدل استاندار، نوشت: «آنچه جای تعجب و چه بسا افسوس دارد آن است که چنین فردی با چنین مشی و روشی، آنچنان تحت فشار جریانات و اشخاص معلوم الحال درون و برون استانی است که حتی نتوانست چند هفته تحمل نماید تا گزینه ای مناسب و مطابق با سلایق و ادبیات دولت یازدهم برای فرمانداری قزوین انتخاب نماید».
وی که از حامیان پروپاقرص دولت گذشته در استان به شمار می رفت، بدون اشاره به روند برکناری فرماندار قزوین پس از روی کار آمدن دولت نهم، با اظهار نارضایتی از سکوت اصولگرایان از این اقدام، ادامه می دهد: «اگر بزرگان، نمایندگان و تمامی دلسوزان استان سکوت کنند و عملا با سکوت خود از استاندار پشتیبانی ننمایند و عرصه را برای جولان برخی مطرودین و فرصت طلبانی که دست رد از سوی مردم شریف و فهیم قزوین خورده اند، باز بگذارند، این فشارها و اقدامات غیر متعارف زمینه و مقدمه حرکت های نامیمون دیگری خواهد شد».
کبودوند با طرح این سوال که؛ «اقدامات آقای میربها چه بوده است که نمی شد مثلا چند روز دیگر هم ایشان را تحمل نمود تا جایگزین قطعی ایشان منصوب شود؟» از همفکران رسانه ای خود خواسته است با دقت و رصد اتفاقات جاری استان، با روشنگری از فشارهای به استاندار بکاهند!
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=1566

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.