اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
2
عصری پرحاشیه در دانشگاه بین المللی

مطهری: از نظر برخی، مردم یا مطیع محض هستند یا معاند!

  • کد خبر : 1496
  • 10 می 2014 - 14:50
مطهری: از نظر برخی، مردم یا مطیع محض هستند یا معاند!
عصر دوشنبه، در حالی سخنان «علی مطهری» در سالن اجتماعات شهدای گمنام دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) پایان یافت که شماری از دانشجویان با سردادن شعار زنده باد بهار و مرگ بر فتنه گر، مخالفت خود را با مواضع وی اعلام کردند. 

 این نخستین باری بود که در یک محفل سیاسی در قزوین، شعار «زنده باد بهار» طنین انداز می شد. شعاری که بیش از آنکه نشانه اصولگرایی باشد، نماد طرفداران «احمدی نژاد» است.
نماینده مردم تهران در مجلس که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم به قزوین آمده بود، در این مراسم، ادامه حصر موسوی و کروبی را منطقی ندانست و با تاکید بر اینکه این اقدام سودی برای نظام ندارد، گفت: در ماجرای سال ۸۸ هر دو طرف اشتباه کردند و راه حل این است که یا هر دوطرف محاکمه شوند و یا حصر خاتمه بیابد، چرا که اگر یکی از این افراد در حصر فوت کند ممکن است این مساله حل نشده باقی بماند.
 وی افزود: ادامه حصر به مدت ۱۰ تا ۲۰روز منطقی بود، اما اینکه عده ای شرط بگذارند که اینها توبه کنند و حصر رفع شود، غیر منطقی است چرا که توبه باید از روی رضایت و اختیار باشد.
مطهری با اشاره به این نکته که، موسوی باید به خاطر مصالح نظام و اسلام نتیجه انتخابات را می پذیرفت خاطرنشان کرد: موسوی دچار اشتباه شد که پیش از اعلام رسمی نتایج اعلام پیروزی کرد، اما جرم احمدی نژاد نیز کمتر از وی نیست، چرا که شروع کننده تمام این ماجرا بود
. وی افزود: از نظر برخی، مردم یا مطیع محض هستند یا معاند! در حالی که به اعتقاد من، عده ای هم بین این دو طیف هستند که نظام و مبانی آن را قبول دارند، اما انتقاداتی هم دارند و موسوی و کروبی در این دسته قرار می گیرند. این نماینده مجلس در جواب دانشجویی که سخنان وی را زمینه ساز سوءاستفاده رسانه های غربی می دانست، گفت: دلیلی ندارد به علت اینکه ممکن است دشمن سوءاستفاده کند از نقد چشم پوشی کنیم. این انتقادات در فضای داخلی سازنده است.
در این مراسم، تعدادی از دانشجویان که نوشته هایی در حمایت از موسوی و کروبی در دست داشتند با سر دادن شعار، خواستار رفع حصر آنان شدند. این در حالی بود که شماری از دانشجویان نیز با در دست داشتن تراکت‌هایی علیه موسوی و کروبی، شعار مرگ بر فتنه گر و زنده باد بهار می‌دادند.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=1496

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.