اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 13 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
3
انتقادات تازه حسینی از دولت یازدهم

چرا در انتصاب مدیران با ما مشورت نمی شود؟

  • کد خبر : 1394
  • 17 مارس 2014 - 9:30
چرا در انتصاب مدیران با ما مشورت نمی شود؟
نماینده قزوین در مجلس نسبت به گزینه های احتمالی در انتصابات پیش روی مدیران استان واکنش نشان داد.

مرتضی حسینی در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی به وزیر کشور گفت: «رحمانی فضلی باید از استانداران بخواهد تا در انتصاب فرمانداران، مدیران کل و مدیران استانی از نمایندگان مجلس مشورت بگیرند، زیرا بی‌تردید نمایندگان با شناخت بالا می‌توانند، مشاورانی آگاه و امین باشند».
وی همچنین به موضوع شهرستان شدن الموت و محمدیه و شهر شدن مناطق دیگر اشاره کرد و در ادامه تذکرش به رحمانی فضلی افزود: «شهرستان شدن این دو شهر در وزارت کشور به تصویب رسیده، اما تاکنون این موضوع محقق نشده است، از این‌رو وزارت کشور باید در جهت تحقق این امور برنامه‌ریزی و اقدام کند.»
پیش از این نیز، داود محمدی دیگر نماینده قزوین در مجلس با اشاره به اینکه شهر شدن روستاهای قشلاق و زیاران شهرستان آبیک در وزارت کشور تصویب شده و به هیات دولت ارسال شده است، گفته بود: «اگر عمر دولت دهم ۲۰ روز تا یک ماه ادامه داشت مصوبه شهرستان شدن محمدیه و الموت از سوی دولت تحقق می‌یافت و تکلیف برخی از شهرها هم مشخص می‌شد».
حسینی تذکراتش البته به همین دو مورد خلاصه نشد و از کنار گذاشتن جوانان متدین و انقلابی از حوزه فرهنگ توسط دولت یازدهم به شدت انتقاد کرد. وی بدون آنکه به مصداق کنار گذاشتن جوانان متدین اشاره کند، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در ادامه رهنمودهای خود بر دغدغه‌های فرهنگی تاکید کردند و وزیر فرهنگ هم به درستی به این رهنمودها لبیک گفت، اما شاهدیم که رییس جمهور روز گذشته عنوان کرد که مسائل فرهنگی در دست دولت نیست، حال آیا طرح این موضوع به معنای نادیده گرفتن ماموریت خطیر در حوزه فرهنگ در وزارتخانه‌های فرهنگ، علوم و آموزش نیست؟
نماینده قزوین در مجلس، روحانی را نیز از انتقادات خود مصون نداشت و خاطرنشان کرد: آیا سخنان رییس جمهور به معنای شانه خالی کردن دولت در مسائل فرهنگی نیست؟ حال اگر دولت نباید در این امور نقش‌آفرینی کند، پس کدام نهاد باید فرهنگ‌سازی اسلامی و ایرانی را انجام دهد؟ از این‌رو چرا رییس جمهور حرف‌های دوم خردادی می‌زند و چرا جوانان انقلابی و متدین از صحنه خدمت و فرهنگ کنار گذاشته می‌شوند؟
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=1394

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.