اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
5
اهالی «خاگینه سفلی» مقابل دفتر نماینده مجلس تجمع کردند

اعتراض به خلع ید از اراضی کشاورزی

  • کد خبر : 1338
  • 25 فوریه 2014 - 23:15
اعتراض به خلع ید از اراضی کشاورزی
کشاورزان روستای «خاگینه سفلی» از توابع بخش طارم سفلی می گویند: اراضی کشاورزی و مراتع طبیعی این روستا که از 450 سال پیش تاکنون در تملک آنان بوده، اخیرا وقفی اعلام شده و با صدور حکم خلع ید، از مالکیت آنان خارج شده است.

این کشاورزان که عصر پنجشنبه گذشته در مقابل دفتر داود محمدی، نماینده قزوین در مجلس تجمع کرده بودند، خواستار رسیدگی به وضعیت خلع ید از اراضی کشاورزی روستا شدند. یک کشاورز در این رابطه گفت: برخی افراد با زیرکی توانسته اند روستاییان را از اراضی کشاورزی و مراتع آبا و اجدادی خود خلع ید کنند و کشاورزان هم به دلیل عدم آشنایی با قانون، تاکنون نتوانسته اند حق خود را پس بگیرند.
وی افزود: تجمع ما، تنها برای تظلم خواهی است و امیدواریم از طریق پیگیری نماینده مجلس، از راه های قانونی بتوانیم مالکیت خود بر زمین های روستا را اثبات کنیم. این فرد البته تاکید کرد: تاکنون هشت کشاورز، از مالکیت خود بر اراضی کشاورزی و باغات خود خلع ید شده اند و یک نفر در مرحله تجدیدنظر است که اگر این مورد هم خلع ید شود دیگر کاری نمی توانیم انجام دهیم.
یکی دیگر از اهالی روستا هم در این باره گفت: فردی با جمع کردن استشهاد از اهالی روستاهای دیگر که خود در یکی از آن ها ساکن است تلاش کرده تا این زمین ها را از دست صاحبان اصلی خارج کند و با اعلام وقفی بودن اراضی روستای خاگینه سفلی، ما را در مقابل اداره اوقاف قرار داده و این اداره نیز به حق ما توجهی ندارد.
این روستایی همچنین تصریح کرد: حدود ۱۵۰ هکتار باغ و ۷۰۰ هکتار زمین منابع طبیعی که چراگاه و کشت دیم است و حتی حقابه رودخانه که سند رسمی در اختیار روستاییان است از اهالی این روستا خلع ید شده است.
محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس با حضور در جمع روستاییان معترض گفت: این مساله حقوقی است و باید از مراجع قضایی همه جوانب و واقعیت موضوع استعلام شود تا در جریان دقیق موضوع قرار گیریم و اگر مستندات شما قانونی باشد و حقتان پایمال شده باشد حتما با کمک مسوولان دستگاه قضایی و دادستان نسبت به بازگشت آن اقدام خواهیم کرد.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=1338

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.