اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 2 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
4

سوال وزیر علامت سوالی بر اقدام شهرداری

  • کد خبر : 1201
  • 25 ژانویه 2014 - 18:09
سوال وزیر  علامت سوالی بر اقدام شهرداری
میز خبر – «سرای سعدالسلطنه»، بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده و مرکز تجاری داخل شهری کشور است که با وسعتی افزون بر 6/2 هکتار در اواخر سلطنت ناصرالدین شاه قاجار ساخته شد و بعنوان یک جاذبه تاریخی مهم شهر قزوین به شمار می‌آید.

در حالی که، طرح مرمت این کاروانسرا از سال ۸۷ با بودجه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان توسط شهرداری آغاز شده و تاکنون مرمت آن حدود ۸۰ درصد رشد فیزیکی داشته است، سخنان وزیر راه و شهرسازی به دنبال بازدید از این مجموعه، علامت سوالی را در ارتباط با کاربری این مجموعه ایجاد کرد.
«عباس آخوندی» در جمع اساتید دانشگاهی قزوین گفت: «سرای سعدالسلطنه را از نزدیک دیدم. بسیار زیبا بود و نوسازی خوب و با کیفیتی در این بنای تاریخی صورت گرفته، ولی در تعیین کاربری آن، خلاء بزرگی احساس می‌شود و این پرسش وجود دارد که این کالبد بازسازی شده، چه چیزی را درون خود جا خواهد داد».
سوال وزیر را با مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین در میان گذاشتیم. «علیرضا خزائلی» با بیان اینکه به دنبال بهره‌برداری اقتصادی از این مجموعه هستیم، گفت: «کاربری این مجموعه تجاری خواهد بود و همانند بسیاری از بازارهای سنتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و این امر هیچ منافاتی با بازدید عمومی نخواهد داشت.»
وی در اشاره به شرایط و ضوابط واگذاری غرفه‌های این مجموعه که مورد انتقاد قرار گرفته بود، افزود: «برای واگذاری این غرفه‌ها به صورت اجاره‌ای شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته شده و تنها به کسانی که قصد فعالیت در کاربری‌های خاصی مانند: فروش سوغات قزوین، خوراک‌های سنتی، گیاهان دارویی و مشاغلی از این دست دارند، اجاره داده خواهد شد».
مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری، برگزاری نمایشگاه‌های مناسبتی را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و اظهار کرد: در مدت زمان باقیمانده تا سال جدید، دو نمایشگاه به مناسبت دهه فجر و همچنین سال نو در این مجموعه برگزار خواهد شد که با توجه به تداخل این برنامه با ایام فاطمیه باید شرایط خاصی در نظر گرفته شود.
«خزائلی» با بیان اینکه مرمت این مجموعه از ۵سال پیش آغاز و تا به امروز ۲۰میلیارد تومان به این منظور هزینه شده است از اتمام مرمت کاروانسرای سعدالسلطنه تا پایان سال ۹۳ خبر داد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=1201

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.