اطلاعیه

  • امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
4
با دستگیری سارقان حرفه‌ای «فیوج» برملا شد

کمک به نیازمندان؛ پوششی برای سرقت از زنان

  • کد خبر : 1174
  • 10 ژانویه 2014 - 22:52
کمک به نیازمندان؛ پوششی برای سرقت از زنان
فروردین امروز– سارقان کهنه‌کاری که با شیوه‌های مختلف از جمله در پوشش کمک به نیازمندان، از زنان سالخورده در قزوین سرقت می‌کردند به دام کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت افتادند.

این دو سارق پس از آن تحت تعقیب قرار گرفتند که تابستان امسال با استفاده از همین شگرد و گاهی همراه با تهدید، طلاهای زنان سالخورده را در خیابان‌های مرکزی و شمالی شهر قزوین به سرقت بردند. سرقت طلاهای زنی در بویین زهرا، آخرین سرقتی است که احتمال می‌رود توسط متهمان در استان صورت گرفته باشد.
بیست‌وهفتم مرداد امسال، زن ۷۰ ساله ای که به صورت پیاده در خیابان آل احمدغربی بویین زهرا در حال رفتن به سمت «مزارستان» این شهر بود توسط راننده خودروی سفید رنگی به بهانه پرسیدن سوال متوقف شد. راننده که مردی چاق و نسبتا جوان بود نشانی محلی را از زن سالخورده پرسید که او اظهار بی‌اطلاعی کرد. مرد سارق که از همراه کردن پیرزن برای نشان دادن محل مورد نظرش ناکام مانده بود، با شگردی دیگر از وی خواست تا انگشتر طلای خود را در اختیار او قرار دهد تا شماره آن را ببیند. زن که متوجه قصد و نیت مرد راننده شده بود، از تحویل انگشترش خودداری کرد، اما با تهدید مرد سارق، تسلیم شده و انگشتر و گردنبند طلایش را از دست داد.
اما دستگیری سارقان پس از آن اتفاق افتاد که بیست‌وسوم آذرماه سال جاری، خانم ۵۷ ساله‌ای با مراجعه به کلانتری ۱۰۲ پاسداران تهران اعلام کرد که سرنشینان یک دستگاه خودرو شاسی بلند سفید رنگ قصد سرقت از یک خانم را دارند. با راهنمایی‌های این فرد، مأموران با شناسایی دو سرنشین خودرو، در بازرسی از آنان، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد و یک کیسه پلاستیکی حاوی مقداری البسه کشف کردند.
شاکی با حضور در کلانتری، به مأموران گفت: حدود دو ماه پیش، این دو نفر با یک دستگاه خودرو شاسی بلند سفیدرنگ به من مراجعه کرده و با فریب و چرب‌زبانی و به بهانه تحویل مقداری البسه و وجه نقد، از من خواستند تا این البسه و پول را به فرد یا خانواده‌ای نیازمند برسانم، در همین زمان، سرنشین صندلی شاگرد راننده با طرح این موضوع که قصد خرید یک عدد انگشتر برای همسرش را دارد از من خواست تا برای لحظه‌ای کوتاه انگشترم را به وی نشان دهم. این شخص پس از گرفتن و مشاهده انگشتر، آن‌را به همراه مقداری پول در داخل کیسه پلاستیکی حاوی البسه قرار داد و کیسه را به من تحویل‌داد. در آن لحظه به صورت کاملا اتفاقی متوجه شدم که پول و انگشتر داخل کیسه به زیر پای سرنشین داخل خودرو افتاد. بلافاصله اقدام به برداشتن انگشتر کردم و اگر آن روز به صورت اتفاقی متوجه موضوع نمی‌شدم، انگشترم به سرقت رفته‌بود.
با شناسایی متهمان از سوی شاکی و اعتراف آنان به سرقت از زنان سالخورده، پرونده در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان در آغاز تحقیقات خود موفق به شناسایی متهمان حرفه‌ای طایفه فیوج به نام های علی اکبر، ۳۹ ساله و علیرضا، ۳۳ ساله شدند که یکی از آنان از ناحیه هر دو پا معلول است.
رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: با توجه به اعتراف اولیه متهمان به سرقت‌های مشابه در تهران و همچنین برخی استان‌ها، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از زنانی شدند که طلا و جواهراتشان مورد سرقت قرار گرفته بود. سرهنگ رضا مؤذن، با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی قاضی پرونده، از کلیه مالباختگان که چهره سارقان را شناسایی کرده‌اند خواست تا جهت پیگیری شکایت خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی واقع در تهران، سیدخندان، خیابان ابوذر غفاری، جنب کلانتری مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=1174

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.