اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4
داود محمدی:

ساخت مترو هشتگرد – قزوین نیاز به بودجه ۹ سال استان دارد

  • کد خبر : 1115
  • 10 ژانویه 2014 - 18:51
ساخت مترو  هشتگرد – قزوین نیاز به بودجه ۹ سال استان دارد
میز خبر- مرحله نخست مطالعات پروژه متروی قزوین – هشتگرد که با تبلیغات فراوان در سال 90 آغاز شد و براساس برخی خبرها، مرحله دوم آن نیز در سال 91 به پایان رسیده است، گرچه بنا بود در سال جاری کلنگ زنی شده و ظرف 5 سال به پایان برسد، اما نه تنها از آغاز عملیات اجرایی این پروژه خبری نیست که در لایحه بودجه سال آینده کشور نیز، اعتبارات خاصی برای این خط مترو در نظر گرفته نشده است.  

پیش از این گفته شده بود که سرمایه لازم برای این عملیاتی شدن این طرح، مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان است که یک بانکی اتریشی، آن را تامین خواهد کرد، اما این خبر نیز رویایی بیش نبود که حالا، نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، تامین منابع مالی برای اجرای طرح های بزرگی همچون جاده الموت– تنکابن و مترو قزوین – هشتگرد را تنها از طریق فاینانس و انتشار اوراق مشارکت امکان پذیر می داند.
داود محمدی در گفت و گو با «فروردین امروز»، در خصوص تامین بودجه مورد نیاز برای این طرح، اظهار کرد: برای این طرح، در بودجه سال آینده، اعتبار ناچیزی در نظر گرفته شده است و البته باید گفت برای تامین منابع مالی اجرای این طرح از منابع دولتی، باید بودجه ۹سال استان را هزینه کنیم که عملا امکان پذیر نیست و باید راه کارهای دیگری را برای این منظور در نظر گرفت.
وی در عین حال افزود: برای به ثمر رسیدن اینگونه طرح ها، منابع مالی باید از طریق فاینانس، اوراق مشارکت و موارد دیگر تامین شود که در این خصوص در جلسه ای با آقای آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، راه کارهای حل این مشکل را بررسی کرده ایم و موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهم کرد.
نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس، با مناسب دانستن اعتبارات تخصیص داده شده به استان قزوین در لایحه بودجه سال ۹۳ دولت به مجلس، خاطرنشان کرد: اعتبارات استان نسبت به سال گذشته، حدود ۴۰ میلیارد تومان افزایش داشته است که این میزان افزایش اعتبار، حتی نسبت استان های بزرگی چون تهران و اصفهان، وضعیت مناسب تری دارد.
نایب رییس کمسیون اصل نود مجلس با اشاره به تحقق پیش بینی درآمد مالیاتی استان در سال ۹۲ ، افزود: درآمد استان در بودجه سال آینده از مالیات، بیش از ۷۰۰میلیارد تومان در نظر گرفته شده، که نسبت به سال جاری افزایش داشته است، اما پیش بینی می شود با توجه به شرایط جاری استان، این مبلغ نیز تحقق پیدا خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=1115

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.