اطلاعیه

  • امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
5
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان:

استفاده از گیرنده‌های‌ماهواره‌ای ممنوع است

  • کد خبر : 1117
  • 10 ژانویه 2014 - 20:18
استفاده از گیرنده‌های‌ماهواره‌ای ممنوع است
میز خبر- معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان، خشن نشان دادن پلیس در رسانه‌ها را صحیح ندانست و به مردم اطمینان داد با کوچکترین تخلف از سوی ماموران پلیس برخورد خواهد شد.

سرهنگ «محمد عسگری»، در گفتگو با «فروردین امروز» با اشاره به جمع‌آوری دیش‌های ماهواره از پشت‌بام واحدهای مسکونی که چندی پیش در خیابان شهید بابایی صورت پذیرفت، اظهار کرد: طبق قانون مصوب مجلس، استفاده از گیرنده‌های ماهواره‌ای ممنوع بوده و نیروی انتظامی نیز به عنوان ضابط قوه قضاییه با جرائم برخورد می‌کند و موضوع جمع‌آوری دیش‌های ماهواره نیز بر همین اساس صورت می‌گیرد.
وی با رد عدم ارائه حکم قضایی از سوی ماموران به شهروندان برای ورود به منازل مسکونی و حضور غیرمجاز پلیس در مشاعات ساختمان ها، افزود: اینکه برخی در خصوص مشاعات و مسائل این چنینی اظهارنظر غیرکارشناسی می کنند به نیروی انتظامی ارتباطی ندارد و طبق قانون، استفاده از ماهواره جرم محسوب می شود و ماموران نیز با داشتن حکم قضایی، اقدام به جمع‌آوری دیش‌های ماهواره می‌کنند.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: ما از شهروندان خواسته‌ایم اگر مامور نیروی انتظامی، کارت شناسایی و حکم قضایی نداشت از ورودش به داخل منزل ممانعت کنند و مراتب را  از طریق شماره تلفن‌های ۱۱۰ و ۱۹۷به اطلاع پلیس برسانند.
عسگری با انتقاد از برخی رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: تعامل پلیس و رسانه‌ها، تعامل دوسویه است و همه باید برای ارتقا امنیت اجتماعی تلاش کنیم و البته ما انتقادها از پلیس را پیگیری می‌کنیم، اما انتقادها نیز باید به جا باشد تا سبب موضعگیری مردم علیه پلیس نشود و در غیر این صورت، قطعا در برخوردهای بعدی با مشکل مواجه خواهیم شد.
این مسوول پلیس، با بیان اینکه نیروی انتظامی، پناهگاه مردم است، یادآور شد: نگاه ما، نگاه با مردم بودن است و مردم را به عنوان سرمایه اجتماعی می‌دانیم. معاونت اجتماعی نیروی انتظامی نیز، پل ارتباط مردم و مسوولین است و در راستای فرهنگ‌سازی در بین عموم مردم حضور دارد.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان، ادامه داد: نیروی انتظامی اعتقاد دارد که برخورد با ناهنجاری شبکه‌های ماهواره‌ای نیازمند کار فرهنگی است و اگر این مُعضل به جا گفته شود، مردم نیز استقبال می‌کنند و ما نیز باید تلاش کنیم تا مردم را از ماهیت این برنامه‌ها و اینکه چه بلاهایی بر سر خانواده‌ها می‌آورد، آگاه کنیم.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=1117

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.