اطلاعیه

  • امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
6
سیدناصر قوامی:

اصلاحات تنها راه نجات کشور است

  • کد خبر : 1112
  • 26 دسامبر 2013 - 0:43
اصلاحات تنها راه نجات کشور است
محمد علیخانی: باید برای حضور در انتخابات مجلس از همین امروز برنامه ریزی کنیم

فروردین امروز – «چه در مسوولیت باشیم و چه مسوولیتی در حاکمیت نداشته باشیم با جدیت مسیر اصلاح طلبی را ادامه خواهیم داد.»
حجت الاسلام سیدناصر قوامی که در نشست فعالان سیاسی اصلاح طلب و اعضای ستاد دکتر روحانی استان در منزلش سخن می گفت با بیان این مطلب، ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی و قرائت خطبه هایی از نهج البلاغه، رعایت عدالت و اخلاق را در جامعه امری ضروری و اجتناب ناپذیر دانست و افزود: از گفتمان اصلاح طلبی هیچ گاه دست بر نمی داریم و چه در مسوولیت باشیم و چه مسوولیتی در حاکمیت نداشته باشیم با جدیت مسیر اصلاح طلبی را ادامه خواهیم داد، زیرا معتقدیم راه نجات کشور، اصلاحات با حفظ وحدت است.
در این نشست صمیمانه که برخی از فعالان سیاسی استان به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند، نماینده قزوین در مجلس ششم با اشاره به موضوع هسته ای و مذاکرات ژنو، افزود: حل مسائل هسته ای تنها با اتفاق، اتحاد و همدلی واقعی بین همه گروه های سیاسی ممکن می شود و اگر در داخل با یکدیگر باشیم، غربی ها نمی توانند با تحریم ها و فشارهای ناجوانمردانه به ما آسیب بزنند.
وی با تاکید بر این نکته که؛ اصلاح طلبان، پایگاه اجتماعی بسیار محکمی دارند و اگر برای انتخابات تایید شوند قادرند به راحتی وارد مجلس آینده شوند، تصریح کرد: راه نجات کشور اصلاحات است و ما اصلاح طلبان خواستار اصلاح امور اداری، فرهنگی، دانشگاهی و برقراری ارتباط با شرق و غرب براساس حفظ عزت و استقلال کشور و بازنگری در قوانین هستیم.
قوامی با اشاره به برخی صحبت ها در خصوص گرایش سیاسی استاندار جدید قزوین، اضافه کرد: به برادری که می گوید استاندار قزوین از قلب اصولگرایان درآمده است، باید گفت: چرا عادلانه صحبت نمی کنید. اگر اصلاح طلبان، آیت اله تاکندی و حجت الاسلام علیخانی از آقای روزبه حمایت نمی کردند، این انتخاب صورت نمی گرفت و امروز هم، امیدواریم با این حمایت مشروطی که از استاندار قزوین شده است، ایشان بتواند تغییرات لازم را در استان ایجاد کند و در مسیر دولت اعتدال حرکت کند.
در ادامه این نشست، محمد علیخانی نماینده اصلاح طلب دوره هفتم مجلس هم با اشاره به روند انتخاب استاندار قزوین، اظهارداشت: با صداقتی که آیت اله تاکندی، نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری از خود نشان دادند و گام اولیه را برداشتند و موافقت آقایان علیخانی و قوامی و سایر اصلاح طلبان استان برای انتخاب استاندار قزوین به توافق رسیدیم و البته ایشان را فردی معتدل و گزینه مناسبی می دانیم.
وی افزود: اصلاح طلبان برای حفظ وحدت در استان و جلوگیری از هر گونه تفرقه و تنش، گام اول را صادقانه برداشتند و مدیریت استان را به دست اصولگرایی اصلاح طلب (به گفته آقای استاندار) سپرده اند و امروز منتظر هستند تا ببینند که استاندار در مسیر خواسته های دولت که با انتخابات مردم در ۲۴ خرداد رقم خورده است، چگونه حرکت می کند.
علیخانی تصریح کرد: امیدواریم استاندار قزوین با انتخاب افرادی کارآمد، صالح و متخصص برای حل مشکلات استان به خوبی عمل کند و با کسانی که به صورت غیرقانونی در گذشته در امور استان و انتخابات دخالت کردند و با پرونده سازی، مشکل ساز شدند برخورد کند تا فعالیت های توسعه ای در استان متوقف نشود.
این نماینده سابق مجلس اظهارداشت: متاسفانه دولت قبلی با خالی کردن خزانه، نیروهایی را به وزارتخانه ها وارد کرد و تعهداتی را ایجاد کرده است که مسوولان دولت یازدهم نمی دانند چه باید بکنند و با مشکل مواجه شده اند و امروز هم برخی، تخریب دولت را آغاز کرده اند و وزرا را به سوال و استیضاح می کشانند.
علیخانی یادآورشد: برخی نیز مامور شده اند تا برای وزرا، پرونده سازی کنند و تخریب سه وزیر امور خارجه، نفت و علوم کلید خورده است تا بتوانند این پروژه تخریب این وزرا را به استیضاح و برکناری آنان در مجلس برسانند.
این فعال اصلاح طلب اضافه کرد: پیش بینی می کنیم که دولت با افراد تندرو درگیر شود و علیرغم آن که در بسیاری از امور از جمله انتخاب ها، کوتاه آمده، اما برخی قانع نشده اند و حاضر نیستند زیر بار حرف منطقی بروند و به خواسته مردم که مشخص است، تن بدهند.
وی افزود: اگر امام امروز حضور داشت، معلوم نبود اینها چه می کردند و کجا بودند، اما امروز پیدا شده اند و با حرف هایی که منطقی نیست، مشکل ایجاد می کنند. هشت سال امور کشور دست این افراد بود و این بلا و مصیبت گه امروز گرفتار آن هستیم از همین افراد و سیاست های آنان است، لذا ما در این شرایط باید صبر کنیم، زیرا دولت در فشار زیادی است و توطئه های زیادی علیه دولت جدید آغاز شده است.
علیخانی تصریح کرد: شرایط به گونه ای است که برای حفظ وحدت و جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی، اصلاح طلبان به حداقل خواسته های خود قانع شده اند و امیدواریم شرایط بهتر شود.
وی گفت: راه اصلاحات از مسیر انتخابات و صندوق های رای هموار می شود و ما باید برای حضور در انتخابات مجلس از همین امروز برنامه ریزی کنیم و با تشکیل جلسات متعدد و تقویت مشارکت اصلاح طلبان، آینده بهتری را رقم بزنیم.
در این نشست، محمد هادی جعفری، یکی از فعالان اصلاح طلب استان هم به بیان دیدگاه های خود پرداخت و گفت: در صورت فراهم شدن شرائط، اصلاح طلبان پیروز انتخابات هستند. محسن قاسمی، رییس ستاد دکتر روحانی در استان نیز به فرآیند انتخاب استاندار قزوین اشاره کرد و اظهار کرد: بالاخره آقای روزبه منصوب دولت تدبیر و امید هست و ما همگی باید از ایشان حمایت کنیم .
اینانلو، رییس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در آبیک از برگزاری این نشست و حضور تمامی اصلاح طلبان استقبال کرد و حاج یوسف کرمی، دیگر فعال سیاسی اصلاح طلب هم به بیان دغدغه های مردم و انتظار جامعه از دولت تدبیر و امید و روند انتصابات در استان پرداخت.
گفتنی است: در این نشست، تعدادی از نمایندگان اصلاح طلب استان در ادوار گذشته مجلس و شماری از مدیران دوره اصلاحات نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=1112

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.