اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

پاسخ ابوترابی به واکنش اصلاح‌طلبان

  • کد خبر : 1071
  • 25 دسامبر 2013 - 21:22
پاسخ ابوترابی  به واکنش اصلاح‌طلبان
میزخبر- سخنان نایب اول رییس مجلس شورای اسلامی، در مراسم معارفه استاندار جدید قزوین، آنجا که بدون اشاره به نقش اصلاح طلبان در گره‌گشایی از کلاف سردرگم انتخاب استاندار، گفت: «روزبه چهره‌ای برآمده از اصولگرایان است»، واکنش اصلاح طلبان استان را برانگیخت. 

شاید این واکنش، دور از انتظار نبود که یک نشریه اصلاح طلب در استان نوشت: آقای ابوترابی در موقعیتی به تحریف وقایع و مصادره امور،  به نفع اصولگرایی دست زد و از عمد نقش اصلاح طلبان را به هیچ گرفت که آیت‌ا… باریک بین، مرتضی روزبه و دیگر سخنرانان مراسم کوشیدند از انحصاری کردن روند انتصاب (به نفع یک جریان خاص) احتراز کرده و از روی انصاف به نقش محوری اصلاح طلبان اشاره کنند. این رویکرد متفاوت، البته این ظن را تقویت می‌کند که نوع نگاه وی با نگاهی که سهم خواهی و انحصار طلبی را در مقطع کنونی امری زیان‌بار می‌داند، تفاوت ماهوی دارد و تصور ایشان آن است که این دولت، تداوم همان دولتی است که این امکان را فراهم می‌کرد تا به راحتی بتوان دیگران را معادل «خس و خاشاک» گرفت!
اما واکنش اصلاح طلبان، پاسخ آرام حجت الاسلام سیدمحمد ابوترابی را در پی داشت. امام جمعه موقت قزوین، در نماز جمعه این شهر با اشاره به ضرورت حفظ وحدت و دوری از خط کشی‌های سیاسی، اظهار کرد: «در مراسم معارفه استاندار قزوین گفته شد که استاندار شخصیتی اصولگرا دارد که برخی برداشت کردند منظورم تعلق به جریان خاصی است، در حالی که تعلق به جریان سیاسی را ملاک انتخاب نمی دانیم؛ زیرا برخی در یک جریان هستند، اما با اصول و برنامه های آن هماهنگ نیستند، بلکه ملاک رفتار و عمل انسان است که باید قضاوت شود.»
وی افزود: «آقای روزبه در دوران مدیریت نشان می‌دهد که اراده دارد براساس اصول اسلامی، قانون اساسی و اندیشه‌های امام و رهبری حرکت کند و منظور از اصولگرایی پایبندی به ارزش‌هاست، نه جریان خاص سیاسی! لذا تا زمانی که مدیریت ارشد استان، بر این اساس حرکت کند؛ اصولگراست. در غیر این صورت، عنوان اصولگرایی هیچ معنایی ندارد.»
نایب رییس مجلس شورای اسلامی یادآورشد: «خط کشی‌های سیاسی به اهداف نظام آسیب می‌رساند، لذا نباید بگذاریم این حصارها و دسته‌بندی‌های سیاسی، ما را از هدف باز دارد، بلکه لازم است با هم فکری، همدلی و تعامل و ارتباط منطقی در مسیر اصول حرکت کنیم تا استان در مسیر تقویت بنیه علمی، فرهنگی، صنعتی و اقتصادی حرکت کند.»
حجت الاسلام ابوترابی، البته با اشاره به نقش‌آفرینان در انتصاب استاندار، تصریح کرد: «استاندار جدید قزوین با وفاقی که بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، نماینده سابق استان در مجلس هشتم، آیت‌ا… محمدی تاکندی و همه جریان‌های سیاسی وجود داشت، انتخاب شد و این همدلی و وحدت نظر، سرمایه بزرگی است که باید حفظ شود.»

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=1071

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.