اطلاعیه

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

پسر ۱۸ ساله سرکرده دزدهای ۴ میلیاردی

  • کد خبر : 931
  • 27 نوامبر 2013 - 15:15
پسر ۱۸ ساله  سرکرده دزدهای ۴ میلیاردی
فروردین امروز: سارقان حرفه ای که به 300 خانه در استان‌های مختلف کشور از جمله قزوین دستبرد زده بودند به دام پلیس افتادند. 

رییس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به وقوع سرقت های متعدد در تابستان امسال و تشکیل تیم ویژه از کارآگاهان زبده مبارزه با سرقت برای شناسایی و دستگیری سارقان به «فروردین امروز» گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات جامع پلیسی و همچنین استفاده از بانک اطلاعات پلیس، کارآگاهان پس از ۲ ماه تلاش شبانه روزی، موفق شدند سردسته اصلی این شبکه تبهکاری را شناسایی کنند.
سرهنگ «حمیدرضا گل صباحی» افزود: سرکرده این شبکه گسترده سرقت، پسر ۱۸ ساله ای به نام «مهرداد» است که پس از آزادی از کانون اصلاح و تربیت با مشارکت دوستان تبهکار خود، توانست با ایجاد سه باند موازی سرقت‌های متعددی را در شهرهای کرج، هشتگرد و آبیک و همچنین تعدادی دیگر از استان‌ها طراحی و اجرا کند.
وی اضافه کرد: پس از مشخص شدن هویت سرکرده این شبکه، مخفیگاه تعدادی از اعضای این شبکه را در شهرستان‌های مختلف شناسایی شد و شش نفر از متهمان را در جریان چند عملیات جداگانه دستگیر شدند.
این مسوول پلیس خاطرنشان کرد: با آغاز تحقیق و بازجویی از متهمان، شناسایی و دستگیری سایر اعضای باند شدت گرفت و کارآگاهان در جریان این اقدام پلیسی پیچیده، مجموعا ۱۸ نفر از اعضای این باندها و همچنین ۳ مالخر اموال مسروقه را شناسایی و دستگیر کردند.
رییس پلیس آگاهی استان البرز در خصوص شگرد سارقان برای سرقت از واحدهای مسکونی یادآور شد: اعضای این شبکه در اوایل شب خانه‌های ویلایی و خالی را شناسایی و با استفاده از خودروهای تیزرو و مدل بالای ماکسیما، زانتیا و پژو پارس در قالب دو گروه وارد عمل می شدند. در این سرقت‌ها یک گروه از دزدان با دیلم و پتک در خانه‌ها را می‌شکستند و به داخل آن نفوذ کرده و دست به سرقت پول، جواهر و اشیای قیمتی زده و گروه دیگر نیز به عنوان پشتیبان در بیرون از خانه نگهبانی می‌دادند که تاکنون به ۳۰۰ مورد سرقت منزل در استان‌های مختلف کشور از جمله استان قزوین، البرز، زنجان، قم، گیلان و کردستان اعتراف کرده اند.
سرهنگ گل صباحی قیمت تقریبی اموال مسروقه توسط سارقان را حدود ۴ میلیارد تومان برآورد کرد.

لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=931

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.