اطلاعیه

  • امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
محمد علیخانی در گفت‌وگو با فروردین امروز :

مدیران باید با اعتقاد به رای مردم انتخاب شوند

  • کد خبر : 895
  • 27 نوامبر 2013 - 13:54
مدیران باید  با  اعتقاد به رای مردم انتخاب شوند
روند طولانی انتخاب استاندار قزوین و بررسی فعالیت سیاسی اصلاح طلبان استان، بهانه خوبی برای گفتگو با «محمد علیخانی»، نماینده سابق مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی است .  علیخانی که در سال‌های اخیر یکی ار منتقدین اصلی دولت اصولگرا بوده است از آخرین وضعیت استان و پیگیری‌ها برای تعیین استاندار و همچنین چینش مدیران استان می‌گوید. وی به فروردین امروز گفت: مهم ترین فاکتوری که در تعیین مدیران استان باید موثر باشد، خواست مردمی است که به روحانی رای داده اند.

  بحث روز سیاسی در استان، انتخاب استاندار است. به نظر شما چرا انتخاب استاندار طولانی شده است؟
باید توجه داشته باشید که دولت فعلی، دولت تدبیر است و عجله، چندان تناسبی با تدبیر ندارد و قرار نیست مثل گذشته و بدون تامل و بررسی، افراد عزل و نصب شوند. ضمن آنکه نباید از یاد ببریم که استان قزوین، استان مهمی است و وقتی استاندارهای استان‌هایی چون کرمان، قم و خراسان رضوی هم به دلیل جایگاه مهمی که دارند، هنوز معرفی نشده‌اند. می‌شود این‌طور نتیجه گیری کرد که قزوین هم از آنچنان اهمیتی برخوردار است که ترجیح این بوده که استاندار آن، با تامل و بدون شتابزدگی معرفی شود.
 
 نمایندگان مجلس و ائمه جمعه گزینه مشخصی را برای استانداری قزوین معرفی کرده‌اند. به نظر شما این افراد که اکثراً هیچ قرابتی با تفکر دولت تدبیر و امید ندارند می‌توانند در انتخاب استاندار موثر باشند و انتخاب گزینه آنها از سوی دولت به نوعی باعث سرخوردگی جریانات سیاسی استان که حامی آقای روحانی بوده اند، نمی‌شود؟

اینکه افراد در چنین مواردی اظهار نظر کنند، حق طبیعی آنهاست، اما به هرحال تصمیم گیر اصلی در این زمینه دولت است . در مورد بخش دوم سئوالتان هم باید بگویم که بعید است دولت بخواهد برخلاف نظر مردمی که با رای خود، خواهان تغییر در مدیریت اجرایی ناکارآمد گذشته بوده اند به آنها پشت کرده و برخلاف خواست آنان عمل کند.
 
 آرام آرام شاهد انتصابات جدید در بدنه دولت در استان هستیم. به نوعی دولت تدبیر و امید، تازه به استان قزوین رسیده است. به نظر شما در تعیین مدیران دولت در استان چه کسانی باید موثر باشند. به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان بعد از اتفاقات سال۸۸، هنوز به یک تشکیلات قوی و منسجمی دست نیافته‌اند تا بتوانند نیروهای خود را به کُرسی برسانند. از سوی دیگر اصولگرایان هم در این راه مقاومت شدیدی نشان می‌دهند؟

در حال حاضر، مهم ترین فاکتوری که باید در تعیین مدیران استان موثر باشد خواست مردمی است که در میان گزینه‌های متعدد، دیدگاه و روش وعده داده شده از سوی آقای روحانی را پذیرفته و با حضور در پای صندوق‌های رای، خواستار تحقق این وعده‌ها شده اند و مدیران باید با اعتقاد به رای مردم انتخاب شوند. در مورد اصلاح طلبان هم معتقدم که در کنار خساراتی که کشور در هشت سال گذشته از ناحیه بی تدبیری دولت احمدی نژاد متحمل شده است، این مزیت هم وجود داشته که بسیاری از  اصلاح طلبان به انسجام و وحدت رسیدند و در حال حاضر، همنوایی برخی اصولگرایان معتدل را نیز به دست آورده اند. آنچه که شما به عنوان مقاومت اصولگرایان نام می‌برید هم، در واقع مقاومت نیست، چون اصولگرایان به دلیل کارنامه بد دولت متبوعشان، پراکنده تر از هر زمان دیگری هستند و گه گاه برخی از آنان با همان ادبیات مرسوم در هشت سال گذشته، اظهارنظرهایی می‌کنند که در اراده و جهت کلی ملت و دولت تاثیر چندانی ندارد.
 
آقای علیخانی! امروز برای منسجم‌تر شدن اصلاح‌طلبان به عنوان یک جریان سیاسی با ریشه و مقبول در استان قزوین چه اقداماتی باید صورت بگیرد؟

همانطور که گفتم این انسجام وجود دارد و مستحکم تر هم خواهد شد.
 
 بسیاری معتقدند ارتباط علیخانی‌ها ونقش آنها در استان، حتی از برخی سیاسیون و نمایندگان مجلس پررنگ‌تر است. تا چه حد توانسته‌اید از این ارتباطات، برای حضور اصلاح‌طلبان استان در بدنه دولت استفاده کنید؟

اینکه حاج آقای علیخانی با سوابق و تجارب طولانی که دارند با افراد زیادی ارتباط داشته باشند یا بنده چنین ارتباط‌هایی داشته باشم، امر متعارفی است. اما قرار نیست این‌گونه ارتباطات، معطوف به سهم خواهی یا نظایر آن شود. بلکه گذشته و حال بهترین گواه است که همیشه این ارتباطات برای منافع استان بوده و خواهد بود.
 
 شما نماینده مردم قزوین در مجلس بوده اید. به عنوان یک فعال سیاسی، استان هم اکنون با چه مشکلاتی روبرو است؟

عمده ترین مشکل استان در دو بخش صنایع و کشاورزی است که با تقویت این دو بخش، کمک بزرگی به حل مُعضل بیکاری خواهد شد. البته سوء تدبیری‌های گذشته، این مشکلات را تشدید کرده است.
 
برای انتخابات مجلس چه برنامه‌ای دارید. گفته می‌شود اصلاح‌طلبان استان به محوریت حجت‌الاسلام علیخانی و حجت‌الاسلام قوامی در حال برنامه‌ریزی هستند و شما هم برای شهر قزوین مطرح هستید.

تا انتخابات زمان زیادی مانده است، اما این طبیعی است که اصلاح طلبان مثل همیشه با قدرت در انتخابات شرکت خواهند کرد.
 
 عملکرد نمایندگان استان در مجلس را چطور ارزیابی می‌کنید؟ 
 
این سوال را باید از مردم پرسید.
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=895

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.