اطلاعیه

  • امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
4
وداع تلخ بانوان قزوینی با لیگ برتر بسکتبال

و باز هم بی پولی!

  • کد خبر : 780
  • 27 اکتبر 2013 - 17:51
و باز هم بی پولی!
خبری که از آن واهمه داشتیم، بالاخره کم کم رنگ واقعیت به خود می گیرد. تیم بسکتبال بانوان استان قزوین به دلیل بی‌پولی منحل می‌شود.

بانوان بسکتبالیست‌ قزوینی، با بیم و امید به آینده خود فکر می‌کنند و کابوس خبرانحلال تیم بانوان استان، یک لحظه آن‌ها را رها نمی‌کند. نبود اسپانسر مالی عاملی شده تا خبر انحلال تیم بسکتبال بانوان و عدم حضور این تیم در سوپر لیگ کشور بیش از گذشته به گوش برسد.
در سه فصل گذشته ما یا اول بودیم یا دوم !
در همین رابطه ستاره بی‌چون چرای بسکتبال قزوین، مژگان خدادادی وضعیت کنونی تیم بسکتبال بانوان استان را برای حضور در سوپر لیگ باشگاه‌های کشور مطلوب نمی‌داند و می‌گوید: امسال وقتی قرار بود تمرین‌های تیم شروع شود، ابتدا گفتند به دلایل مشکل مالی امسال تیم بانوان تشکیل نمی‌شود و در سوپر لیگ شرکت نمی‌کنیم؛ اما پس از آن دکتر صفری، رییس هیات اعلام کرد تیم تمرین‌‌هایش را آغاز کند و هیات برای تامین منابع مالی آن تلاش می‌کند. صبح و بعد از ظهر تمریناتمان را پیگیری کردیم که اواخر هفته گذشته اعلام شد، هیچ اسپانسری حاضر نیست بودجه حضور تیم بانوان در سوپر لیگ کشور را تامین کند و به همین دلیل تیم منحل می‌شود.
ملی‌پوش قزوینی تیم بسکتبال بانوان ادامه می‌دهد: تیم بانوان استان سه سال در سوپرلیگ کشور جزو تیم‌هایی بود که روی سکو می‌رفت و یکی از عناوین اول تا دوم را به نام خود می‌کرد؛ اما اکنون که می‌توان به موفقیت تیم در سوپرلیگ امیدوار بود، به ما می‌گویند امسال در مسابقات شرکت نمی‌کنیم.
خدادادی تصریح می‌کند: من فکر می‌کنم از وقتی که حضور تیم آقایان در سوپرلیگ قطعی شده است، دیگر مانند گذشته توجهی به تیم بانوان نمی‌شود و تنها تمرکز برروی تیم آقایان است؛ درحالی که همه می‌دانند ما در این چند سال چقدر برای نگه داشتن امتیاز سوپرلیگ برای استان تلاش کرده‌ایم و همیشه هم موفق بوده‌ایم.
امیدواریم تا اتفاقی مثل فصل پیش بی‌افتد
 در این بین، افسانه حسن نایبی، سرمربی تیم بانوان بسکتبال استان که همزمان نایب رییس هیات نیز است، درگفت‌وگو با فروردین امروز می‌گوید: مشکلات‌ مالی کشور باعث شده، امسال محدودیت‌هایی برای هیات‌ها و مراکز اقتصادی ایجاد شود؛ از این رو نباید انتظار داشت که سرمایه‌گذاران مانند گذشته  برای آوردن پول خود به ورزش رغبتی داشته باشند.
نایب رییس هیات بسکتبال استان ادامه ‌می‌دهد: البته تفاوت گذاشتن میان آقایان و بانوان در ورزش کشور همیشه بوده و این موضوع برای ما طبیعی است؛ اما خوشبختانه دکتر صفری در این سال‌ها همواره بی‌طرف بوده‌است و اگر امروز ما در سوپرلیگ آقایان و بانوان نماینده داریم، مرهون تلاش‌های ایشان است.
وی می‌افزاید: به هر صورت امسال به دلایل اقتصادی، این امکان وجود دارد که تیم بسکتبال بانوان منحل شود و در سوپرلیگ حاضر نشود. ما سال‌ها برای این تیم زحمت کشیده‌ایم و با کمبودها ساخته‌ایم تا جایگاه کنونی را برای بسکتبال استان کسب کنیم که اگر این امتیاز را از دست بدهیم، قطعا سال‌ها طول می‌کشد تا دوباره به آن برسیم.
عملکرد تیم آقایان با بانوان قابل مقایسه نیست
اما مهدی نوروزی، دبیر هیات بسکتبال استان معتقد است: شرایط امروز بانوان با گذشته هیچ فرقی نکرده است. با این وجودامسال نیز مانند سال‌های گذشته برای تامین بودجه تیم بانوان تا آخرین لحظه تلاش می‌کند.
او ادامه می‌دهد: اگرچه معتقدیم عملکرد تیم بانوان با تیم آقایان قابل مقایسه نیست و در این سال‌ها بازخورد آنچنانی برای هیات نداشته است؛ اما هیات مانند سال‌های پیش دست از حمایت بانوان بر نداشته است. فصل قبل نیز تا لحظات آخر حضور تیم بانوان قطعی نبود که به یک‌باره شرکت جهان ماکارون برای حمایت از تیم بانوان اعلام آمادگی کرد و تا پایان فصل نیز ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرد.
براساس آخرین پیگیری‌های فروردین امروز، تمرین‌های تیم بانوان تعطیل شده است و به نظر می‌رسد برای حضور این تیم در لیگ برتر باید منتظر معجزه ماند!
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=780

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.