اطلاعیه

  • امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قزوین: گل به خودی زدن، کاری از پیش نمی‌برد

اصولگرایی علیه اصولگرایی

  • کد خبر : 721
  • 27 اکتبر 2013 - 15:47
اصولگرایی علیه اصولگرایی
«فضاسازی دروغ»، «اطلاعات دورغ»،«تشویش اذهان عمومی»، «گناه»و...این‌ها عنوان‌هایی است که مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان برای  یک خبرگزاری اصولگرا به‌کار می‌برد؛چه اینکه این خبرگزاری« گل به خودی زد».

انتقاد تند مدیرکل فرهنگ و ارشاد که دبیری حزب موتلفه استان را نیزبه‌عهده دارد، به پوشش خبر دو کنسرتی برمی‌گردد که به تازگی در قزوین برگزار شده است؛ اما در این انتقاد این خبرگزاری تنها نبود، خبرگزاری‌‌های  شاخص دیگرکه نزدیک به اصولگرایان استان هستند هم به خاطر «درج مطالب کذب که سعی در تشویش اذهان عمومی و تزریق استرس نابجا داشته‌اند» مورد سرزنش مدیرکل قرار گرفتند.
 امادر مدت زمانی که کنسرت‌ها، یکی موسیقی پاپ و دیگری با موسیقی سنتی اجرا شد، تنها این خبرگزاری‌ها نبودند رسانه‌های مکتوب همسو این جریان هم از سرمقاله و یادداشت گرفته تا صدور بیانیه، به انتقاد از برگزاری این کنسرت‌ها پرداختند و مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان را متهم کردند و خطاب قرار دادند که « مسئول تمام رفتارهای غیراخلاقی و غیرشرعی‌ای که  در آن روز اتفاق افتاد، هستید و باید پاسخگو باشید.»
 این درحالی‌است که برگزارکنندگان این کنسرت‌ها، ادعاهای این سایت‌ها را با ارائه مستندات از اساس تکذیب کردند. 
 اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و درحملات«دوستان» رسانه‌ای به تعبیر مدیرکل فرهنگ و ارشاد‌، فرمانده نیروی انتظامی و حجت‌الاسلام عابدینی از اصولگرایان استان هم به منتقدان مدیرکل فرهنگ و ارشاد می‌پیوندند؛ از این رو شفیعی‌هانشست خبری با عنوان «جوسازی‌های اخیر» برگزار می‌کند وخطاب به رسانه‌های اصولگرا می‌گوید: اعتقاد ندارم که در برابر هرخواسته جامعه تسلیم شویم؛ اما این استدلال که هرچه من می‌اندیشم، بایدهمان شود، نادرست است. این نوع تفکر برای قرون وسطی و دوران جاهلیت است.
 او ادامه می‌دهد: در کنسرت دوم که موسیقی سنتی برگزار شده بود، خبرگزاری… ، با خبرسازی افتضاح که پایگاه نظام و انقلاب است، زشت‌ترین رفتارهای ضداخلاقی را انجام داد. به اعتقاد من، گردانندگان و سناریو نویسان این جریان خبرگزاری … را هدایت کردند، نه نمایندگی … توان این را دارد که چنین خبرسازی بکند و نه قصد و انگیزه‌ای داشته است.
شاید «جریان» پشت پرده به تعبیر مدیرکل اصولگرای فرهنگ و ارشاد، به تندروهای این طیف برگردد که پیش‌تر هم در مورد اکران فیلم من مادر هستم جنجال به پاکرده بودند.مسئله‌ای‌ که شفیعی‌ها هم به آن اشاره کرده بود.
البته حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان، هم با انتقاد تند شفیعی‌ها مواجه می‌شود: من ازآقای شریعتمداری گله‌مند هستم.او که از یک آزادگی ویژه‌ای برای بیان حق برخوردار است، اجازه ندارد خبری را که درستی آن مشخص نیست، منتشر کند.
 به گفته او،خبرگزاری … با «انتشار خبرکذب، الصاق عکس از برنامه‌ای در تالار وحدت و صداگذاری خبر با برنامه‌ای دیگر در شهر اصفهان، خلاف اخلاق رسانه‌ای و حرفه‌ای است. متمسک شدن به خانواده معزز شهدا و سپر قرار دادن آنها برای بیان مطالب کذب، نادرست است و سران ایجاد این جریان غلط باید در محضر خدا پاسخگو باشند.»
 سیبل انتقادات شفیعی‌ها به حجت‌الاسلام عابدینی، امام جمعه موقت هم می‌رسد: آقای عابدینی، انسان فرهیخته، عالم حوزی و دانشگاهی است، چطور اعلام می‌کند که کل ماجرا را نمی‌دانم؛ اما موضوع را مطرح می‌کند. آقای عابدینی اگر می‌خواستند در مورد این مساله صحبت کنند، از آنجایی که رفاقت قدیمی با ایشان دارم می‌توانستند با من تماس بگیرند. خطبه نماز جمعه محل آگاهی‌بخشی است باید یقینیات در آنجا مطرح شود.
انتقاد از «رفیق قدیمی» از آنجا ناشی می‌شود که عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه پیشین گفته بود: «برگزاری کنسرت‌های موسیقی با مجوز رسمی متولیان امر در این شهر جز لطمه زدن بر ارزش‌های مذهبی و فرهنگی و ترویج لهو و لعب نتایج دیگری ندارد و این کنسرت‌ها مغایر با اخلاق و آموزه‌های دینی است.»
 شفیعی‌ها می‌گوید:«نیاز به اقدام قانونی وجود ندارد باوجود اینکه می‌توانیم در این حوزه ورود پیدا کنیم؛ اماهمین روشنگری (پوشش خبری) کفایت می‌کند؛ هرچند معتقد هستم باوجود روشنگری فرد متخلف باید مجازات شود.»
شاید اقدام قانونی نکردن دبیر حزب موتلفه قزوین، به وساطت آیت‌اله باریک‌بین برگردد؛ آنجا که مدیر خبرگزاری …، روز پیش از این نشست رسانه‌ای ارشاد، به دیدارآیت‌اله می‌رود تا آیت‌الله بگوید:«باید دقت کنیم قبل از انعکاس مطالب در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها از صحت و سقم آنها آگاه شویم و آن‌ها را پیش از انتشار بررسی کنیم.»
 رئیس فرهنگ و ارشاد اصولگرا، هدف این نشست رسانه‌ای را چنین بیان می‌کند: «از آنجایی که از این دوستان انتظار نداشتیم که چنین کنند، ناراحت شدیم وبه عنوان تنبیه این سه خبرگزاری دعوت نشدند»
اما همین «دوستان» رسانه‌ای به تعبیر شفیعی‌هاکه خطاب قرار می‌دهد «یادتان رفته دوستان که در کدام زمین بازی می‌کنید و به کدام دروازه گل می‌زنید»، دوباره به خودی گل می‌زنند و از قول عباسپور، نماینده اصولگرای مجلس می‌نویسند: «مسئولان فرهنگی در سطح استان باید ضمن نظارت، حدود و صقور اجرای برنامه‌های کنسرت را رعایت کنند و مراقب باشند که آزادی دیگران خدشه‌دار نشود و با افراد خاطی برخورد کنند.»
منیِژه زیرک
لینک کوتاه : https://farvardinemruz.ir/?p=721

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.